Du har fått riktige svar i tråden, men de er godt kamuflert blant alt tøvet.
Trim er lov så lenge det er godkjent av biltilsynet og tollvesenet, og vognkortet viser endringene. I noen tilfeller må det betales inn en avgift til tollvesenet.
Tollvesenet har en temaside,
http://toll.no/templates_TAD/Subject.aspx?id=44781
Den viktigste infoen du trenger er nederst på
http://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=71809 "En gjør oppmerksom på at brosjyren ikke er uttømmende. Nærmere opplysninger om avgiftsmessige spørsmål fås hos Tollvesenet. Spørsmål av teknisk art besvares av trafikkstasjonen." Legg også merke til avgiftsreduksjon ved bruksfradraget, spesielt ved sykler som er eldre enn ti år (100% reduksjon).
Kort sagt: hvis du vil ha det lovlig må du snakke med biltilsynet og tollvesenet.
Når det er sagt ville jeg rent personlig ikke stresset veldig mye med tidkrevende papirmølle ved bytte av stempel og reedventiler på en RD350 som allerede er registrert som tung sykkel.
RH racing wrote:på bil så er 25% mere effekt lovlig føre tollpliktig avgifts betaling...
Der jeg kommer fra kaller vi dette for "pisspreik".