hvite skilter

Prat om ATV og Cross
User avatar
bangel
Posts: 12
Joined: 21 Aug 2006 18:53
Location: pollestad

hvite skilter

Post by bangel »

går det an å få en 2004 mod 700cc på hvite skilter? 8)
Nå: Dinli Helix 150cc; registrert som traktor.
Toppfart: over 80km/t:)
HK: si det du!

->Bangel<-
User avatar
aaboe
Posts: 130
Joined: 13 Nov 2006 21:20

Post by aaboe »

Kansje litt veldi seint men vis den er godkjent så ska de gå an :D
Smc Mistral 50...
petter15
Posts: 38
Joined: 23 Oct 2005 17:22
Location: Trondheim
Contact:

Re: hvite skilter

Post by petter15 »

bangel wrote:går det an å få en 2004 mod 700cc på hvite skilter? 8)

Hvordan får du registrert 50cc'n din med fri fart?
User avatar
Pille
Posts: 224
Joined: 31 Oct 2006 12:59
Location: Ã…rdal, Sogn og Fjordane

Re: hvite skilter

Post by Pille »

bangel wrote:går det an å få en 2004 mod 700cc på hvite skilter? 8)
ehm...det kommer jo an på hva slags atv dette er snakk om da..
og tør jeg spørre om hvordan du fikk til å registrere atv'en din på fri fart? uansett om du har billappen kan du ikke trimme en 50ccm..(på grunn av at køyretøyets hastighet er tilpasset så mye som bremser, ramme osv tåler)
petter15
Posts: 38
Joined: 23 Oct 2005 17:22
Location: Trondheim
Contact:

Re: hvite skilter

Post by petter15 »

Pille wrote:
bangel wrote:går det an å få en 2004 mod 700cc på hvite skilter? 8)
ehm...det kommer jo an på hva slags atv dette er snakk om da..
og tør jeg spørre om hvordan du fikk til å registrere atv'en din på fri fart? uansett om du har billappen kan du ikke trimme en 50ccm..(på grunn av at køyretøyets hastighet er tilpasset så mye som bremser, ramme osv tåler)
Kjører SMC Mistral 50 cc selv, kunne tenkt meg å fått den til å gå litt fortere kanskje :P ikke så mye men, vil ha litt bedre trekk i oppoverbakkene....
User avatar
Pille
Posts: 224
Joined: 31 Oct 2006 12:59
Location: Ã…rdal, Sogn og Fjordane

Re: hvite skilter

Post by Pille »

petter15 wrote:
Pille wrote:
bangel wrote:går det an å få en 2004 mod 700cc på hvite skilter? 8)
ehm...det kommer jo an på hva slags atv dette er snakk om da..
og tør jeg spørre om hvordan du fikk til å registrere atv'en din på fri fart? uansett om du har billappen kan du ikke trimme en 50ccm..(på grunn av at køyretøyets hastighet er tilpasset så mye som bremser, ramme osv tåler)
Kjører SMC Mistral 50 cc selv, kunne tenkt meg å fått den til å gå litt fortere kanskje :P ikke så mye men, vil ha litt bedre trekk i oppoverbakkene....
da vil jeg anbefale å evt. dreve til aks..og kjøpe større gasser, evt. fjerne plomber og fjerne en eventuell katalysator på den...
petter15
Posts: 38
Joined: 23 Oct 2005 17:22
Location: Trondheim
Contact:

Re: hvite skilter

Post by petter15 »

Pille wrote:
petter15 wrote:
Pille wrote: ehm...det kommer jo an på hva slags atv dette er snakk om da..
og tør jeg spørre om hvordan du fikk til å registrere atv'en din på fri fart? uansett om du har billappen kan du ikke trimme en 50ccm..(på grunn av at køyretøyets hastighet er tilpasset så mye som bremser, ramme osv tåler)
Kjører SMC Mistral 50 cc selv, kunne tenkt meg å fått den til å gå litt fortere kanskje :P ikke så mye men, vil ha litt bedre trekk i oppoverbakkene....
da vil jeg anbefale å evt. dreve til aks..og kjøpe større gasser, evt. fjerne plomber og fjerne en eventuell katalysator på den...
Ok...Vil bensinforbruket gå drastisk opp hvis jeg gjør noe sånt? Hittill har jeg kjørt på 6,5dl pr mil, blitt mye småkjøring og tullkjøring:P Har sett et eller anna sted at den skal ha et gjennomsnittsforbruk på 0,28 elr noe i dn dur'n..Kunne tenkt meg å kjøre'n på 0,4 ca
User avatar
Pille
Posts: 224
Joined: 31 Oct 2006 12:59
Location: Ã…rdal, Sogn og Fjordane

Re: hvite skilter

Post by Pille »

petter15 wrote:
Pille wrote:
petter15 wrote: Kjører SMC Mistral 50 cc selv, kunne tenkt meg å fått den til å gå litt fortere kanskje :P ikke så mye men, vil ha litt bedre trekk i oppoverbakkene....
da vil jeg anbefale å evt. dreve til aks..og kjøpe større gasser, evt. fjerne plomber og fjerne en eventuell katalysator på den...
Ok...Vil bensinforbruket gå drastisk opp hvis jeg gjør noe sånt? Hittill har jeg kjørt på 6,5dl pr mil, blitt mye småkjøring og tullkjøring:P Har sett et eller anna sted at den skal ha et gjennomsnittsforbruk på 0,28 elr noe i dn dur'n..Kunne tenkt meg å kjøre'n på 0,4 ca
hmm, skal vi se :P evt. fjerning av plomber vil ikke ha noen som helst slags økning i besninforbruk omtrent...evt. større forgasser og fjerning av katalysator øker bensinforbruket en del da...men som å fjerne katalysator om det er vil jeg anbefale..en kompis har en yamaha dt50, han kjørte opp noen svinger i motbakke med den, før han fjernet katalysatoren gikk den i 20-25km/t opp..etter fjerning gikk den LETT i 50-60km/t!
petter15
Posts: 38
Joined: 23 Oct 2005 17:22
Location: Trondheim
Contact:

Re: hvite skilter

Post by petter15 »

Pille wrote:
petter15 wrote:
Pille wrote: da vil jeg anbefale å evt. dreve til aks..og kjøpe større gasser, evt. fjerne plomber og fjerne en eventuell katalysator på den...
Ok...Vil bensinforbruket gå drastisk opp hvis jeg gjør noe sånt? Hittill har jeg kjørt på 6,5dl pr mil, blitt mye småkjøring og tullkjøring:P Har sett et eller anna sted at den skal ha et gjennomsnittsforbruk på 0,28 elr noe i dn dur'n..Kunne tenkt meg å kjøre'n på 0,4 ca
hmm, skal vi se :P evt. fjerning av plomber vil ikke ha noen som helst slags økning i besninforbruk omtrent...evt. større forgasser og fjerning av katalysator øker bensinforbruket en del da...men som å fjerne katalysator om det er vil jeg anbefale..en kompis har en yamaha dt50, han kjørte opp noen svinger i motbakke med den, før han fjernet katalysatoren gikk den i 20-25km/t opp..etter fjerning gikk den LETT i 50-60km/t!



ok....Har ikke akkurrat så mye peiling når det gjelder hvor katalysatorn sitter... Er det det som er "blindtarmrøret" på eksosanlegget ved manifolden? Eller er det noe annet? Har fått et tips fra en bekjent om at jeg kan fjerne ei skive som står i variator-girkassen, og bytte den ut med en mindre, så vil den gå fortere....
User avatar
Pille
Posts: 224
Joined: 31 Oct 2006 12:59
Location: Ã…rdal, Sogn og Fjordane

Re: hvite skilter

Post by Pille »

petter15 wrote:
Pille wrote:
petter15 wrote: Ok...Vil bensinforbruket gå drastisk opp hvis jeg gjør noe sånt? Hittill har jeg kjørt på 6,5dl pr mil, blitt mye småkjøring og tullkjøring:P Har sett et eller anna sted at den skal ha et gjennomsnittsforbruk på 0,28 elr noe i dn dur'n..Kunne tenkt meg å kjøre'n på 0,4 ca
hmm, skal vi se :P evt. fjerning av plomber vil ikke ha noen som helst slags økning i besninforbruk omtrent...evt. større forgasser og fjerning av katalysator øker bensinforbruket en del da...men som å fjerne katalysator om det er vil jeg anbefale..en kompis har en yamaha dt50, han kjørte opp noen svinger i motbakke med den, før han fjernet katalysatoren gikk den i 20-25km/t opp..etter fjerning gikk den LETT i 50-60km/t!



ok....Har ikke akkurrat så mye peiling når det gjelder hvor katalysatorn sitter... Er det det som er "blindtarmrøret" på eksosanlegget ved manifolden? Eller er det noe annet? Har fått et tips fra en bekjent om at jeg kan fjerne ei skive som står i variator-girkassen, og bytte den ut med en mindre, så vil den gå fortere....
jeg har ikke peiling på mopeder og den slags med variator så det vet jeg ikke, er godt mulig det er sant det han sier..(prøv, du kan ikke ødelegge noe :wink: ) katalysatoren er en slags "boks" som skal rense lufta og stopper også en del luft i eksospotta..den skal liksom gjøre at atv'en tilfredstiller utslippskrava til staten :shock:
petter15
Posts: 38
Joined: 23 Oct 2005 17:22
Location: Trondheim
Contact:

Re: hvite skilter

Post by petter15 »

Pille wrote:
petter15 wrote:
Pille wrote: hmm, skal vi se :P evt. fjerning av plomber vil ikke ha noen som helst slags økning i besninforbruk omtrent...evt. større forgasser og fjerning av katalysator øker bensinforbruket en del da...men som å fjerne katalysator om det er vil jeg anbefale..en kompis har en yamaha dt50, han kjørte opp noen svinger i motbakke med den, før han fjernet katalysatoren gikk den i 20-25km/t opp..etter fjerning gikk den LETT i 50-60km/t!



ok....Har ikke akkurrat så mye peiling når det gjelder hvor katalysatorn sitter... Er det det som er "blindtarmrøret" på eksosanlegget ved manifolden? Eller er det noe annet? Har fått et tips fra en bekjent om at jeg kan fjerne ei skive som står i variator-girkassen, og bytte den ut med en mindre, så vil den gå fortere....
jeg har ikke peiling på mopeder og den slags med variator så det vet jeg ikke, er godt mulig det er sant det han sier..(prøv, du kan ikke ødelegge noe :wink: ) katalysatoren er en slags "boks" som skal rense lufta og stopper også en del luft i eksospotta..den skal liksom gjøre at atv'en tilfredstiller utslippskrava til staten :shock:


Ok...Har hørt nå rare lyder fra eksosen på lave turtall i det siste...Muli d er kulda som gjør det, veit ikke jeg.... Får se hva jeg gjør fremover...Er på flyttefot, så jeg skal vente til jeg har kommet istand i nytt hus til jeg tar standpunkt for om jeg ska gjøre noe med atv'n..Venter også på svar fra autozpider ang tankmåler og diverse spm ang trim :D
User avatar
aaboe
Posts: 130
Joined: 13 Nov 2006 21:20

Post by aaboe »

msn til autozpider vis de kunne komme til nyttte barachetta@hotmail.com :wink:
Smc Mistral 50...
User avatar
bangel
Posts: 12
Joined: 21 Aug 2006 18:53
Location: pollestad

Re: hvite skilter

Post by bangel »

Pille wrote:
petter15 wrote:
Pille wrote: hmm, skal vi se :P evt. fjerning av plomber vil ikke ha noen som helst slags økning i besninforbruk omtrent...evt. større forgasser og fjerning av katalysator øker bensinforbruket en del da...men som å fjerne katalysator om det er vil jeg anbefale..en kompis har en yamaha dt50, han kjørte opp noen svinger i motbakke med den, før han fjernet katalysatoren gikk den i 20-25km/t opp..etter fjerning gikk den LETT i 50-60km/t!



ok....Har ikke akkurrat så mye peiling når det gjelder hvor katalysatorn sitter... Er det det som er "blindtarmrøret" på eksosanlegget ved manifolden? Eller er det noe annet? Har fått et tips fra en bekjent om at jeg kan fjerne ei skive som står i variator-girkassen, og bytte den ut med en mindre, så vil den gå fortere....
jeg har ikke peiling på mopeder og den slags med variator så det vet jeg ikke, er godt mulig det er sant det han sier..(prøv, du kan ikke ødelegge noe :wink: ) katalysatoren er en slags "boks" som skal rense lufta og stopper også en del luft i eksospotta..den skal liksom gjøre at atv'en tilfredstiller utslippskrava til staten :shock:

Firhjuleren min er 150cc, og er derfor registrert som traktor..
fikk registrert den i fjor, før de nye reglene kom inn..
Nå: Dinli Helix 150cc; registrert som traktor.
Toppfart: over 80km/t:)
HK: si det du!

->Bangel<-
petter15
Posts: 38
Joined: 23 Oct 2005 17:22
Location: Trondheim
Contact:

Re: hvite skilter

Post by petter15 »

bangel wrote:
Pille wrote:
petter15 wrote:


ok....Har ikke akkurrat så mye peiling når det gjelder hvor katalysatorn sitter... Er det det som er "blindtarmrøret" på eksosanlegget ved manifolden? Eller er det noe annet? Har fått et tips fra en bekjent om at jeg kan fjerne ei skive som står i variator-girkassen, og bytte den ut med en mindre, så vil den gå fortere....
jeg har ikke peiling på mopeder og den slags med variator så det vet jeg ikke, er godt mulig det er sant det han sier..(prøv, du kan ikke ødelegge noe :wink: ) katalysatoren er en slags "boks" som skal rense lufta og stopper også en del luft i eksospotta..den skal liksom gjøre at atv'en tilfredstiller utslippskrava til staten :shock:

Firhjuleren min er 150cc, og er derfor registrert som traktor..
fikk registrert den i fjor, før de nye reglene kom inn..

Ok. Trodde det var 50cc du hadde jeg :P tok tydeligvis feil der
User avatar
Thunder Storm
Posts: 46
Joined: 17 Aug 2006 14:03
Location: Sogn og Fjordane

Re: hvite skilter

Post by Thunder Storm »

bangel wrote:
Pille wrote:
petter15 wrote:


ok....Har ikke akkurrat så mye peiling når det gjelder hvor katalysatorn sitter... Er det det som er "blindtarmrøret" på eksosanlegget ved manifolden? Eller er det noe annet? Har fått et tips fra en bekjent om at jeg kan fjerne ei skive som står i variator-girkassen, og bytte den ut med en mindre, så vil den gå fortere....
jeg har ikke peiling på mopeder og den slags med variator så det vet jeg ikke, er godt mulig det er sant det han sier..(prøv, du kan ikke ødelegge noe :wink: ) katalysatoren er en slags "boks" som skal rense lufta og stopper også en del luft i eksospotta..den skal liksom gjøre at atv'en tilfredstiller utslippskrava til staten :shock:

Firhjuleren min er 150cc, og er derfor registrert som traktor..
fikk registrert den i fjor, før de nye reglene kom inn..
Så ATV'n din e registrert som traktor på kvite skilt? Kjøyrer du på veien da eller? :) Og kor gammal er du då? :D
Post Reply