hvite skilter
hvite skilter
går det an å få en 2004 mod 700cc på hvite skilter? 

Nå: Dinli Helix 150cc; registrert som traktor.
Toppfart: over 80km/t:)
HK: si det du!
->Bangel<-
->Bangel<-
Re: hvite skilter
bangel wrote:går det an å få en 2004 mod 700cc på hvite skilter?
Hvordan får du registrert 50cc'n din med fri fart?
ehm...det kommer jo an på hva slags atv dette er snakk om da..bangel wrote:går det an å få en 2004 mod 700cc på hvite skilter?
og tør jeg spørre om hvordan du fikk til å registrere atv'en din på fri fart? uansett om du har billappen kan du ikke trimme en 50ccm..(på grunn av at køyretøyets hastighet er tilpasset så mye som bremser, ramme osv tåler)
<3 Yamaha xt 125 x <3
http://www.bikepics.com/members/vegardjev/06xt125/
Kjører SMC Mistral 50 cc selv, kunne tenkt meg å fått den til å gå litt fortere kanskjePille wrote:ehm...det kommer jo an på hva slags atv dette er snakk om da..bangel wrote:går det an å få en 2004 mod 700cc på hvite skilter?
og tør jeg spørre om hvordan du fikk til å registrere atv'en din på fri fart? uansett om du har billappen kan du ikke trimme en 50ccm..(på grunn av at køyretøyets hastighet er tilpasset så mye som bremser, ramme osv tåler)

da vil jeg anbefale å evt. dreve til aks..og kjøpe større gasser, evt. fjerne plomber og fjerne en eventuell katalysator på den...petter15 wrote:Kjører SMC Mistral 50 cc selv, kunne tenkt meg å fått den til å gå litt fortere kanskjePille wrote:ehm...det kommer jo an på hva slags atv dette er snakk om da..bangel wrote:går det an å få en 2004 mod 700cc på hvite skilter?
og tør jeg spørre om hvordan du fikk til å registrere atv'en din på fri fart? uansett om du har billappen kan du ikke trimme en 50ccm..(på grunn av at køyretøyets hastighet er tilpasset så mye som bremser, ramme osv tåler)ikke så mye men, vil ha litt bedre trekk i oppoverbakkene....
<3 Yamaha xt 125 x <3
Ok...Vil bensinforbruket gå drastisk opp hvis jeg gjør noe sånt? Hittill har jeg kjørt på 6,5dl pr mil, blitt mye småkjøring og tullkjøring:P Har sett et eller anna sted at den skal ha et gjennomsnittsforbruk på 0,28 elr noe i dn dur'n..Kunne tenkt meg å kjøre'n på 0,4 caPille wrote:da vil jeg anbefale å evt. dreve til aks..og kjøpe større gasser, evt. fjerne plomber og fjerne en eventuell katalysator på den...petter15 wrote:Kjører SMC Mistral 50 cc selv, kunne tenkt meg å fått den til å gå litt fortere kanskjePille wrote: ehm...det kommer jo an på hva slags atv dette er snakk om da..
og tør jeg spørre om hvordan du fikk til å registrere atv'en din på fri fart? uansett om du har billappen kan du ikke trimme en 50ccm..(på grunn av at køyretøyets hastighet er tilpasset så mye som bremser, ramme osv tåler)ikke så mye men, vil ha litt bedre trekk i oppoverbakkene....
hmm, skal vi sepetter15 wrote:Ok...Vil bensinforbruket gå drastisk opp hvis jeg gjør noe sånt? Hittill har jeg kjørt på 6,5dl pr mil, blitt mye småkjøring og tullkjøring:P Har sett et eller anna sted at den skal ha et gjennomsnittsforbruk på 0,28 elr noe i dn dur'n..Kunne tenkt meg å kjøre'n på 0,4 caPille wrote:da vil jeg anbefale å evt. dreve til aks..og kjøpe større gasser, evt. fjerne plomber og fjerne en eventuell katalysator på den...petter15 wrote: Kjører SMC Mistral 50 cc selv, kunne tenkt meg å fått den til å gå litt fortere kanskjeikke så mye men, vil ha litt bedre trekk i oppoverbakkene....

<3 Yamaha xt 125 x <3
Pille wrote:hmm, skal vi sepetter15 wrote:Ok...Vil bensinforbruket gå drastisk opp hvis jeg gjør noe sånt? Hittill har jeg kjørt på 6,5dl pr mil, blitt mye småkjøring og tullkjøring:P Har sett et eller anna sted at den skal ha et gjennomsnittsforbruk på 0,28 elr noe i dn dur'n..Kunne tenkt meg å kjøre'n på 0,4 caPille wrote: da vil jeg anbefale å evt. dreve til aks..og kjøpe større gasser, evt. fjerne plomber og fjerne en eventuell katalysator på den...evt. fjerning av plomber vil ikke ha noen som helst slags økning i besninforbruk omtrent...evt. større forgasser og fjerning av katalysator øker bensinforbruket en del da...men som å fjerne katalysator om det er vil jeg anbefale..en kompis har en yamaha dt50, han kjørte opp noen svinger i motbakke med den, før han fjernet katalysatoren gikk den i 20-25km/t opp..etter fjerning gikk den LETT i 50-60km/t!
ok....Har ikke akkurrat så mye peiling når det gjelder hvor katalysatorn sitter... Er det det som er "blindtarmrøret" på eksosanlegget ved manifolden? Eller er det noe annet? Har fått et tips fra en bekjent om at jeg kan fjerne ei skive som står i variator-girkassen, og bytte den ut med en mindre, så vil den gå fortere....
jeg har ikke peiling på mopeder og den slags med variator så det vet jeg ikke, er godt mulig det er sant det han sier..(prøv, du kan ikke ødelegge noepetter15 wrote:Pille wrote:hmm, skal vi sepetter15 wrote: Ok...Vil bensinforbruket gå drastisk opp hvis jeg gjør noe sånt? Hittill har jeg kjørt på 6,5dl pr mil, blitt mye småkjøring og tullkjøring:P Har sett et eller anna sted at den skal ha et gjennomsnittsforbruk på 0,28 elr noe i dn dur'n..Kunne tenkt meg å kjøre'n på 0,4 caevt. fjerning av plomber vil ikke ha noen som helst slags økning i besninforbruk omtrent...evt. større forgasser og fjerning av katalysator øker bensinforbruket en del da...men som å fjerne katalysator om det er vil jeg anbefale..en kompis har en yamaha dt50, han kjørte opp noen svinger i motbakke med den, før han fjernet katalysatoren gikk den i 20-25km/t opp..etter fjerning gikk den LETT i 50-60km/t!
ok....Har ikke akkurrat så mye peiling når det gjelder hvor katalysatorn sitter... Er det det som er "blindtarmrøret" på eksosanlegget ved manifolden? Eller er det noe annet? Har fått et tips fra en bekjent om at jeg kan fjerne ei skive som står i variator-girkassen, og bytte den ut med en mindre, så vil den gå fortere....

<3 Yamaha xt 125 x <3
Pille wrote:jeg har ikke peiling på mopeder og den slags med variator så det vet jeg ikke, er godt mulig det er sant det han sier..(prøv, du kan ikke ødelegge noepetter15 wrote:Pille wrote: hmm, skal vi seevt. fjerning av plomber vil ikke ha noen som helst slags økning i besninforbruk omtrent...evt. større forgasser og fjerning av katalysator øker bensinforbruket en del da...men som å fjerne katalysator om det er vil jeg anbefale..en kompis har en yamaha dt50, han kjørte opp noen svinger i motbakke med den, før han fjernet katalysatoren gikk den i 20-25km/t opp..etter fjerning gikk den LETT i 50-60km/t!
ok....Har ikke akkurrat så mye peiling når det gjelder hvor katalysatorn sitter... Er det det som er "blindtarmrøret" på eksosanlegget ved manifolden? Eller er det noe annet? Har fått et tips fra en bekjent om at jeg kan fjerne ei skive som står i variator-girkassen, og bytte den ut med en mindre, så vil den gå fortere....) katalysatoren er en slags "boks" som skal rense lufta og stopper også en del luft i eksospotta..den skal liksom gjøre at atv'en tilfredstiller utslippskrava til staten
Ok...Har hørt nå rare lyder fra eksosen på lave turtall i det siste...Muli d er kulda som gjør det, veit ikke jeg.... Får se hva jeg gjør fremover...Er på flyttefot, så jeg skal vente til jeg har kommet istand i nytt hus til jeg tar standpunkt for om jeg ska gjøre noe med atv'n..Venter også på svar fra autozpider ang tankmåler og diverse spm ang trim

Pille wrote:jeg har ikke peiling på mopeder og den slags med variator så det vet jeg ikke, er godt mulig det er sant det han sier..(prøv, du kan ikke ødelegge noepetter15 wrote:Pille wrote: hmm, skal vi seevt. fjerning av plomber vil ikke ha noen som helst slags økning i besninforbruk omtrent...evt. større forgasser og fjerning av katalysator øker bensinforbruket en del da...men som å fjerne katalysator om det er vil jeg anbefale..en kompis har en yamaha dt50, han kjørte opp noen svinger i motbakke med den, før han fjernet katalysatoren gikk den i 20-25km/t opp..etter fjerning gikk den LETT i 50-60km/t!
ok....Har ikke akkurrat så mye peiling når det gjelder hvor katalysatorn sitter... Er det det som er "blindtarmrøret" på eksosanlegget ved manifolden? Eller er det noe annet? Har fått et tips fra en bekjent om at jeg kan fjerne ei skive som står i variator-girkassen, og bytte den ut med en mindre, så vil den gå fortere....) katalysatoren er en slags "boks" som skal rense lufta og stopper også en del luft i eksospotta..den skal liksom gjøre at atv'en tilfredstiller utslippskrava til staten
Firhjuleren min er 150cc, og er derfor registrert som traktor..
fikk registrert den i fjor, før de nye reglene kom inn..
Nå: Dinli Helix 150cc; registrert som traktor.
->Bangel<-
->Bangel<-
bangel wrote:Pille wrote:jeg har ikke peiling på mopeder og den slags med variator så det vet jeg ikke, er godt mulig det er sant det han sier..(prøv, du kan ikke ødelegge noepetter15 wrote:
Ok. Trodde det var 50cc du hadde jeg

- Thunder Storm
Så ATV'n din e registrert som traktor på kvite skilt? Kjøyrer du på veien da eller?bangel wrote:Pille wrote:jeg har ikke peiling på mopeder og den slags med variator så det vet jeg ikke, er godt mulig det er sant det han sier..(prøv, du kan ikke ødelegge noepetter15 wrote: