Scooter 2006 modell.

Prat om moped & scooter.
Post Reply
User avatar
ScooterRider
Posts: 26
Joined: 26 Dec 2006 05:49

Scooter 2006 modell.

Post by ScooterRider »

Hei,jeg er ny her i forumet,men ikke ny innen moped/scooter,ja mekking,Lurte bare på om noen vet nøyaktig hvor plomberinga pleier og sitte på de aller nyeste scooterne. F.eks TGB 303HAWK.

Jeg har fjernet mye plombering på mange scootere men på akkurat denne er jeg litt usikker.Tipper på svanehalsen,men kan det være andre steder også ?

Noen som kan nevne alle mulige steder og hva jeg burde gjøre for å øke fart,på denne er variatoren umulig og trimme,har åpnet opp hele variatoren og alt jeg fant var en slaks demper sånn Fjæraktig demper.

Men fant ingen ring,skive ja...Blir bare og skifte til sånn "trimvariator" på den. Spute GMmotor.no og de skal ha 1050,- Inkludert frakt for Trimvariator,er dette dyrt for en variator?


Men tar gjerne i mot tips.

Takker for svar.
Use
Your
Brain
Drive
Safe.
User avatar
Thunder Storm
Posts: 46
Joined: 17 Aug 2006 14:03
Location: Sogn og Fjordane

Post by Thunder Storm »

Har du sjekka på crash eller speedoptions om dei har trimvariator som kan passe? Dei skal ha nåken som kosta berre 500,- elns
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Er det sånn DiTech scooter du har? :roll:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
ScooterRider
Posts: 26
Joined: 26 Dec 2006 05:49

Post by ScooterRider »

Det er ikke ditech,jeg skrev at det er en TGB 303Hawk.

Likner veldig mye på en ditech.

Men er det slik at hvem som helst variator faktisk kan passe ? altså ikke hvem som helst,men en som likner ?



Men om jeg kjøper veldig sterk fjær til variatoren min,vil den da steile ?

Vil den miste toppfart?

Eller vil den bare få drit bra aks og normal fart?


http://www.speedoptions.no/index.php?ma ... cts_id=490

Står det som regel brukes på trimmede scootere,men funker vel på originale også ?
Last edited by ScooterRider on 26 Dec 2006 18:32, edited 1 time in total.
Use
Your
Brain
Drive
Safe.
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Pleier som regel å ligge en elektronisk sperre på diverse DiTech modeller. Slik at man må bruke "game-boy metoden" for å bli kvitt sperren. Etter å ha gjort dette går de jo som ett uvær også da..
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
ScooterRider
Posts: 26
Joined: 26 Dec 2006 05:49

Post by ScooterRider »

hva med og skifte til en 6mm dyse ? + effektannlegg?
Use
Your
Brain
Drive
Safe.
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Kan hende du ikke får noen effekt i det hele tatt faktisk.
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
ScooterRider
Posts: 26
Joined: 26 Dec 2006 05:49

Post by ScooterRider »

Huff,tror jeg lar denne scooteren være.

kjøper meg en Honda SFX og trimmer den som bare F...den er det som å bygge Lego med...
Use
Your
Brain
Drive
Safe.
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

kjøp deg en ludix:D veier ingenting^^,
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

også får man de til en latterlig pris :P
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Post Reply