Ja, men så er jeg 18 år gammel da. Det er sikkert mye av poenget. Fyren sa at på dataskjermen hans så kom det ikke opp noen mellomklasseversjon, men at hen skulle sjekke det opp og ringe tilbake. Han har ikke ringt enda. Tror vel egentlig at de ikke ville ha meg som kunde nei. Opplevde det samme med If... og MR2'en. Over 30 000 i året for full kasko. Forsikringspriser står på hatlista mi!LordShaft wrote:Hmmm....dette høres merkelig ut!inunf wrote: Jeg var klar for å bytte sykkel i høst. Hadde funnet meg en GSXR 600 2006 mod. Drev å planla henting og greier helt til jeg kom på å sjekke forsikringen. Har alltid brukt Gjenstridige, de har vist seg å være det billigste alternativet fro meg som er relativt ung. Mannen i andre enden av telefonen sa:"GSXR 600 ja, den kommer nok over 20 000kr i året for ansvarsforsikring." "Men den er jo registrert som mellomklasse! Da har den bare 34 hk!" "Det hjelper ikke, forsikringen er den samme uansett".
Så sjekk forsikringen før du planlegger noe mer
Jeg snakka med Gjensidige om forsikring til en CBR 900 RR Fireblade. å de skulle ha litt over 10.000 for full kasko, de spurte om den var over eller under 150hk? Dette er vist den magiske grensa på mange forsikringer.
Men det hjelper veldig å prate med noen som sitter på kontoret her i ålesund og ikke få sentralbordet i oslo (eller hvor det ligger)
Så at forsikringen er samme unsett er feil. Da har du blitt avvist. At de ikke vil ha deg. Virker hvertfall slik
Suzuki gsxr 750
Ja det er nok rett som du sir. Det koster litt ekstra når du er så "ung", men det er alikevell ikke rikitg av de å bare blåse deg vekk på den måten der.
Høres jævlig rart ut at du får så dårlig behandling! Jeg hadde kasta meg på luren å mast som faen. Sjekka alle muligheter.
Høres jævlig rart ut at du får så dårlig behandling! Jeg hadde kasta meg på luren å mast som faen. Sjekka alle muligheter.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
- Asfaltkongen
Forsikring kan dere diskutere i egen tråd, finnes sikkert 8000 av dem allerede.
Når det gjelder 750, go for it. Du blir fort nok vant til kreftene og ønsker deg mer (bare spør Gixxerman..). Når det gjelder sjansene for å kræsje med en 750 kontra noe mindre, så er de etter mitt syn ikke større. Lykke til!
Når det gjelder 750, go for it. Du blir fort nok vant til kreftene og ønsker deg mer (bare spør Gixxerman..). Når det gjelder sjansene for å kræsje med en 750 kontra noe mindre, så er de etter mitt syn ikke større. Lykke til!

Jentungen holder på med å ta lappen. Vi diskuterer hva som er brukelig kubikk,hk er jo klart definert. Selv liker jeg best "små" sykkeler men mitt råd har vært til nå å ikke gå for dette. Vi kikker litt på en Kawasaki som er rundt 500 kubikk,fin tursykkel og lett å strupe ned til 34 hk.(ikke spør om modellbetegnelse for det husker jeg ikke). Kjøp det du har lyst på er mitt råd og så finner du ut etterhvert hva du egentlig trenger av skeineløyse kjøyregreier.
Hvorfor skal vi prate i en annen tråd om det lille der? Dette er jo ett diskusjonforum og alle tråder har en tendens til å spore litt av i ny og ne! Det var helt naturlig å komme inn på litt forsikringsprat der!
Ontopic igjen.
Har en kompis som kjøpte seg en Honda CB 500. er ikke mer enn 60 hk i denne saken, men hjelpe meg for en morsom, lettkjørt og god sykkel. (kjørte også denne sykkelen når jeg holdt på med lappen)
Men klart det er langt ifra noe R sykkel både i utseende og motoregenskaper. Men du trenger ikke så mye motor alltid for å få den herlige MC følelsen.
Selv kommer jeg til å velge en R-sykkel neste gang. Jeg er kjempefornøyd med VFR'en, og vil kanskje ha dette igjen når jeg blir litt eldre. Men det er noe med den R-sykkelen. Må bare ha hatt det liksom
Ontopic igjen.
Har en kompis som kjøpte seg en Honda CB 500. er ikke mer enn 60 hk i denne saken, men hjelpe meg for en morsom, lettkjørt og god sykkel. (kjørte også denne sykkelen når jeg holdt på med lappen)
Men klart det er langt ifra noe R sykkel både i utseende og motoregenskaper. Men du trenger ikke så mye motor alltid for å få den herlige MC følelsen.
Selv kommer jeg til å velge en R-sykkel neste gang. Jeg er kjempefornøyd med VFR'en, og vil kanskje ha dette igjen når jeg blir litt eldre. Men det er noe med den R-sykkelen. Må bare ha hatt det liksom

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
Vel. Har gått opp i kubikk og hadde på det "værste"
En Ducati 750 SS som var litt liten for en telefonstolpe på 196 cm. Så tenkte jeg at soft chopper var tingen. Det var ikke tingen. Så ble det Pegaso stil,og det passer meg bra. Cagivaen er en touring sykkel,og det er nåværende liebling. Det pussige er at jo mere jeg går ned i kubikk jo mere gliser jeg
Hva det kommer av vet jeg ikke. Kanskje det er kjøregleden som jeg syntes kommer sterkere til uttrykk på en liten sykkel kontra et sværing.
Eller,kanskje mestringa av en liten sykkel er bedre ? Ikke vet jeg,men noe må det jo være ? Kan jo være at jeg ikke bryr meg så mye om fart mere heller. Går det pr. fartsgrensa så er jeg fornøyd stort sett. Også er jeg ganske så svak for litt `sære `kjøretøy og teknologi også. Egentlig så burde en MZ 180 være det ideelle,den er jo ikke direkte pen men morsom å kjøre ihvertfall. For ikke å si utfordrende for særlige kjøre egenskaper finnes ikke.

Hva det kommer av vet jeg ikke. Kanskje det er kjøregleden som jeg syntes kommer sterkere til uttrykk på en liten sykkel kontra et sværing.
Eller,kanskje mestringa av en liten sykkel er bedre ? Ikke vet jeg,men noe må det jo være ? Kan jo være at jeg ikke bryr meg så mye om fart mere heller. Går det pr. fartsgrensa så er jeg fornøyd stort sett. Også er jeg ganske så svak for litt `sære `kjøretøy og teknologi også. Egentlig så burde en MZ 180 være det ideelle,den er jo ikke direkte pen men morsom å kjøre ihvertfall. For ikke å si utfordrende for særlige kjøre egenskaper finnes ikke.

Nå er vel ikke min gamle helt sammenlignbar med en 2006-modell, men min er veldig lettkjørt og jeg skulle ikke tro en nyere modell er mindre lettkjørt.
Nå har jeg riktignok kjørt endel sykkel, men skulle ikke tro en nybegynner vil ha så mange problemer på en R.
Bare pass på gassen, det er enormt mye å ta av så om man har liten erfaring kan det fort gå galt.
Sittestilling og komfort på en R er litt spess og kan være litt slitsomt i starten.
Lykke til!
Nå har jeg riktignok kjørt endel sykkel, men skulle ikke tro en nybegynner vil ha så mange problemer på en R.
Bare pass på gassen, det er enormt mye å ta av så om man har liten erfaring kan det fort gå galt.
Sittestilling og komfort på en R er litt spess og kan være litt slitsomt i starten.
Lykke til!