Hva koster registrering av moped,skilt og vognkort?

Prat om moped & scooter.
Post Reply
Rieju4life

Hva koster registrering av moped,skilt og vognkort?

Post by Rieju4life »

Hei

Jeg skal registrere TSX vinter peden min,men dette viser seg og ikke være så enkelt :P

Er ikke mulig og ringe til biltilsynet for de er aldri inne eller feil folk er inne osv. Så spør her.

Hvor mye koster det og registrere mopeden ? (Forsikring er ordna,og de hadde visst sendt melding til biltilsynet at den var i orden.

Jeg skal da ha nytt skilt,vognkort og betale vei avgiften.. Mye vil dette komme på? Og må man betale det cash kontant på trafikkstasjonen eller kan man få faktura?

Hva skal jeg ha med meg til biltilsynet (Trafikkstasjonen) når jeg drar dit for og gjøre dette?

Takker for svar.

Pe@ce
Rieju SMX. MHR Team 78cc,MHR 26mm Dellorto gasserkit,MHR Powerfilter,V-Force3 reed,Yasuni R3 effektanlegg,MRD trimtenning,MRD carbon clutch,MRD primær dreving+++ Toppfart=Holder trafikken for og si det sån:P
Evje

Post by Evje »

Når jeg kjøpte min moped for 1.5 år siden så kosta det 659 elns for nyregistrering. Vet ikke om prisen var inkl skilt eller ikke, men i værstefall koster skilt 198.50 :D Tror veiavgiften er på 500. Husker når jeg kjøpte mopeden så kosta den 19900, 21 500 ca med veiavgift, registrering osv.

Når du skal registrere den må du ha med vognkort del 2, tror også del 1. Er det deg mopeden står på må du må ha med legimitasjon, er det faren/mora må du ha med din legimitasjon og hans/hennes førerkort.
Du må også betale på stedet.
Hei
ScooterRider

Post by ScooterRider »

Må man ikke ha noe som helst bevis på at mopeden har hatt eier før ?( er ikke sikker)
Koster vel rundt 1000,- for ny skilt. så mye betalte jeg for min nye 2006modell scooter.
Use
Your
Brain
Drive
Safe.
Post Reply