
Crosser
Hva mener du? Selv kjører jeg med Honda CR 125 (helcrosser) og synes det holder rikelig!!! Og kjøre 250 føles brutalt samtidig som man skal være nokså erfaren for å beherske en sånn. Jeg vil vel gå så langt å si at 250 egner seg best for banekjøring - og ikke ute i marken (og det er vel ute i marken vi her på Vestlandet kjører mest i ?).Smalababb wrote:Om du er voksen person så bør du hvertfall gå for 250!
Og til "vanlig" kjører jeg Suzuki 350 dualsport..

Det var det jeg konkluderte med jeg også. Det ble iallefall en 2000 mod rm 125, regnet med at en 250 2-t ble for voldsom. Synes egentlig at en 125 holder. Skal polere portene og antageligvis montere trimpotte og større dyser. Den har vel rundt 40hk orig, veier under 90kg og har utrolig korte gir. Kan ikke sammenliknes med en registrerbar sykkel..
Enig med at 250 2-t blir for heavy...kjørte tidligere mye med en eldre 250 Husqvarna til en kompis. Og man kan trygt si jeg fikk en del ekstra "karameller" med den konta en 125...adoniz wrote:Det var det jeg konkluderte med jeg også. Det ble iallefall en 2000 mod rm 125, regnet med at en 250 2-t ble for voldsom. Synes egentlig at en 125 holder. Skal polere portene og antageligvis montere trimpotte og større dyser. Den har vel rundt 40hk orig, veier under 90kg og har utrolig korte gir. Kan ikke sammenliknes med en registrerbar sykkel..
Ser på meg selv som en habil og god mc-driver, men selv jeg vet det finns en grense..hehe (dyrkjøpt erfaring

Går forresten å spankulerer på noe større enn 350 - da jeg er nokså lei av å "kjempe" for å få den på hjulet på 3.giret..!
- Olav'en
- Posts: 1992
- Joined: 06 Jun 2005 20:51
- MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar* - Location: Adrenalin hovudstaden - Voss
Kvar sin smak egentlig. 125 er jo greit nok det til litt småherjing rundt på bakkene og i skugsløypa til naboen, 250 hadde det lille ekstra. Men no skal det og nevnes at eg hadde ein Yamaha yz 125 frå 86 og ein Suzuki RM 250 frå 92, so er nok ikkje verstingene det no lenger. Men går rundt å vurderer 400 - 500ccm crosser 

- orion
- Posts: 652
- Joined: 26 Apr 2005 17:09
- MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02 - Location: Nærbø
Halloen å go jul!
Har selv en ktm 525 exc å en yamaha yz 125 2002model som jeg farter rundt på. YZ'en er ganske kanon på bane synes jeg, har absolutt ikke bruk for noe mer egentligt, på bane hvor man vil holde bakhjulet i mest mulig kontakt å ikke hjulspinn 'all the way', så kan jeg sterkt anbefale en 125 i stedet for en 250. De fleste vil kjøre raskere rundetider på en 125cc en på en 250 også faktiskt.
Ser jo at du har kjøpt deg sykkel, så dette var vell bare for å informere om det rette valget. Hehe,, lykke til med oppussing! have a good one :smt023
Har selv en ktm 525 exc å en yamaha yz 125 2002model som jeg farter rundt på. YZ'en er ganske kanon på bane synes jeg, har absolutt ikke bruk for noe mer egentligt, på bane hvor man vil holde bakhjulet i mest mulig kontakt å ikke hjulspinn 'all the way', så kan jeg sterkt anbefale en 125 i stedet for en 250. De fleste vil kjøre raskere rundetider på en 125cc en på en 250 også faktiskt.
Ser jo at du har kjøpt deg sykkel, så dette var vell bare for å informere om det rette valget. Hehe,, lykke til med oppussing! have a good one :smt023
Turbo Dream<3
Tar det igjen på registrerbar jeg. Er ikke særlig erfaren når det gjelder cross, så tror det er "fornuftig" å begynne med 125.Gixxerman wrote:250 for voldsom... Hvor har det blitt av den gode gamle AdonizenMotarder har jo også kortsteget kasse, kanskje ikke like kort, men det er braaap braaap braaap der også
Husa'n veier jo bare 112kg og er jo en 650 med 70 gamp, mye mer fun =) FS650 altså...

Prøvde en 610 engang, ble ikke spes imponert nei. Gikk ikke godt nok. Må ha stor R når jeg skal kjøpe til våren..

Ja, det er det jeg mener. Vi får se, uansett om den blir for svak for meg, taper jeg ikke på den uansettorion wrote:
De fleste vil kjøre raskere rundetider på en 125cc en på en 250 også faktiskt.
Ser jo at du har kjøpt deg sykkel, så dette var vell bare for å informere om det rette valget. Hehe,, lykke til med oppussing! have a good one :smt023

Oppussinga blir glim den. Har begynt å høyglanspolere deler nuh

Fint bilde du har Adlertag.... kjekk gutt :smt078Adlertag wrote:Hva gjør dette innlegget under "Tung mc" ???
Admin ??
Vi er alle wannabe'ere, men allikevel, et sted må grensen gå
- shinobi
- 1999 Kawasaki ZX6-R (sølv)
- 1998 Kawasaki ZX6-R (Full Akra med dysekit)(grønn)
- 2004 Suzuki GSXR-1000 (blå/hvit)
- 2003 Suzuki SV1000-S (sølv)
- 2006 Suzuki GSXR-600 (blå/hvit/svart)
- 2012 Suzuki SFV650 Gladius (svart)
- 2007 Yamaha FZ6-S (sølv/svart)

- 1999 Kawasaki ZX6-R (sølv)
- 1998 Kawasaki ZX6-R (Full Akra med dysekit)(grønn)
- 2004 Suzuki GSXR-1000 (blå/hvit)
- 2003 Suzuki SV1000-S (sølv)
- 2006 Suzuki GSXR-600 (blå/hvit/svart)
- 2012 Suzuki SFV650 Gladius (svart)
- 2007 Yamaha FZ6-S (sølv/svart)