Ny sykkel med alt utstyr skal kjøpes... Trenger hjelp!

Prat om tung MC.
Tulling
MC: Honda CB1000R 2009-mod

Ny sykkel med alt utstyr skal kjøpes... Trenger hjelp!

Post by Tulling »

Jeg har nesten bestemt meg for å kjøpe en ny Honda Vfr 800. Den skal ha 3 originale kofferter og alarm. I tillegg skal jeg kjøpe komplette kjøreklær til meg og dama. Med andre ord skal alt kjøpes inn fra scratch. Grunnen til at jeg poster dette er først og fremst om noen har erfaringer med hvilken rabatt som kan oppnås ved å kjøpe alt samlet og nytt på ett sted. I tillegg ønsker jeg tips om hvilket annet utstyr det kan være greit å kjøpe med når jeg først skal strø rundt meg med alt for mye penger. Tenker på å kjøre rundt i Skottland til sommeren så en gps kunne kanskje være kjekk å ha. Noen spesiell gps å anbefale? Kommunikasjonspakke?

Masse spørsmål som jeg forhåpentligvis får masse svar på! :D
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Flyttet denne jeg. "Kjøpes"-delen av forumet skal brukes om du er ute etter å kjøpe en eller flere spesifikke ting av privatpersjoner. Din tråd virker mer ut som om du trenger råd, og da kan du bruke "Tung MC" til dette.

Velkommen til forumet forresten :)
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Velkommen Tulling 8)

Kjekt å se at det er flere som faller for VFR800 :wink:

Dette er nok en sykkel du kommer til å bli kjempefornøyd med.
Kommer du inn på en mcbutikk å sir at du skal ha alt komplett og skal legge igjen noen tusen i butikken får du nok veldig god veiledning og hjelp.

Men alikevell kan det være lurt å sette seg inn i hva sykkel koster alene! (uten utstyr) hva boksene kommer på (alene) de leverer vel stort sett Givi bokser til VFR'en. Også gjøre deg opp ei meining om hva kjøreutstyr du vil ha!

Det er ofte slik at kjøper du ny sykkel får du utstyrpakke til en verdi av 10.000 med på kjøpet. Men det behøver ikke nødvendigvis å være en bra kjøredress.
Du vil nok få mye gode svar her inne.
Skal du ha skinn? eller tekstil?

Selv vil jeg anbefale deg Halvarson tekstil kjøredress hvis du skal ha tekstil. Dette er ikke ett merke Kellox fører (de som er hovedimportør av honda i Norge)
Men det er ikke noe problem å kjøpe kjøredress i annen butikk. Du får nok ett godt tilbud der også. Det er veldig lite mc-forhandlere tjener på salg av sykkel. De tjener mye mer på klær og utstyr (har mer å gå på)

Gps har null peiling på! er mer fan av "stoppe og ta meg tid til å lese kart" typen. Er liksom litt av sjarmen :wink:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Ang GPS freste vi rundt i UK ifjor med en Tom Tom Rider. Med en bilholder kan den også brukes i bil. Den GPSen var aldeles genial når jeg satt på hotellrommet og bladde i brosjyrer om severdigheter, og vi egentlig ikke ante hvor noe annet enn puben og butikkene var i forhold til hotellet :) Man kan koble til mobilen til Tom Tomen, og dermed lettere ringe, lese sms osv uten å måtte fiske telefonen ut av lommen. Men det har vi ikke prøvd enda :)

Når det gjelder sykkel, utstyr og pris, lønner det seg nok å innhente tilbud fra flere forhandlere. Jeg ville bedt om rabatt på kjøreutstyret, hvor mange % kan de gi dersom man kjøper alt hos dem? Men jeg er så kresen på klær at jeg vil velge dem selv. Og jeg har alltid så dyr smak ;)
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
McRide

Post by McRide »

Forhandlere vil alltid kunne gi deg noe rabatt, om ikke annet så i alle fall på denne tiden av året.
Ikke vær redd for å prute!
Tror jeg fortsatt ikke har kjøpt noe mc-utstyr til full pris etter flere år med motorsykkel.
Tomtom Rider er å anbefalle,har brukt den selv i ca 1 år nå.
Sjekk ut Rider'n ved å gå inn på denne siden, her er det også nettbutikk å finne: http://tomtom.nystul.no/forum/index.php ... 4f61f80424
Tulling

Post by Tulling »

Takker så langt for velformulerte og gode svar på mine finurlige spørsmål. Ikke greit å være førstegangskjøper av mc og utstyr... Jeg har fotsatt ikke fått satt foten min inn på ei mc-sjappe, men skal prøve å få tatt en runde i løpet av et par uker. Greit å få litt forhåndsinfo av folk som har litt erfaring først. Får jeg ikke et godt tilbud så ender jeg kanskje opp med et annet merke enn Honda også. Hvem vet.

Forøvrig: Det er vel ikke for sent å bestille ny sykkel enda?? Skulle gjerne ha hatt sykkelen til snøen forsvinner!

Er det noen sterke meninger på hvilken farge vfr'en er penest i? Har sett litt på bilder og må si at jeg ikke klarer helt å bestemme meg for blå eller svart... Begge er knallfine!

Jeg fortsetter å finkjemme internettet for all mulig info om mc og utstyr slik at jeg stiller best mulig forberedt til sykkel skal kjøpes. Takker alle for gode innspill!
tshansen

Post by tshansen »

Svart er pent, men utrolig skittsomt og lett å se riper i osv. Det er nok den minst praktiske fargen selv om det kan være fint å se på.

Selv liker jeg den godt i grå og mørkerød.
Har du sett den i mørkerød i levende live hadde du nok skjønt hva jeg mente :wink:
Skal det sies at den er sinnsykt rå den vanlige rød fargen også :roll:

Image

Det er ikke lett å velge farge nei. Grå kan kanskje bli litt kjedelig?

Nei en av de rødfargene hadde jeg nok gått for ja :P
Last edited by tshansen on 24 Jan 2007 23:33, edited 1 time in total.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
tshansen

Post by tshansen »

dette er samme fargen som på bildet over. Ser litt "midlere" ut her

Image
Image
Instagram
YouTube
MyRoute-app
soldeide

Post by soldeide »

Må få støtte det Shaft sier om at du kommer til å bli meget godt fornøyd med en vfr800. Eier selv en 2002 vfr800 vtec og jeg elsker den. Det er en utrolig lettkjørt og allsidig sykkel. En god touringsykkel som også har nok pulver når du trenger det. I forhold til fargevalg leveres dessverre ikke alle årsmodeller i alle farger. 02 og 03 ble kun levert i sølvgrå og rød. Fra 04 kom sort og blå. 2007-modellene leveres i vinrød (som vist på bildet til shaft), sølvgrå, sort og blå metallic. Bilder av fargene kan du se på kellox.no (importøren). Vet at det skulle lages en litt old-school varian med blå, hvit og rød hentet fra tidligere generasjons vfr, men vet ikke om denne tas inn til norge. Et par sider du bør/kan titte litt på er http://www.vfrdiscussion.com og http://vfrworld.com Mye bra info på disse sidene. Angående pakkepris virker det for meg som om de fleste er prutbare, og kanskje spesielt på denne tiden av året. Lykke til.
VFR800 vtec 2002
McRide

Post by McRide »

Er i ferd med å kjøpe ny sykkel selv, har nylig solgt en Suzuki DL1000.
Veldig vanskelig å finne den rette sykkelen.

Har prøvd det meste som jeg har hatt lyst på, har hatt 7 sykler de siste 6 årene, og noen før det også.
Må snart innse at jeg antaglig aldri vil finne en mc som passer 100% til meg,men jeg gir ikke opp!

Så denne gangen gjør jeg som deg Tulling(?)-kjøper en Vfr-Vtec.
Hvis dette ikke blir noe suksess så faller jeg tilbake på sykler jeg har eid tidliger, enten Yamaha Fsz1000 Fazer eller Honda 1100 xx...meget bra mc'er begge to
....og ikke minst sterke og raske!

Skulle gjerne kjørt en R1 eller CBR 1000 i år,men forsikringen er vanvittig! :roll:

For min del så blir det mest sansynlig Vfr i fargen rød eller sølv, mest fordi
jeg ikke synes lyktene er pene. Disse fargene skjuler lyktene mer....synes jeg.
Men smak og behag kan osv..............
Svart og blå gjør seg bra på bilder,men.......Min sterke mening :!:

Svart sykkel får også fortere synlige riper.

Eier også en Honda cbr600 -99mod som jeg er meget fornøyd med.
Honda eller Yamaha er mitt tips.

Skal du ha ny VFR så tror jeg du må forte deg med å bestille, den er meget populær. :D
LemonDog
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.

Post by LemonDog »

VFR blir skikkelig kul med slike effektpotter: 8)
Image
bulldogman

Post by bulldogman »

Hei Tulling 8)
Jeg har hatt en vfr 800, det er et 8) godt valg...kjempesykkel.

Den koster vel 159000 med alle bagger tror jeg, du bør få med deg ett 8) komplett sett med utstyr og den skal være ferdig registrert.
Kanskje dem slenger med noe annet også. Jeg fikk masse ekstra, men så er jeg god på pruting.

Honda kommer nå med garmin Nuvi med monteringsett til alle sine sykkler, i tillegg så er det monteringsett for bil. Prisen vil ligge på ca 4500. Du får også en oppgradert versjon der hvor Honda har lagt inn alle sine butikker i hele europa.
Den er selvfølgelig vanntett.

Jeg skal ha en sånn :D

Lykke til med kjøp
tshansen

Post by tshansen »

No skal det sies at denne fargen var sinnsykt fin den også :shock:

Image
Instagram
YouTube
MyRoute-app
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

AJ_900 wrote:
LemonDog wrote:VFR blir skikkelig kul med slike effektpotter: 8)
*Bilde her*
Siden jeg er fornøyd med TDM'en så slenger jeg meg på nok en gang.
Denne gangen med bilde (med Laser slipons, noe jeg også har på min...) slik at Tulling kan ta en nærmere kikk på en kjapp og momentsterk MC, som er litt utenom det vanlige...:

*Bilde her*

Edit: For øvrig er Yamaha TDM billigere enn en VFR...
I helv...? Får du provisjon for å selge TDM'er med effektanlegg eller? Synes at uansett hva jeg leser på dette forumet så står det noe om TDM'en din og effektanlegget ditt. Ikke noe vondt ment altså, bare lurte :wink:
Tulling

Post by Tulling »

Joda, her hagler det inn med konstruktive svar! Jeg må si meg fornøyd med min første post på forumet.

Når det gjelder TDM har jeg kjørt en god del av dem. Dog den forrige utgaven. Meget god sykkel, men mangler en del på trøkket synes jeg. Synes heller ikke den er i nærheten av Vfr når det gjelder utseendet. Men for all del - Tdm er høyt opp på lista mi når det gjelder mitt behov for sykkel. Fantastisk god å kjøre! Vfr derimot har jeg aldri prøvd..., blir nok kjøpt uprøvd ettersom det er dårlig sykkelføre ute for tiden.

Farger er vi litt uenige i. Plommerød er den absolutt desiderte siste farge jeg skal ha på en sykkel. Mulig det er bare meg, men jeg kan ikke fordra den fargen. Helt forferdelig om jeg skal bruke milde ord. Den blå derimot liker jeg bedre og bedre. Kanskje jeg begynner å helle litt over fra sort til blå.....? Hmm, må vel til å bestemme meg snart.
Post Reply