Slip on eksos til MC'en...

Prat om tung MC.
Post Reply
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Heisann ;) Jeg har Akrapovic slipon til sykkelen min. Ikke bare ser den bra ut på sykkelen (orginalpotta = Stor rund ufin sak)
Men lyden er bare helt fantastisk. Er så sinnsykt bye råere lyd med Slipon. Jeg har bare positive ting å si om det.

Er vel ikke for ingen ting at så mange har det på sykklene sine heller :wink:

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

AJ_900 wrote:
LordShaft wrote:Heisann ;) Jeg har Akrapovic slipon til sykkelen min. Ikke bare ser den bra ut på sykkelen (orginalpotta = Stor rund ufin sak)
Men lyden er bare helt fantastisk. Er så sinnsykt bye råere lyd med Slipon. Jeg har bare positive ting å si om det.

Er vel ikke for ingen ting at så mange har det på sykklene sine heller :wink:

Mvh
-Shaft-
AKRAPOVIC har jeg hørt mye positivt om, men så har jeg også hørt at den ikke er såkalt road legal...
Dermed blir det kanskje litt vel mye rå lyd...? Som igjen kan bety problemer i politi/biltilsyn kontroller kanskje...?
Er det så mange anlegg som er "road legal" her i europa? Reglene for støyutlipp blir jo stadig strengene (noe som jo forsåvidt er bra).

AtW
Pollti

Post by Pollti »

Suzuki ihvertfall er å få over disk. :smt040 Kunne ikke dy meg.
User avatar
YukMouth
Posts: 11
Joined: 13 Aug 2006 21:32
MC: CBR 600 F 2000 mod
Location: Trondheim

Post by YukMouth »

hehe
Muffinman
Posts: 249
Joined: 31 Jul 2006 08:08
MC: `00 929 Fireblade
Location: Averøy v/Kristiansund
Contact:

Post by Muffinman »

Har selv komplett Akra på Firebladen min. Lyden er herlig den, og ser bra ut gjør det også. Imidlertid kan du ikke regne med å få særlig effektøkning og i verste fall reduksjon om du ikke kjører sykkelen på dynobenk og får den justert. Min sykkel er ikke justert men er kjørt på dyno kun for effektmåling. Når MC-Avisa målte en likedan sykkel (nytt kjede, smurt osv..) i original stand endte de opp med 126 ponnier på bakhjulet. Min endte på 133. I det minste ikke en reduksjon, men det er ren flaks.

Har lagt til et K&N-filter i vinter, men det er egentlig bare for å slippe å kjøpe flere luftfiltre. En Powercommander og tuning i dynobenk ville sannsynligvis slippe løs kanskje 10 hester til, men en slik justering vil ha større innvirkning på effektkurven i mellomregisteret. Det er nemlig der jeg får høre at det er mer krefter å hente av de som har modifisert syklene sine.
:)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

10 hester til på hjulet med justering er vel litt å ta i :) På min ble det ca. 13 hester ekstra på hjulet med fullt annlegg, sportfilter, Powercommander + justering i benk, kontra dønn original.

http://w1.bikepics.com/pics/2006/08/18/ ... 2-full.jpg
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Når det gjelder Termignoni eksosanlegg til annet enn Ducati, har ikke jeg funnet noen norsk importør. Kan jo se på hjemmesiden til Termignoni;http://www.termignoni.it/catalogo/catalogo.php?lang=ENG Termignonis anlegg til Ducati selges bare av Ducatiforhandlere. :wink:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

AJ_900 wrote:TERMIGNONI, som tydeligvis er ettermontert på denne Ducati'en - se bildet - er vel også godkjent, så vidt jeg vet.
Mina är "for race use only".
Muffinman
Posts: 249
Joined: 31 Jul 2006 08:08
MC: `00 929 Fireblade
Location: Averøy v/Kristiansund
Contact:

Post by Muffinman »

[quote="Gixxerman"]10 hester til på hjulet med justering er vel litt å ta i :) På min ble det ca. 13 hester ekstra på hjulet med fullt annlegg, sportfilter, Powercommander + justering i benk, kontra dønn original.

På MC-avisa sin 2000 Blade økte de fra 126 originalt til 142 om jeg ikke husker feil. Men det er uansett mindre interessant enn at effektkurven ble kraftig forbedret hele veien.
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

rerell wrote:
AJ_900 wrote:TERMIGNONI, som tydeligvis er ettermontert på denne Ducati'en - se bildet - er vel også godkjent, så vidt jeg vet.
Mina är "for race use only".
Image
:oops:

Det som sitter på min er dette settet;
Image
Det gir 4-5 hk effektøkning, og mer lyd enn originale potter og karbon-potter godkjent for veibruk. De karbon-pottene som møter gjeldende støykrav kom ikke før 2006. :twisted:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Så rikitg bra ut det der ;)

Blir nok en herlig lyd neste gang du starter sykkelen. Jeg kjente hvertfall at det nykka litt første gangen jeg starta opp etter jeg fikk på slipon :twisted:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

AJ_900 wrote:
Men det jeg jeg gjerne vil vite er om du og andre med ettermonterte potter har justert forgassere/innsprøytning (bensin/luft forhold, mapping osv.) etter monteringen?

Iflg. Laser skal ikke dette være nødvendig...
Nei dette er ikke nødvendig når du har slip-on. Dette er bare nødvendig når du skifter til fullt effektanlegg. altså bytter røra helt fram.

Jeg merket litt effektøkning med min slip-on, men jeg var igrunn bare ute etter lyden. alt annet kommer som bonus :wink:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kjitta8648
Posts: 662
Joined: 09 Feb 2007 23:27
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Location: Bergen

Post by Kjitta8648 »

Akrapovic er road legal men det finnes en mufler inni som kan tas ut, da er det ikke road legal. :mrgreen:
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
User avatar
Kjitta8648
Posts: 662
Joined: 09 Feb 2007 23:27
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Location: Bergen

Post by Kjitta8648 »

Jeg var kanskje litt bombastisk
Det er ikke sikkert at Acrapovic leverer road legal systemer til alle sykkelmerker.
:D
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

De kommer med flere forskjellige annlegg så det var en smule bombastisk ja :) Bare å trykke her så kan du se selv. På min -00' R750 så har de hvertfall ikke road legal under komplette annlegg. Og ettersom jeg har komplett annlegg så :wink:
Post Reply