Variator.

Prat om moped & scooter.
Post Reply
ScooterRider

Variator.

Post by ScooterRider »

Noen her som vet om den effekten fungerer bra på en Utrimmet scooter ?

Altså her er spørsmålet.

Jeg har tenkt og kjøpe sterkere fjær til variatoren,selv om scooteren er original,vil dette påvirke toppfart? Er ikke ute etter og oppnå større toppfart men bedre AKS....

skal kjøpe 90%sterkere enn original.

VIL MAN I DET HELE TATT MERKE NOE FORSKJELL?

http://www.speedoptions.no/index.php?ma ... cts_id=490
Use
Your
Brain
Drive
Safe.
BikerBoy

Post by BikerBoy »

Leste litt på det andre emnet du lagde..Lite sansynlig at det hjelper på annet enn aks (godt mulig dette bedres) ved å bytte variator/variatorfjører, men fjerner du evt turtallsperre (regner med du har det), så snakker vi også toppfart!

Forøvrig er ikke ideen om sfx heller dum..Jeg lurer på å kjøpe ny cdiboks til min, så går den enda bedre (nå 75 - så godt som overalt). Den gamle kutter tenning på 7700 omdr, ny har ingen sperre :D Jeg bytta foresten til trimvariator når den gamle var slitt, da gikk min myyye bedre, men så var den gamle så slitt at den gikk dårlig før byttet :shock: hehe....

Lykke til uansett!
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
ScooterRider

Post by ScooterRider »

Jaok,jeg skjønner....

Men har man forreldre som driter penger,så er det greit og prøve litt forskjellig,jeg jobber i verksted nesten hver dag,jeg lever på en måte av det,jeg liker og mekke,sveising osv er lett,så hvis man har penger og alle muligheter til verksted så er alt så mye enklere men uannsett hvor enkelt du har det så er scooter veldig kjedelig og mekke på noen ganger på grunn av all plastikken som er rundt hele tiden.
Use
Your
Brain
Drive
Safe.
BikerBoy

Post by BikerBoy »

Japp skjønner..I tilegg er faktisk girsykler mye kjekkere å kjøre :P
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
Post Reply