Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Prat om tung MC.
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Post by Speedy Gonzales »

Kjøpte honda cbr 600 98 mod av den enkle grunn at det virket som en grei begynner sykkel og hadde noelunde grei pris for en fattig student.
Var godt fornøyd med den men er no solgt pga eg følte sykkelen var litt liten for meg.
Kommer forhåpentligvis til å ende opp med en R1 98-00 mod til våren og grunnen til det er at eg alltid har likt de syklene..
Kunne selvfølgelig tenkt meg den nyeste men prioriterte heller bilen :wink:
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ville valgt -00 isåfall, er ikke store forskjellene i pris etter hva jeg har sett.
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Hadde det ikke vært for at banken var stengt i påsken, hadde jeg endt opp med en Hornet Streetfighter. Gikk istedet ut og kjøpte MC-Børsen, så en OK Harley som faktisk kostet UNDER 400.000 (jeg har dyr smak innen Harleyer jah! :wink: ) Faktisk var det en Sportster også, men den var solgt. Da søkte jeg på Sportster på AutoDB, og noen dager senere dro vi til Ålesund med pickup og masse tusenlapper i lomma :)
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Galilee
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo

Post by Galilee »

Kjøpte brukt pga finansene.

Det ble en TDM 850 fordi jeg antakelig kommer til å kjøre med passasjer en del, den funker både på svingete veier, og til pendling på motorvei og den passer for lange mennesker. Det ble TDM etter at jeg sammenlignet en del aktuelle sykler på Bikez.com og tittet innom noen TDM forum.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Borg
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

Tenkte jeg måtte ha en sykkel jeg ikke tok livet av meg med me en gang...

Var bestemt på at det skulle være en offroad alla Transalp, men ville ha en rimlig sykkel siden jeg ikke har hatt sykkel de siste åra og ville sjekke ut om jeg kom til å bruke den.

Vurderte flere med ensylynder også men landet på at "endunk" var litt drøyt. Tja, BMW var den eneste som ble akseptert, siden jeg regnet med BMW ville være forholdsvis komfortabel og tester mellom F650 og Transalp setter dem ganske likt.

BMW'en kom først, var i nærområdet og prisen, som jeg regnet med jeg ikke kom til å få den for, ble godtatt :smt080 Og.. som det ofte er med sykkel. Om du først kommer så langt som til prøvekjøring, så kjøper du...

Nå er neste års sykkel planlagt og godkjent i heimen Yamaha FZ6 S :smt049 Skal prøve TDM'en først men regner med det blir førstnevnte.
Speedy Gonzales

Gixxerman wrote:Ville valgt -00 isåfall, er ikke store forskjellene i pris etter hva jeg har sett.
Er sinnsykt så desse R1`ene varierer i pris.
Tar meg nok engod titt før eg kjøper noe..
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
Gixxerman

Post by Gixxerman »

So om prisene varierer... De syklene finnes det plenty av til enhver tid så du sliter nok ikke med å finne en :)
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

disse sykklene er sykt billige i Sveits... ta inn en derifra..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Speedy Gonzales

RH racing wrote:disse sykklene er sykt billige i Sveits... ta inn en derifra..
Vet du grunnen til at de er så billig i sveits?
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
Speedy Gonzales

Gixxerman wrote:So om prisene varierer... De syklene finnes det plenty av til enhver tid så du sliter nok ikke med å finne en :)
Er ikkje bekymret :wink:
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
Onsløv
MC: None

Post by Onsløv »

Kjøpte min av kjente. De trengte penger, jeg hadde lyst på sykkel, så det burde vært en kjapp prosess...
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
brap

Post by brap »

RH racing wrote:disse sykklene er sykt billige i Sveits... ta inn en derifra..
Grunnen til at de er billige i Sveits er at de har lav moms. Det som gjør sykler dyre i hjemlandet er skyhøy engangsavgift og høy moms.

Det er liten prisforskjell på å ta inn nye sykler fra Danmark, Sverige, Tyskland eller Sveits. Det som derimot er veldig forskjellig er tilgjengelig utvalg hvis du ikke har bestilt, og reisekostnader ifm. import.

Du må gjerne sette deg ned og regne litt og lese gjennom regler før du slenger ut sånne enlinjers-forslag.
il4
Joda

Post by Joda »

Hvorfor?
- Forkjærlighet for GSX-R
- RRRRå motorkraft
- utvilsomt raskeste sykkel for den pengesum jeg hadde tilgjengelig
- godt kjøp!
03 GSX-R 1000
fighter

Post by fighter »

mitt kjøpt var et rent innpulskjøp... ble plutselig sugen på sykkel igjen etter et par år uten :D så en torsdag i begynnelsen på mai bestemte jeg meg for og kjøpe sykkel, og på fredag dagen etter var jeg lykkelig eier av en zx6r, og 46000kr mindre på konton 8)
torstebo

Post by torstebo »

Jeg hadde en Thunderace som ble stjålet, og kompenserte med å kjøpe en R1 som plaster på såret :-) Hadde i utgangspunktet mest lyst på R1 når jeg kjøpte Thunderacen, men hadde ikke råd til forsikringen. Det har jeg fortsatt ikke..hehe..Angrer ikke et sekund på min R1 99..Neste sykkel blir en sort R1 2005..
Post Reply