Full understellsbehandling

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
User avatar
Adlertag
Posts: 140
Joined: 07 Dec 2006 20:05
MC: Honda Transalp 600
Location: Tønsberg

Full understellsbehandling

Post by Adlertag »

FULL UNDERSTELLSBEHANDLING

"Beskytt bilen din med spesialolje fra Hydro Texaco før saltingen begynner."



http://www.vestfoldantirust.no

Er det noen her som kjører mc om vinteren og som har forsøkt denne behandlingen på sykkelen også ?
Isåfall er jeg interessert i å høre om hva erfaringer dere har, før jeg fiser av en høvding.

Takk
Honda TransAlp
I am a mountain climbing cowboy, on a mountain climbing steel horse I ride.
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

For si det som det er så tror jeg ikke dette er spesielt egnet til MC. Dette er en svart guffe som er beregnet på hulrom og kanaler, altså innsiden av karosserideler i stål. Problemet med MC på vinteren er at salt er aggressivt mot stål/aluminiumsdeler. Alle som har aluminiumsfelger til vinterdekkene på bilen vet at finishen kan tape seg temmelig mye etter en saltholdig vinter. Klarlakk på aluminiumsoverflater kan nok bremse dette noe. Så har du problemet med gummiforinger, lager, wirer, for ikke å snakke om det elektriske/elektroniske. Det beste rådet jeg kan gi er å smøre alle bevegelige deler med olje beregnet til formålet, samt være VELDIG nøye med å vaske av saltet. Kanskje det aller beste rådet er å ta bussen? :-k
Post Reply