kjøre utstyr

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
Jonaz

kjøre utstyr

Post by Jonaz »

Er det noen som har peiling på kjøreutstyr, åssen merke bør jeg kjøpe??
Cobra camo??? Er det et bra merke???

Honda nsr :D
BikerBoy

Re: kjøre utstyr

Post by BikerBoy »

Jonaz wrote:Er det noen som har peiling på kjøreutstyr, åssen merke bør jeg kjøpe??
Cobra camo??? Er det et bra merke???
Dette skulle vel strengt tatt ligget under kjøreutsyr? :roll: Ikke under salg :roll:
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
Jonaz

Post by Jonaz »

ja, jeg vet....men trykka feil.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Flyttet til -> Rette plassen...
BikerBoy

Post by BikerBoy »

Spørs jo hvor mye du vil investere..Har ikke så mye greie på merket du nevner, men jeg kjøpte meg en billig dress fra internett når jeg kjøpte 125. Etter hvert byttet jeg imidlertid ut jakken med en skinnjakke fra dainese, og kunne godt tenkt meg å bytte buksa med noe skikkelig med kneputer osv på, men dette koster jo penger :? :)

Uansett, jeg synes dainese har mye råe kjøreklær til r-sykler, men da må du også betale prisen. Den lokale sjappa har sikkert god peil :wink:
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
Mantis
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
It’s my birthday

Post by Mantis »

BikerBoy wrote:
Uansett, jeg synes dainese har mye råe kjøreklær til r-sykler, men da må du også betale prisen. Den lokale sjappa har sikkert god peil :wink:
Så kjører jo du Lett-MC og ikke noe stor tung sykkel. Trenger ikke det profeste og dyreste kjøreutstyret på markedet da :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
BikerBoy

Post by BikerBoy »

mathiazz wrote:
BikerBoy wrote: Så kjører jo du Lett-MC og ikke noe stor tung sykkel. Trenger ikke det profeste og dyreste kjøreutstyret på markedet da :wink:
Har du helt rett i. Men tung skal det investeres i etter hvert om økonomien tåler det, dessuten var jakka überfet :lol:
Men jeg vil ikke fremstille det som om jeg anbefaler alle å kjøpe dainese pro-utstyr til 125'er, for all del. Men kjøp hvertfall noe som holder mål om du velter...
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
Jonaz

Post by Jonaz »

ok :D
Honda NSR 1999 (strøken)
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

mathiazz wrote:
BikerBoy wrote:
Så kjører jo du Lett-MC og ikke noe stor tung sykkel. Trenger ikke det profeste og dyreste kjøreutstyret på markedet da :wink:
Gjør man ikke? Nesten ingen MC-ulykker skjer i en høyere fart enn man kan oppnå med Lett-MC, folk overvurderer antallet ulykker i høy hastighet, under 1% av ulykkene skjer i over 120 km/t.

AtW
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Veldig godt poeng ATWindsor. Klart du trenger ikke heldress fra dainese for å være godt beskyttet, men at de fleste lettsykkelister kler seg jævlig dårlig er ingen tvil om!

Tror alle som ruller rutt på moped og lettsykkel er alt for dårlig kledd her oppe. og det værste er at de ratter rundt nå også, med snø og slaps. I mangel på annet transportmiddel.

Nei bruk fornuft ladies. Bruk tilstrekklig beskyttelse :!:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Mantis
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
It’s my birthday

Post by Mantis »

Skal kjøpe meg skikkelig kjørejakke nå til våren :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
ErlingSG

Post by ErlingSG »

Ja, risikoen er jo større no mens vi er "ferske" på mc en etter nokon år med tung motorsykkel!
Her ute er det standard å bruke minst jakke, hansker og hjelm på lett motorsykkel, sjøl brukar eg som regel bukse også, skikkelige kjørestøvlar kjem snart etter ein lite hyggelig opplevelse med å ha foten hengande under ein moped :?
Mopedistar kjøyrer gjerne i bar overkropp eller berre t-skjorte på sommaren :shock: Ser ikkje heilt logikken i tankegongen i at det er trygt fordi det er moped (eller lett mc for den del)
Kjøp ein tekstil dress av eit kjent merke du ;) Cobra held lenge etter mi meining, men so klart det finnast alltid bedre til x antal tusenlappar meir! ;)

Erling
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Jeg har selv sett de flete 125" gutta her i byen bare i hettegenser og dongribukse. Er nesten slik jeg har lyst å stoppe de og spørre hva som feiler tankegangen deres! De har jo hatt "skikkelig" opplæring de også.

Skal du ferdes på to hjul er det livsviktig med god beskyttelse. Skaff deg CE godkjent kjøredress, kjøresko, hansker og hjelm. Da er du sikker. Er for dumt å sitte skadet i ettertid å angre på at du ikke hadde tilstrekklig utstyr!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Olav'en
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*

Post by Olav'en »

LordShaft wrote: Skal du ferdes på to hjul er det livsviktig med god beskyttelse. Skaff deg CE godkjent kjøredress, kjøresko, hansker og hjelm. Da er du sikker. Er for dumt å sitte skadet i ettertid å angre på at du ikke hadde tilstrekklig utstyr!
Du er ikkje sikker då heller, men det hjelper på når uhellet først er ute!
TheDuke2

Post by TheDuke2 »

Kjører alltid med full dress ,hjelm ,hansker og ryggskinne. Husk også at lett mc klarer fint fartsgrensene i Norge akkurat som tung sykkel.
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
Post Reply