Noen som vet vilken vei motoren skal ligge når jeg åpner den så jeg slipper att delene renner ut over hele gulvet ? vet ikke helt hva som er feil med den heller, stempelet "sitter" fast altså den vil ikke gå opp eller ned glemte nesten og skrive vilken ped jeg har og :oops: har en Honda MT5
Tipper skikkelig skjært sylinder eller ødelagte rådelager og/eller bærelager (veivlager om du vil) Stempelet sitter fast inni sylinderen? Skal du splitte den? I så fall tar du og splitter den med clutchsiden ned. Dette gjelder i alle fall AM6 motoren og tror ikke MT-5 er noe unntak her
_Adler_ wrote:Tipper skikkelig skjært sylinder eller ødelagte rådelager og/eller bærelager (veivlager om du vil) Stempelet sitter fast inni sylinderen? Skal du splitte den? I så fall tar du og splitter den med clutchsiden ned. Dette gjelder i alle fall AM6 motoren og tror ikke MT-5 er noe unntak her
er nok ikke skjært, er fint på innsiden av sylindarn og stemplet er helt i orden. spurte pappa og han sa att bærelagret er ødelagt. takker for hjelpen gleder meg til og åpne motorn og hva er en AM6 motor ?
Ta av sylinderen og se etter riper/skrapemerker osv på stempel og sylinder.
Om veiva ikke er intakt, altså veivhavari så må du dele blokka og skifte veiv, det bør du kun gjøre om du har litt peiling.
Sannsynligvis er det nok bare sylinder.
Om du skal dele blokka må du la clutchsiden ligge nede når du skal løfte venstre blokk av høyre blokk og du må ha riktig verktøy. Vil anbefale deg igjen å la være å dele motoren om du ikke har noe serlig peiling på hvordan ting generellt sett skal stå og hva tingene er og deres funksjoner.
vel nå har jeg og søskenbarnet mitt fått fiksa bærelager så nå går veiva rundt ;] men når jeg fikk satt alt på plass og skulle starte så skjedde det ingenting gnist på pluggen og alt det der, så jeg har ikke en fjerneste anelse om hva som er galt :/