dyse

Prat om lett MC.
Post Reply
kanarigutten
Posts: 103
Joined: 14 Sep 2006 22:38
Location: akershus

dyse

Post by kanarigutten »

hvilken dyse bør jeg ha når jeg setter på effektanlegg på nsr?
Honda nsr 03 mod
User avatar
Alex90
Posts: 21
Joined: 01 Nov 2006 11:37

Post by Alex90 »

Bruk 145 dyse, det funker fint :wink:
User avatar
BikerBoy
Posts: 107
Joined: 26 Dec 2006 23:34
Location: Helleland

Post by BikerBoy »

Når spørmålet er oppe, lurer jeg på: Hva er standardyser på de forskjellige r-lettsyklene? Tenker rs, nsr, mito, gpr spess...Personlig vet jeg ikke hvilken dyse som sitter på min nå (originalt) :shock:
Noen som vet?
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

skru ut dysa å sjekk vel :D
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
User avatar
BikerBoy
Posts: 107
Joined: 26 Dec 2006 23:34
Location: Helleland

Post by BikerBoy »

Har ikkje giddet. Skrudd litt for mye på den sykkelen i det siste...As we speek får jeg avsky bare av å se fastnøkler... :lol:
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

haha, kjenner til den, husqvarnan ble stadig vekk torturert med verktøy :D
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Har måtte fått sykkelen jeg har kjørt på kjørt hjem på tilhenger 6 ganger siden sommerferien.

Hver gang måtte jeg skru MYE på den, bortsett fra ene gangen, då var den bare tom for bensin

2x skjæring
1x tryning
2x mistet kjølevann
1x tom for bensin

Lettsykkelen måtte bli kjørt hjem på tilhenger 4 dager etter jeg fikk den siden jeg fikk gassheng og tryna :)

Minner på om at dette er siden sommerferien :)
- Skyt her -
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

:shock: :shock:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Tatt ut motoren 2 ganger, splittet den ene gangen.
Skrudd av sylinderen 3 ganger.
Åpenet opp clutchuset og rotet inni der 1 gang.
+ masse småting, kåpene har vært av MINST 20 ganger (kjører uten nå) :P
Hadde ikke overlevd hvis det var en Derbi :P

Lærer MYE :)

Nå skal motoren ut igjen, også skal det settes i TP veiv også skal TPen portes :)
Håper på 140+
- Skyt her -
vegsir
Posts: 234
Joined: 25 Dec 2006 21:28
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!
Location: ærendal
Contact:

Re: dyse

Post by vegsir »

kanarigutten wrote:hvilken dyse bør jeg ha når jeg setter på effektanlegg på nsr?
kjøp inne i hvertfall 138 og 140 dyse(og gjerne en 135) og prøv.

jegg ble anbefalt og sette på 140# når jeg tok plomba, men det ble altfor svært og den bare fuska og gikk dårlig. tildlutt fant jeg ut et jeg kunne ha kjørt med originaldysa og kanskje tilt nåla et hakk, men nå kjører jeg med 135 dyse, og nåla ned et hakk og det er perfekt.
dette er selvfølgelig forskjellig fra sykkel til sykkel. men tror nsr fp går med 138 dyse
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
Post Reply