kjøpe mc i england

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
jata
Posts: 171
Joined: 12 Feb 2006 11:59
Location: mosjøen

kjøpe mc i england

Post by jata »

hei jeg har litt lyst på ett veteranprosjekt og har sett litt på det engelske markedet. er det noen som har handlet der i fra og vet om det er noen transportselskaper som frakter hit?
triumph sprint st 2000mod
kawasaki z1000j 1982mod
kawasaki vn15 vulcan 1996mod
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Jeg har en onkel som jobber på Fjordline båten som går fra bergen til newcastle. De har ofte med seg sykkler. Så hvis du får noen til å levere den på båten og mulighet for å hente den selv på kaia i bergen så er nok ikke dette noe problem :)

Ellers så har jeg ingen erfaring med handel fra utlandet :?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

husk at i england kjører dem på V siden. dvs V styrte sykkler...



ps: klarte ikke å dy meg :D
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
jata
Posts: 171
Joined: 12 Feb 2006 11:59
Location: mosjøen

Post by jata »

har prøv v styrt sykkel før og det er ikke no problem å venne seg til :lol:
triumph sprint st 2000mod
kawasaki z1000j 1982mod
kawasaki vn15 vulcan 1996mod
User avatar
pelsen
Posts: 1201
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

Det beste vil vel være å ta med sykkelen hjem etter du har sett på den.
Å kjøpe en brukt sykkel usett fra England er ikke å anbefale. Sjansen for å bli lurt er veldig stor.
Har selv vært med og sett på sykkel der borte, og returnert tomhendt fordi objektet ikke var i nærheten av den tilstand som selgeren hadde sagt.
lgbekk

Post by lgbekk »

Hei! Kan du si litt om hvorfor du vurderer å importere et restaureringsobjekt fra England. For det er vel det restaureringsobjekt og ikke ferdig sykkel du vil ha?
Er objektene så rimelige i England at du mener det lønner seg?
Eller ønsker du noe spesielt merke / type?
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

oppussingen er halve gleden da.. :)
User avatar
jata
Posts: 171
Joined: 12 Feb 2006 11:59
Location: mosjøen

Post by jata »

er vel mest en snurig ide jeg har fått. men det er jo ett ganske stort market i england på veteransykler. finnes sikkert en del her også men er vanskelig å finne. det som blir avertert er stort sett overpriset. :?
men er det noen som vet om noe så si i fra.
pelsen er det slik å forstå att du mener engelskmenn flest bare prøver å lure deg?
triumph sprint st 2000mod
kawasaki z1000j 1982mod
kawasaki vn15 vulcan 1996mod
lgbekk

Post by lgbekk »

oppussingen er halve gleden da..
Javisst, mange vil sikkert si at det er mye mere enn halve gleden.
Bare lurte på om det var prisene eller en spesiell sykkel som gjorde englandsimporten så aktuell.
Jata sier at i tillegg til en "snurig ide" er de norske objektene ofte overpriset. (Da regner jeg med at frakt og avgifter er med i regnestykket fra UK)
Visste om en ensylindret HD 500 -34 mod. men den ble nylig solgt.
User avatar
jata
Posts: 171
Joined: 12 Feb 2006 11:59
Location: mosjøen

Post by jata »

Visste om en ensylindret HD 500 -34 mod. men den ble nylig solgt.


hadde jo vært ett perfekt objekt :D tenk deg gleden med å skaffe akkurat den delen du trenger på en så pass sjelden sykkel.
hva var prisen på den da?
triumph sprint st 2000mod
kawasaki z1000j 1982mod
kawasaki vn15 vulcan 1996mod
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Da er det nok en slik en.

HD Flathead Thirty-Fiffty (30.50)

492.48cc
10.5 hk
Det ble produsert 220 stk i 1934

Image

Image
User avatar
pelsen
Posts: 1201
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

jata wrote:pelsen er det slik å forstå att du mener engelskmenn flest bare prøver å lure deg?
Nei, men jeg har handlet endel i det landet, både i jobb og privat. Det er en annen kultur enn her hjemme, og det må man ta hensyn til.
Har også vært noen ganger på bikejumble der borte, noe er jo bra, mens mye av det som tilbys som restaureringsobjekter er bare skrot.
De gode kjøpene i det markedet gjøres ved personlig oppmøte og kontant betaling
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

NoName wrote:Da er det nok en slik en.

HD Flathead Thirty-Fiffty (30.50)

492.48cc
10.5 hk
Det ble produsert 220 stk i 1934
Så den har mindre effekt enn mopeden min ? :P
- Skyt her -
lgbekk

Post by lgbekk »

Dukket opp et sjeldent objekt på finn.
FINN-kode: 9238987
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

Eike_Oak wrote:
NoName wrote:Da er det nok en slik en.

HD Flathead Thirty-Fiffty (30.50)

492.48cc
10.5 hk
Det ble produsert 220 stk i 1934
Så den har mindre effekt enn mopeden min ? :P
lurer på om mopeden din varer så lenge som harleyn da :roll:
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Post Reply