Kamikazis vinterlogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
Kamikazi

Post by Kamikazi »

Ja`ings. Da er helga over og ei ny eksamen lada med eksamen og et semseter skal oppsummeres i en besvarelse på 4 timer. Bio mekanikk og anatomi ned på nivå så smått at det får småe ting til å se stort ut. Levva livet som Åge så fint sa. jeg tenker mye om dagen når jeg lurer meg selv ved å ikke tenke fag, men se rett fram og late som jeg fordøyer stoffet. Det jeg kom fram til er at jeg trives på mitt nåværende mentale nivå. Derimot har jeg satt opp en "to do" liste over ting som ikke angår sykkelen, men mer på det rent fysiske plan og som skal gjøres før utgangen av neste år;
- Jeg skal ha 550igjen i Styrkeløft.
- Jeg skal komme meg opp på 95kg i kroppsvekt.
- Jeg skal holde meg jevnt på under 10% kroppsfett hele året.
- Jeg skal ligge på en form som lar meg gå 3 x 5 min runder intensiv MMA uten å måtte holde tilbake.
- Jeg skal lese mer jevnt gjennom hele året og avslutte klattlesing en gang for alle.
- Jeg skal slutte lure meg selv med unnskyldninger
- Om det står mellom penger og glede skal jeg velge sistnevnte.

Dette kan virke som en veldig overfladisk og teit liste, men det er hva jeg føler jeg mangler pr. dags dato. Litt mange nyttårsforesett, men finner nok en løsning på det=)

Image
Normal people worry me
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Ser det er flere som har interesse for trening og denslags :P

Men 550 i styrkeløft? snakker vi da om pounds? Jeg finner det hardt å tro at du klarer 550 kg i styrkeløft :wink:

Selv vet jeg at det er vannskelig å gå opp i vekt når du vil holde fettprosenten under 10 hele året.

Krever sinnsykt mye mer og mye riktigere kosthold for å oppnå slike mål! Klart det er muligheter å fjuske det til med "Ulovlige" hjelpemiddler, men det er vel noe de fleste tar avstand fra.

Jeg selv har som mål å komme meg opp i 110 kilo til sommeren! her snakker vi mellom 10 - 12 kilo fra det jeg veier nå! jeg har en fettprosent på rundt 10 selv. Men jeg er også 198 høy så det er ikke så dramatisk som det gjerne høres ut!

Trener du hver dag? eller har du skikkelige pauser mellom treningsøktene dine?

Jeg selv kjører fast styrketrening (lempe vekter) hver mandag, onsdag og fredag. så kjører jeg hvile med kardio på tirsdag, torsdag og enten lørdag eller søndag!

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Kamikazi

Post by Kamikazi »

Hei Lordshaft. Tenkte lufte forumet for folk som likte trene ved å legge inn den der. De som trener har en tendens til å svare på sånnt=) 550kg i styrkeløft ja. Kan være du blander det med vektløfting siden jeg la inn bildet av en vektløfter(Pyrros Dimas) Styrkeløft er jo sammensatt av Knebøy, Benkpress og Markløft. Er sterkere i mark en bøy så jeg må få utjevna de litt. I benken har jeg pers på 147.5, men bøy er kun 180. Mark har jeg 230 med. Dette er RAW( uten utstyr) Har alltid likt og trene. Starta med turn når jeg var liten tass. Pappa gav meg skryt når jeg kjørte pushups, dips og sit-ups før jeg la meg så da ble jeg og fortsette med dette da det var en win-win situasjon:) Senere ble det handball og den typen der, samt at jeg vokste opp på en barneskole der det var greit og kunne fighte både for respekten og matpakken sin del. Begynnte allerede her og løfte. Teknikken var det vel så som så med, men på den tia var det jo bare bryst og biceps som betydde noe likevel. Senere fant jeg glede i å lese om trening samt se hva den gjorde med kroppen. merka framskritt og har løfta mer eller mindre konstant. Gitt ned mye i vekt når jeg i begynnelsen av året fikk kyssesyken, men er mer eller mindre tilbake igjenn nå. Angående treninga varierer det alt etter on- offseason på idretten. Driver rugby nå og da er det vekter og egentrening på vinteren. Funnet ut at bodybuilding bulkinga bare koster mer en det smaker for meg og har derfor valgt og ligge jevnt lant på fettprosent. Kjører 3 uker fullkroppsprog med fokus på eksplosivitet og deretter 3 uker med bryst triceps, rygg biceps, lår legg og nakke skuldre.
Legger med bilder av Frank Zane. Favoritt fysikken gjennom tidene

ImageImage
Normal people worry me
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Og du har de der som forbilde :? Ser bare stygt ut, rett og slett. Vektløfting er en kjedelig og monoton treningsform. Det er min mening :wink:
Kamikazi

Post by Kamikazi »

Om du ikke lider av trenings syndromet så er du egentlig heldig. Jeg legger alt for mye i trening. Forklarer mye av det negative som skjer rundt meg i form av trening. Nesten slik mange gjør med religion. Har vært for glad i trening over for lang tid til at jeg klarer slutte nå. Legger med noen god bilder til deg giXXXer;)

ImageImageImage
Normal people worry me
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Styrketrening er kun én form for trening. Finnes så mye mye mer. Har drevet med det selv men ble vanvittig lei. Så begynte jeg å jogge en del etter det, men jogging er også vanvittig kjedelig, og ikke likte knærne mine det noe særlig lenger heller. Terrengsykling er min greie. Lyst på en feit downhill sykkel når jeg blir rik :roll: så lever ennå i uvisshet om når det blir :) Hadde en helt grei terrengsykkel ifjor, men solgte den så jeg fikk spenn til kjøreutstyr til mc isteden :lol: Har blitt lite trening siden da, men syklet 8mil annen hver dag, hvilket jeg vil påstå er rimelig greit for en vanlig hobbysyklist.

Image
Kamikazi

Post by Kamikazi »

Min gode gamle trampe. Nå står den i ro, men snart skal jeg ut å leke i snøen igjen=) "This is really a lovely horse, I once rode her mother."
-Ted Walsh

ImageImage
ImageImage
Normal people worry me
tshansen

Post by tshansen »

Han Coleman er bare så sinnsyk. Jeg syntes selv slikt blir alt for mye, men jeg liker godt å holde meg i form! Men for de gutta her er dette blitt en sykdom!
Tommy Torvaldson (en av norges største) bruker mellom 400.000 og 500.000 tusen kroner i året på steroider og veksthormon. Tør ikke tenke på hva store gutta som Coleman og Cuttler bruker i året. Helt sykt

Det er ingen plass du klarer å definere kroppen din så bra som ved hjelp av vekter og isolasjonsøvelser!

Men dette kommer helt an på hva du liker å trene, eller hvordan du liker at du selv skal se ut.
Jeg selv har bare som mål å holde meg godt i form og kunne utføre jobben min uten å "slite". å hvem vil ikke ta seg bra ut i badeshortsen :roll:

Jeg var veldig aktiv i Kickboksing miljøet en periode, men nivået og miljøet ble for dårlig med åra!

No ønsker jeg meg bare bedre Kampsportnivå her i byen. Er utrolig sugen på å trene Jeet Kune Do. Vært på seminar i Molde. Som var ledet av Leif T. Røbekk (har blitt opplært av ene eleven til selveste Bruce Lee)
Dette er helt klart den råeste kampsporten som finnes.

Klart vi har jo Ninjitsu som er videreføring av det de gamle "Ninjaene" drev på med. Her trener du for å bli ei drapsmaskin. Dette er vel kanskje sett på som den farligste kampgrenen.

Selv så er jeg veldig gald i boksing. helt utrolig hvor mye som egentlig ligger i ett slag! av teknikk, riktig avstand og kraft. Fasinerende.

Jeg vet ikke hva du har av nedlastningsmuligheter på maskina di! Men jeg har en dokumentar jeg vil anbefale deg på det sterkeste.
[National Geographics] Fight.Science
http://www9.nationalgeographic.com/chan ... htscience/

Sprøtt å se hvor hardt egentlig en bokser slår. For ikke å snakke om hva kraft en taibokser har i kneet sitt.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Fett :D Lyst på en psycho Intense eller Specialized tråkkert 8) Noe man virkelig kan harve med :twisted:

Forøvrig bør du laste ned denne http://mc-forumet.no/viewtopic.php?t=16 ... ight=utfor :)
Kamikazi

Post by Kamikazi »

@Lordshaft. Etter å ha drevet forskjellig fighting siden12års alderen(12år siden) har jeg funnet ut at "den fremste stilen" finnes ikke. Man får ta det som passer for hver enkelt og dermed utvikle stilen sin innenfor den grenen. Jeg trener selv MMA/ Freefighting. Dette er en stil som sett i UFC/ Pride og baserer seg på fullkontakt fighting med slag, spark, knær og albuer samt bakkekamp der strangulering og leddlåser er tillatt. Trener BJJ og gresk romersk bryting for bakkekamp og thaiboxing stående. De som prater om pressure points og den biten der har aldri sparret med en bokser/thaibokser. Man ser jo også dette i turneringer som nettopp UFC og Pride++ at det er de som kombinerer boksing/thaiboksing samt en BJJ eller bryte del som gjør det best all over. Dette er også konkurranser med veldig lite regler. Kun biting og fishhooks som ikke er lov. det er faktisk tillatt med spark mot hodet og kropp på motstandere som ligger nede. Det jeg vil fram til er at når det flyger bein og armer vil det være ekstremt vanskelig å få inn noe mer teknisk treff en en knytta neve/jobbe fra clinch. dette er også grunnen til at jeg slutta på de mer tradisjonelle kampsportene da jeg fikk JULING av boksere/brytere. Gå inn på you tube og søk på fightere som Matt hughes, Wanderlei Silva, Mirco crocop og Fedor. I et slikt tempo vil handflateslag og presisjonsangrep ha problemer med å fungere effektivt. Ville ikke starte en krangel eller noe, men dette er hva jeg har kommet fram til etter mine 12 år med ta og gi forhold=) Og angående løftere på Pro nivå. Det er direkte helseskadelig slik de driver. Kjører kurer lengre en vonde år og bulker/deffer det sæler og ræmer er gode for:/ Ikke sælig funksjonibel trening nei:)

Legger med to linker til Mirco Crocop;) http://everlast.wordpress.com/2006/12/08/mirco-crocop/
http://www.mirko-crocop.com/
Normal people worry me
tshansen

Post by tshansen »

Selv synes jeg freefighting er helt på trynet! klart det er sikkert en sinnsyk sport å trene, men å konkurrere i? nei takk!

Jeg kuttet selv ut å konkurrere i kickboksing pga rene boksere deltok og tok fullstendig over. En som bare har drevet med kickboksing skal møte en i samme vektklasse som bare har drevet med boksing! du har ikke nubbesjangs! det er rett og slett rått parti!

Men ja spark mot hodet mens du ligger nede, dette har jeg rett og slett ikke råd til! Det er ingen tvil om at slik idrett skader hodet ditt :roll:

Men trene det er en helt annen sak!

Selv trener jeg no får å se hva jeg klare å få kroppen til å gjøre! i form av smidighet og utholdenhet. Ingen tvil om at menneskekroppen er det ypperste våpen. Er ganske sykt å se hva en får til med mye trening.

BJJ er ganske heftig! Vi har jo ett par her fra byen som ble ganske god! Nicola, Geir (kjent som Geggen) Devi (jente, europamester) og Fred Egil. kjenner 2 av de ganske godt!

Devi også var vel i brasil en periode å trente tror jeg. Lenge siden jeg har sett ho no, ho holder vel til i oslo tror jeg.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Kamikazi

Post by Kamikazi »

Devi er i Oslo ja. Sett henne gå noen kamper rundtom, men hun er jo 99% grappler da. Sant det du sier om boksing/kickboksing. Derfor jeg liker MMA. tar han meg på boksinga tar jeg ha ned på bakken og omvendt. Var selv om trente et halvår i Brasil. Veldig lærerikt, men også mye blandafrukt av fighting. Dro derfra med noen blåøyer, leddskader og stranguleringer rikere. Fint land der fightinga er nærmest som nasjonalidretten å regne. Rene MMA konkurranser er veldig bra for tia. Kompetente dommere og relativt liten sjangse for noe mer alvorlige skader. Dog. Noen liker kaffe og noen liker te(tea-bagging anyone;)
Normal people worry me
Pollti

Post by Pollti »

Kan du ikke legge bildene under hverandre ? Når jeg hele tiden må gå sideveis fram og tilbake så er jeg så gøra lat at det gidder jeg ikke....
Kamikazi

Post by Kamikazi »

Kan vel gjøre det. Gørre lat? Oppdater PC`n da vettu:p Skaff deg storskjerm på røkkelet. Dagen i dag har forestn ikke vært bare søt og velbehag. Starter med starten som starter alltid gjør så sku jeg opp for å ha eksamen. Var meg revnende likegyldig hvordan det gikk egentlig(ansvarsfradskrivelse i form av forventningssenking) men sto opp som en helt vanlig morgen, dog med unntak av at jeg har stått opp i 2 tia når jeg har hatt lesedager. Leser best om natta da jeg liker og sitte i mørket. Ting er bedre sånn. Mindre stress, mindre trafikk og mesteparten av befolkningen har funnet sin bekymringsfrie modus i form av søvn. Kikka værvarselet før jeg la meg og så det sku være 6 grader og lett regn. Står opp til sex. Sex i form av TØRRASFALT og en sykkel som kurra når døra gikk opp. It`s sexy time. Selv om det var eksamen droppa jeg mekking av mårratryne og frokost til fordel for en tur først. Sjeldent har jeg lekt meg så godt. Overaskende nok var det relativt tomt på veiene også. Fant wiren på krig og dro han opp i 2 a. Koooosa meg gjennom en folketom tunnel på bakhjulet mens jeg hørte hvordan sykkeln sang i ren glede. Videre var det helt tomt i feltet mitt. Tomt klokka 7 på mårran? Hva skjer. Small over på gir og sykkelcomputern viste 199 som den alltid gjør før den slutter vise mer. Alt var perfekt. Jeg var i ekstase og alt var som i en drøm. Jeg sang høyt før jeg senga farta. Dro sekken av ryggen og fiska fram mp3 spilleren. DIESEL POWER for fullt spæl. Dette var min dag. Etterhvert som klokka og sangene gikk i takt med adrenalin og glede var det turen opp på NTNU. Folk fatta fort tegninga da crossbrillene hadde satt VM i tryneavtrykk samt at leppene var så forfrosset at jeg måtte vame de for å klare snakke rent:) Eksamen? Eksamen gikk bra den. Verre med den på fredag, men det regna på Krig når jeg var inne i lokalet. Tenkte på hvordan jeg sku leke meg hjem igjenn. Folk ser rart på meg om dagen. Ingenting som gjør meg like glad som sykkeln. Den smiler, uler, bråker og smeller. Har du sett på makan har du sett meg før;) I skrivende stund merker jeg et migrena kommer smygende. Tror jeg må skaffe meg helhjelm til neste år=)
Image
Image
Normal people worry me
tshansen

Post by tshansen »

Jeg må bare nødt å få be deg om en tjeneste!

Ta litt linjehopp av og til! For oss som sliter litt med dysenlektriker syndromet, så sliter jeg med at ord hopper litt fram og tilbake mellom linjene her. hehe!

Jeg har ikke dysleksi, men det er grusom tungt å lese lange innlegg fra deg Kami :P

Klart jeg kan ikke bestemme det for deg, dette er bare ei oppfordring, for jeg liker å lese i bloggen diN! 8)

Mvh
-Shaft-
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply