Suzuki Rmx effektpotte

Prat om moped & scooter.
User avatar
Alex90
Posts: 21
Joined: 01 Nov 2006 11:37

Suzuki Rmx effektpotte

Post by Alex90 »

Noen som vet hvor fort en rmx med effektpotte vil gå? og dyse seff :!:
Eg hvor mye hester det er mulig å få ut av en?
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

kommer an på hvilken potte du velger!
Nå: Cbr 125R 05
Image
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

rundt 80-90 med effektannlegg :D

http://www.mc-deler.no

de har et arrow annlegg og yasuni + masse annet av trim :D hester kommer jo helt ann på om du slenger på sylinder etc, noe eksakt tall har jeg ikke :roll:
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
User avatar
ScooterRider
Posts: 26
Joined: 26 Dec 2006 05:49

Post by ScooterRider »

Min Rieju Mrx går i 90-100km/t med effektpotte og dyse og dreving.
Use
Your
Brain
Drive
Safe.
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Post by ErlingSG »

Rmx-motoren er veldig nedplombert i eksosen, så effektanlegg hjelp veldig! Uavhengig av kor mange hestekrefter du får (Kven faen bryr seg?!) kjem du garantert til å være nøgd om du kjøper et godt effektanlegg. :)

Erling
Last edited by ErlingSG on 07 Jan 2007 11:40, edited 1 time in total.
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Effektannlegg vil gjøre slik at motoren slites mye fortere, fordi det ikke er designet for portoppsettet i originalsylinderen, øker og forstyrrer flowen og de effektannleggene som gir mest effektøktning gjør også motoren svært mye mer turtallsavhengig, noe som igjen gjør at motoren slites mye fortere.

Langt bedre med uplombert originalanlegg.


De "verste" effektanleggene gjør også veldig ofte at du får en kjørestil med veldig mye clutch-sluring for å komme det over turtallskicket.
- Skyt her -
mazor
Posts: 127
Joined: 20 Dec 2006 10:46
Location: Ã…lesund

hmm

Post by mazor »

Suzuki RMX mener jeg på ikke går fortere enn 70 - 80 kansje med effektannlegg og dysa om. må nesten ha sylinder også vist du vil ha noe drag i den.. Å dem selger vell ikke sylindere til rmxer som er mer enn 14 hester om jeg ikke tar ALVORLI feil..
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Post by ErlingSG »

Eike_Oak wrote:Effektannlegg vil gjøre slik at motoren slites mye fortere, fordi det ikke er designet for portoppsettet i originalsylinderen, øker og forstyrrer flowen og de effektannleggene som gir mest effektøktning gjør også motoren svært mye mer turtallsavhengig, noe som igjen gjør at motoren slites mye fortere.

Langt bedre med uplombert originalanlegg.


De "verste" effektanleggene gjør også veldig ofte at du får en kjørestil med veldig mye clutch-sluring for å komme det over turtallskicket.
Hmm... Ikkje dumt! Dette har eg aldri tenkt over før :? Men motoren er vel laga for uplombert originalanlegg ja.. Godt poeng! :)

Erling
Evje
Posts: 355
Joined: 04 Dec 2006 18:10
Location: Kristiansand

Re: hmm

Post by Evje »

mazor wrote:Suzuki RMX mener jeg på ikke går fortere enn 70 - 80 kansje med effektannlegg og dysa om. må nesten ha sylinder også vist du vil ha noe drag i den.. Å dem selger vell ikke sylindere til rmxer som er mer enn 14 hester om jeg ikke tar ALVORLI feil..
Tull og tøys med deg. Du sliter langt fra så veldig mye mer på motoren med effektanlegg som uplombert. Skal ikke si om det sliter mer men å kjøre plombert sliter i allefall på motoren, det blir som å kjøre i en evig oppoverbakke. Og du får sylindre til rmx som kan ikke så langt fra det dobbelte.

Men du klarer ca 80på det meste med rmx med et sprekt anlegg.
Kjøp yasuni cross og hiv på et 13 tenners fordrev så går den vel noe rundt 80.
Hei
profil
Posts: 13
Joined: 24 Jan 2007 20:55

Min Rmx

Post by profil »

Suzuki rmx en min går i 105km/t speedometerfart med mk2 og 80 dyse med oppskjert luftfilter, 14-50 dreving og to på sykelen, på flaten Er ikke det bra?
Last edited by profil on 24 Jan 2007 21:17, edited 1 time in total.
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Re: Min Rmx

Post by Eike_Oak »

profil wrote:Suzuki rmx en min går i 105km/t speedometerfart med mk2 og 80 dyse med oppskjert luftfilter, og to på sykelen, på flaten Er ikke det bra?
For en overdrivelse, så.
- Skyt her -
profil
Posts: 13
Joined: 24 Jan 2007 20:55

Re: Min Rmx

Post by profil »

Eike_Oak wrote:
profil wrote:Suzuki rmx en min går i 105km/t speedometerfart med mk2 og 80 dyse med oppskjert luftfilter, og to på sykelen, på flaten Er ikke det bra?
For en overdrivelse, så.
Det e sant, men so e kanskje spidometeret 5-15 km feil i dissa hastigheitene også då, og vi var to lette personar
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

me 2 på også faktisk! jajaja, hvor mye har du lagt på nå, det den går*2 + litt til?

hadde du sakt 90 max så hadde jeg trod deg
Nå: Cbr 125R 05
Image
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Dawes wrote:me 2 på også faktisk! jajaja, hvor mye har du lagt på nå, det den går*2 + litt til?

hadde du sakt 90 max så hadde jeg trod deg
90 i kraftig nedoverbakke, og da hjelper det jo på med litt ekstra vekt. :)

Profil: Kan du forklare koffø folk med lett sykler som har ein fart på rundt 100 - 120 EKTE km/t ( 120 - 130km/t, evt 190km/t+++ for noken, på speedometeret ) Då legger det meste av heimesnekra blotrimma mopeder bak seg?
Eg har opplevd at 1 med ein litt eldre Derbi GPR med versting trimm har klart å holde følge, med meg. Og no skal det seies att eg har ein sur gammal 4-takt som klarer 100km/t (110 - 115km/t på speedo) på ein god dag. Sannheten er den at ein moped som er slengt på effektanlegg, dysa om og satt på luftfilert ikkje klarer stort meir en 70km/t når det vert gjort av erfarne gk mekanikere, som virkelig kan å skru bolten rett veg ut sjølv om den er normalt gjenga, eller til og med links! :wink:
profil
Posts: 13
Joined: 24 Jan 2007 20:55

Seier sanheita

Post by profil »

det sto 105km/t på speedometeret, å det er sant. det var nesten flatt bare litt helling.men jeg har ikke sagt at 105km/t på speedometeret er 105 km/t på ekte. men kanskje 90. grunnen er at på alle mopeder varierer det på speedometerfart og ekte fart.
Kom å prøv den da viss du ikke tror mei. så skal du få se at speedometeret vipper over 100. Men sefølgelig tror jeg ikke at det er 105km/t på gps/ ekte fart.
Post Reply