Kan noen fortelle meg kort og enkelt hva det er for noe, slik at jeg sjønner det

takk
mathiazz wrote:ja, etter at jeg bestemte meg for å ha på godsylinderen fra Tyskland på sykkelen min igjen prater veldig mange om at jeg må finjustere squishen![]()
Kan noen fortelle meg kort og enkelt hva det er for noe, slik at jeg sjønner det![]()
takk
Ut ifra det som stod der, så kan det være plan sliping av toppen kanskje... correct me if i'm wrongmathiazz wrote:men hva er vittsen?
Klarer ikke helt å fatte, "ok still squishen" hva i alle dager gjør jeg da?
Men så har jeg jo fult oppsett ligende da såviper wrote:på trim sylindre til moped av klasse"hyper racing" som dem så fint kallre det![]()
som sagt sqishen er avstand fra topp til stempel i tdc,måles ved og bøye to biter lodde tinn i 90grader og stikke dem ned i plugg hullet dreie sving hjulet forsiktig rundt en gang til,du tar så ut tinn bitene og måler tykkelsen der stempelet har klemt,vips du har sqishen![]()
på moped sylindre følger det med mange topp og bunn pakninger i forskjelig tykkelse,du tar da og justerer med pakningene til du får riktig sqish.hvor mye sqishen skal være på bør du få oppgit der du kjøper den.
slike "hyperracing" er sqhisen viktig,du vil få mere ut av sylindren ved riktig sqish,noen av dem vil ikke gå ordentlig med feil sqish du vil jo også øke kompen ved riktig sqish som igjen gjør at den går bedere.
men har du lite erfaring med to takts trimming bør du få noen til og gjøre dette for deg,hyper racing sylindren har jo effekten høyt opp på turtals registeret,jeg syntes det blir slitsomt og kjøre med en slik sylinder til dagelig,ville heller anbefalt deg noe lignende dr49mm,slipper også og stille sqish.da det blir en mye mer behagelig sylinder da den har mere bunndrag syntes jeg da.du må jo huske på at du vil trenge gasser,effektannleg,veiv,clutch++kommer fort opp i en 6-7000kr uten sylinder,så hvorvidt det er vert det er jo opp til deg
lønner seg mere og kjøpe en billigere sylinder og da evt slippe og bytte veiv.er jo rimlig lett og skjære disse racing sylindra da de er ganske krensne.
bare et lite overslag![]()
gasser:26-28mm kr 1000-1700
innsug med reed kit:600-700kr
luftfilter:200-300kr
clutch: 450-700kr
effekt annleg:1800-3000kr
syl:2-3500kr
veiv:1300-2000kr
det blir jo ganske dyrt med hyperracing sammen lagt![]()
personelig skjønner jeg ikke vitsen med værste syl++
holder lenge med noe lit mildere og noe mer kjørbart.
har selv full trim på dt`n da jeg fikk med dette da jeg kjøpte den.kosta sikkert 5 lapper nytt.kammerat av meg har en monkey 50.(4takt) brukte 3k på en 110ccm motor og 800kr på omdreving og effektannleg.når jeg tukter det denna dt driten går kan han leke seg på hjulet osvmye billigere og dobbelt så morro som og ligge og butte på rød feltet