lover om trimming

Prat om tung MC.
x-yzter
Posts: 9
Joined: 10 Dec 2006 16:37

Post by x-yzter »

RH racing wrote:hva skal du trimme og hvor mye? på bil så er 25% mere effekt lovlig føre tollpliktig avgifts betaling...

edit: sorry. så ikke åssn sykkel du hadde.

er dette en mellomklasse eller full effekter?
:lol:
den både går og er registrert som fulleffekt/tungmotorsykkel/49hk selvfølgelig

eh hvem gidder og kjøre med 34 hk?

dessuten hvet alle som har litt omløp i hodet at det ikke er lov til og trimme mellomtung (det er jo en grunn til at de vil begrense effekten)
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Hvem som gidder?
Jo de som ikke vil bli gjeldslave om de kjører ned noen!
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
x-yzter
Posts: 9
Joined: 10 Dec 2006 16:37

Post by x-yzter »

mathiazz wrote:Hvem som gidder?
Jo de som ikke vil bli gjeldslave om de kjører ned noen!
så kjør pent :!:




men nå er det ikke det vi diskuterer her.
er det lov til og trimme 15%
eller er det ikke lov og trimme i det heletatt?
User avatar
brap
Posts: 254
Joined: 17 Jul 2005 01:02

Post by brap »

Du har fått riktige svar i tråden, men de er godt kamuflert blant alt tøvet.

Trim er lov så lenge det er godkjent av biltilsynet og tollvesenet, og vognkortet viser endringene. I noen tilfeller må det betales inn en avgift til tollvesenet.

Tollvesenet har en temaside, http://toll.no/templates_TAD/Subject.aspx?id=44781

Den viktigste infoen du trenger er nederst på http://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=71809 "En gjør oppmerksom på at brosjyren ikke er uttømmende. Nærmere opplysninger om avgiftsmessige spørsmål fås hos Tollvesenet. Spørsmål av teknisk art besvares av trafikkstasjonen." Legg også merke til avgiftsreduksjon ved bruksfradraget, spesielt ved sykler som er eldre enn ti år (100% reduksjon).

Kort sagt: hvis du vil ha det lovlig må du snakke med biltilsynet og tollvesenet.

Når det er sagt ville jeg rent personlig ikke stresset veldig mye med tidkrevende papirmølle ved bytte av stempel og reedventiler på en RD350 som allerede er registrert som tung sykkel.
RH racing wrote:på bil så er 25% mere effekt lovlig føre tollpliktig avgifts betaling...
Der jeg kommer fra kaller vi dette for "pisspreik".
il4
x-yzter
Posts: 9
Joined: 10 Dec 2006 16:37

Post by x-yzter »

brap wrote:Du har fått riktige svar i tråden, men de er godt kamuflert blant alt tøvet.

Trim er lov så lenge det er godkjent av biltilsynet og tollvesenet, og vognkortet viser endringene. I noen tilfeller må det betales inn en avgift til tollvesenet.

Tollvesenet har en temaside, http://toll.no/templates_TAD/Subject.aspx?id=44781

Den viktigste infoen du trenger er nederst på http://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=71809 "En gjør oppmerksom på at brosjyren ikke er uttømmende. Nærmere opplysninger om avgiftsmessige spørsmål fås hos Tollvesenet. Spørsmål av teknisk art besvares av trafikkstasjonen." Legg også merke til avgiftsreduksjon ved bruksfradraget, spesielt ved sykler som er eldre enn ti år (100% reduksjon).

Kort sagt: hvis du vil ha det lovlig må du snakke med biltilsynet og tollvesenet.

Når det er sagt ville jeg rent personlig ikke stresset veldig mye med tidkrevende papirmølle ved bytte av stempel og reedventiler på en RD350 som allerede er registrert som tung sykkel.
RH racing wrote:på bil så er 25% mere effekt lovlig føre tollpliktig avgifts betaling...
Der jeg kommer fra kaller vi dette for "pisspreik".
takk for et tydligere svar
Post Reply