Trafikklys - Vi på to hjul er visstnok ikke prioritert
Trafikklys - Vi på to hjul er visstnok ikke prioritert
Det er en kjentmannsak for en del av oss på to, at en del trafikklys ikke registrerer at vi står der og venter. Altså, sensorene i bakken er nok innstilt på ting med litt mer tyngde.
Hva skal man gjøre? Har NMCU tatt opp dette og eventuelt når(linker) ? Mener og ha hørt at man får kjøpt en magnet eller noe i den dur som skal hjelpe. Hjelper den og hvor får man kjøpt ?
Hva skal man gjøre? Har NMCU tatt opp dette og eventuelt når(linker) ? Mener og ha hørt at man får kjøpt en magnet eller noe i den dur som skal hjelpe. Hjelper den og hvor får man kjøpt ?
Tingen med disse bryterne som ligger i bakken Gix...
De reagerer på magnetiske felt på et eller annet vis... Tynge ville skjært seg skikkelig det når snøen ligger tungt på bakken...
Bryterne reagerer på metall som kommer over de, og på motorsyklene er det ofte ikke nok... Kan også avhenge av plassering i krysset... Nå visst kjenne hvert kryss kan det virke som...
Har ikke testa disse magnetene, men de skal visst etter sigenede funke...litt avhenging av bakkeklareringa til magneten... Kan kanskje være lurt å plassere den lavest mulig...
Men med det samme vi er inne på temaet irriterende lyskryss...
Jeg må innrømme at jeg kjørte med hensikt på rødt lys i et slik kryss en gang...
Det var ingen, ingen, INGEN trafikk...i et oversiktlig kryss....
Midt på natta var det... Jeg kom til krysset og hadde rødt... og der sto jeg...så sto jeg litt til...og enda litt til... etter hvert kom det en bil i annen retning og han hadde jo grønt, så han kjørte...men jeg sto altså...
etter kanskje 4 minutter (som er nok til å skjønne at grønt til deg kommer ikke), så dreit jeg i det, og kjørte bare....
Det er jo IKKE lov å snu 180 grader der. I det krysset må jeg i tilfelle kjøre ut i krysset å snu og da må jeg jo kjøre på rødt uansett, eller kjøre mot kjøreretning...
Skal jeg bare stå der i mange timer om nødvendig til en bil kommer å plasserer seg bak meg da?
What the f*** should I do...?
De reagerer på magnetiske felt på et eller annet vis... Tynge ville skjært seg skikkelig det når snøen ligger tungt på bakken...
Bryterne reagerer på metall som kommer over de, og på motorsyklene er det ofte ikke nok... Kan også avhenge av plassering i krysset... Nå visst kjenne hvert kryss kan det virke som...
Har ikke testa disse magnetene, men de skal visst etter sigenede funke...litt avhenging av bakkeklareringa til magneten... Kan kanskje være lurt å plassere den lavest mulig...
Men med det samme vi er inne på temaet irriterende lyskryss...
Jeg må innrømme at jeg kjørte med hensikt på rødt lys i et slik kryss en gang...
Midt på natta var det... Jeg kom til krysset og hadde rødt... og der sto jeg...så sto jeg litt til...og enda litt til... etter hvert kom det en bil i annen retning og han hadde jo grønt, så han kjørte...men jeg sto altså...
etter kanskje 4 minutter (som er nok til å skjønne at grønt til deg kommer ikke), så dreit jeg i det, og kjørte bare....
Det er jo IKKE lov å snu 180 grader der. I det krysset må jeg i tilfelle kjøre ut i krysset å snu og da må jeg jo kjøre på rødt uansett, eller kjøre mot kjøreretning...
Skal jeg bare stå der i mange timer om nødvendig til en bil kommer å plasserer seg bak meg da?
What the f*** should I do...?
I Tr.heim har det jo kommet et prøveprosjekt der man simpelten bærter for å få grønt lys, funka visst gangske bra det
Kjørelæreren min sa til oss at vi fikk lov å kjøre på rødt,dersom vi hadde ventet ca 2 ganger på grønt, sett at det ikke var til bry for andre biler.

Kjørelæreren min sa til oss at vi fikk lov å kjøre på rødt,dersom vi hadde ventet ca 2 ganger på grønt, sett at det ikke var til bry for andre biler.
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Are you fucking with me...Hawken wrote:I Tr.heim har det jo kommet et prøveprosjekt der man simpelten bærter for å få grønt lys, funka visst gangske bra det![]()

Prøver du å få meg til å berte opp gamel folk og spebarn midt på natta nå...?

-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
-
- MC: BMW R1200GS Adventure
Kjørelærern min mente at man kunne ringe 175 (veimeldingssentralen) og be dem justere sensorne. Om HAN har gjort det vet jeg ikke, men han sa så...
Plages særlig i Ila-krysset på vei fra Byåsen og mot Ila. Prøver å stoppe midt i feltet, like før stopplinja, men det er ikke alltid det funker. Har også prøvd å trille forbi stopplinja og "lokke" bilen bak fram til stopplinja. Men enten er de stokk dumme, eller så forstår de ingenting. En annen motorsyklist omtalte dem som apekatter...
Har ikke hørt at det er opplegg med at du kan bærte på trafikklyset, i så fall hvor? Shit, det samme, fløyta mi funker bare når a selv vil, og det er hvert jubelår.
Plages særlig i Ila-krysset på vei fra Byåsen og mot Ila. Prøver å stoppe midt i feltet, like før stopplinja, men det er ikke alltid det funker. Har også prøvd å trille forbi stopplinja og "lokke" bilen bak fram til stopplinja. Men enten er de stokk dumme, eller så forstår de ingenting. En annen motorsyklist omtalte dem som apekatter...
Har ikke hørt at det er opplegg med at du kan bærte på trafikklyset, i så fall hvor? Shit, det samme, fløyta mi funker bare når a selv vil, og det er hvert jubelår.

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Tror det funker i prinsenkrysset.. Eller så var det lyssensorer der.. husker ikke helt?Ragnhild61 wrote:Kjørelærern min mente at man kunne ringe 175 (veimeldingssentralen) og be dem justere sensorne. Om HAN har gjort det vet jeg ikke, men han sa så...
2003 KTM SX 525 Supermotard
X: Husqvarna TE/SM610, SMS125, WRE125 +++
X: Husqvarna TE/SM610, SMS125, WRE125 +++
Så får dere vel flytte til Lørenskog da. Her er det ikke lyskryss. Kun et fotgjengerfelt som er lysregulert, men det blir styrt av fotgjengere som trykker på en knapp. 

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Greit å slippe å ta av hjelm og hansker midt i et kryss for å ringe til veisentralen da...
Har ikke hatt problemer med Ila-krysset, men jeg har vel stort sett hatt biler bak meg som har aktivisert...
Prinsenkrysset er såpass trafikkert at det kjører på tur... Har liksom ikke lært meg rekkefølgen ennå, men den følges slavisk... Uansett hvor det står biler hen og når de kommer... Ingen sensor der...
Er topptrena (
) men å trill 250Kg i oppoverbakke er litt vel forlangt...

Har ikke hatt problemer med Ila-krysset, men jeg har vel stort sett hatt biler bak meg som har aktivisert...
Prinsenkrysset er såpass trafikkert at det kjører på tur... Har liksom ikke lært meg rekkefølgen ennå, men den følges slavisk... Uansett hvor det står biler hen og når de kommer... Ingen sensor der...
Er topptrena (

- Guido Brasletti
I hightech-byen? Sarpsborg...
...har de en løsning med videokameraer og avansert bildegjenkjenning.
Denne løsningen kan programmeres til et antall løsninger. Den teller biler i forskjellige retninger og styrer intervallene slik at køene skal bli minst mulig. Det kan også settes opp til å reagere på forskjellige farger, slik at f.eks busser lakkert i en spesiell farge/mønster får prioritet.
Det har iallefall ikke problemer med å kjenne igjen motorsykler...
(Systemet lagrer forøvrig ikke bildene, slik at du ikke trenger å være nervøs for at noen skal få greie på at du har vært i Særp...)
Denne løsningen kan programmeres til et antall løsninger. Den teller biler i forskjellige retninger og styrer intervallene slik at køene skal bli minst mulig. Det kan også settes opp til å reagere på forskjellige farger, slik at f.eks busser lakkert i en spesiell farge/mønster får prioritet.
Det har iallefall ikke problemer med å kjenne igjen motorsykler...
(Systemet lagrer forøvrig ikke bildene, slik at du ikke trenger å være nervøs for at noen skal få greie på at du har vært i Særp...)
Det er som med øyne, ører, pupper, tommeltotter, kjær'ster etc. - det er mer enn nok med to...

- Dentist
- MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Jeg husker at det var noen ordentlige idiotlyskryss i Hamar når jeg bodde der og kjørte MC for mange år siden. Der jeg bor nå, er det ikke ett eneste lyskryss, og jeg kjører lite der det er lyskryss... så jeg har ingen erfaring med hvordan det er nå.
I Elverum (hvor jeg bodde når jeg vokste opp), var det iallefall en del lyskryss med lyssensorer...
I Elverum (hvor jeg bodde når jeg vokste opp), var det iallefall en del lyskryss med lyssensorer...
Det samme gjorde jeg engang..Griffin wrote: Jeg må innrømme at jeg kjørte med hensikt på rødt lys i et slik kryss en gang...
Når jeg kjørte så jeg at NRK østfold filma!!

Det er ganske lenge siden. Konklusjon: Politiet ser ikke på NRK østfold..

2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!
1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw