straff med øvelsekjøring

Prat om lett MC.
Post Reply
gryn_cr80

straff med øvelsekjøring

Post by gryn_cr80 »

hei.
hva straff får man vist man øvelsekjører med lettmc bak eller forran dei eg øvelsekjører med? å ikkje har noen bak på?
polaris 700 sportsman, goped,honda cr 80. thump minicrosser 110cc:p(fun) Aprilia Rs 125 1997 model:d
Flydude
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

Kommer vel ann på politimannen du treffer på. Men i verste fall kan det ende opp med sperrefrist. Altså - du får ikke lov til å ta sertfikat eller undergå opplæring i så-så lang periode. Kan være fra 0,5 til 2 år...
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
Pille

Re: straff med øvelsekjøring

Post by Pille »

gryn_cr80 wrote:hei.
hva straff får man vist man øvelsekjører med lettmc bak eller forran dei eg øvelsekjører med? å ikkje har noen bak på?
skal jo gå an att den du lærekøyrer med er bak i bil elns om dere har 2-veis kommunikasjon, den du lærekøyrer med har hatt lappen 5 år uten å ha mistet den og har lett/mellomtung/tung lappen.. :wink:
MortenC

Post by MortenC »

Pille wrote:
skal jo gå an att den du lærekøyrer med er bak i bil elns om dere har 2-veis kommunikasjon, den du lærekøyrer med har hatt lappen 5 år uten å ha mistet den og har lett/mellomtung/tung lappen.. :wink:
Feil. Tok trafikalen for ikke så lenge siden. Når du øvelseskjører SKAL personen sitte bakpå motorsykkelen din, kun om det overskrider vekta får han lov til å kjøre MOTORSYKKEL bak.
Pille

Post by Pille »

MortenC wrote:
Pille wrote:
Feil. Tok trafikalen for ikke så lenge siden. Når du øvelseskjører SKAL personen sitte bakpå motorsykkelen din, kun om det overskrider vekta får han lov til å kjøre MOTORSYKKEL bak.
ja, eller sykkelen er ragget for kun 1 :wink:
Tony
MC: KTM EXC 125 <3

Post by Tony »

Du MÅ ha en bak på sykkelen din ja, men vis han ligger bak deg på motorsykkel og ha slik utstyr så dere får snakket sammen osv, så spørs det kanskje på hvem dere blir stoppet av. Kan være heldig og slippe unna tenker jeg : p
Honda NSR og Storhamar Dragons < 33
turboman

Post by turboman »

ein kompis hadde faren kjørende bak med motorsykkel, politimannen sa berre god tur videre:P
no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
Tony
MC: KTM EXC 125 <3

Post by Tony »

Hehe ^^
Honda NSR og Storhamar Dragons < 33
Post Reply