Hei alle mc folk

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
bulldogman

Hei alle mc folk

Post by bulldogman »

Ønsker bare å si hei siden jeg er ny her på forumet :D

Bloggen kan jeg skrive i senere....må tenke hva jeg skal skrive der.
Ser ut som et veldig bra forum, men jeg savner en egen kategori om sikkerhet. Hvordan sikkre din kjære mc ved blokka di, huset, eller i garasjen. Jeg har vel søkt i noen mnd ang sikkerhet, dere skjønner sikkert hvorfor :evil:

Ser frem til en ny sessong, men i mellomtiden kan jeg kose meg her inne :D

BDM
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Heisann bulldogmannen :D

Velkommen til forumet, her kommer du nok til å stortrives :P

Vi har en egen HOW TO bit av forumet, men det er mer ett guide forum. Der du skriver ned en del rettningslinjer for hva du bør passe på ved sikring av sykkel.

Det må være helt dødens å få frastjålet sykkelen sin. føler med deg.

Du deler samme følelsen som alle her inne. Vi gleder oss som små barn på julaften til ny sesong.
Klart det er noen her inne som enda ikke har såtte inn sykkelen for vintern, eller kjører hele året. Men for "oss" som piner oss gjennom ett par måneder med vinter gleder oss like mye til den.....ja den vårdagen du igjen starter opp "dyret" å kjenner den durer mellom bena på deg. :twisted:

LA DET BLI VÅR NÅ!!!

mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hei og velkommen til forumet :)

Vil du poste noe om sikkerhet angående tunge sykler kan du poste dette i Tung MC delen.

For mange kategorier skaper rot, og kan i verste fall føre til mange tomme underforum.
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Hei og velkommen. Hvis du er interessert kan se om jeg klarer å grave frem et gammelt superbike-blad med tips og triks om sikring av mc.
Adlertag
MC: Honda Transalp 600

Re: Hei alle mc folk

Post by Adlertag »

bulldogman wrote: Hvordan sikkre din kjære mc ved blokka di, huset, eller i garasjen. Jeg har vel søkt i noen mnd ang sikkerhet, dere skjønner sikkert hvorfor :evil:
Velkommen til Forumet, bulldogman

Akkurat som deg hater jeg sykkeltyver over alt på jord. Jeg deler menneskene inn i to grupper, en liten gruppe med imbesile sykkeltyver som fortjener å bli slått hardt i ansiktet gjentatte ganger, og en stor gruppe med hyggelige og vanlige folk.

Det er ikke lenge siden jeg var igjennom samme føkkings mølla sjøl, inn på snutestasjonen og hente et køddent skjema som måtte fylles ut hjemme fordi dem spør etter informasjon du ikke forutså, så inn igjen for å levere skjemaet. Utallige telefoner til forsikringsselskapet, skjemaer frem og tilbake osv osv.

Mitt råd til deg er, ta som en selvfølge at noen idioter rapper biken og ha derfor alltid forsikringspapirene i orden sammen med skjemaet til snuten, det sparer tid og du får lettere pengene.

Tving tyven til å måtte jobbe litt for biken din, ikke gi ham den gratis. Kjøp en Oxford Boss Alarm, den hyler når idioten prøver å klippe den av. Den koster 800 lapper og gir deg rabatt på forsikringspremien hvis du sender inn kvitteringa du fikk av butikkmannen. Hvis biken står i garasje med betonggulv, eller i nærheten til noe som er laget i betong, eller en fjellvegg, så borer du et 12mm hull og banker inn en Petzl 38 ekspansjonsbolt eller en limbolt. Fest kjettingen til denne, og idioten må jobbe enda litt mer.

Legg ut Boobie-traps rundt sykkelen, du kommer langt med en klesklype, to tegnestifter, to ledninger og et bilbatteri og noen eksplosiver. Eller sett bakhjulet oppå en mekanisme som utløser noe når det blir avlastet. Skaff deg ei sinna bikkje, og parker biken inni hundegården, eller la den gå i løpestreng foran biken. Eller bind ei tynn snor, av typen fiskestang-snor, fra biken og inn til soverommet, og fest den til noe som vekker deg i tilfelle biken forsvinner eller garsjedøra åpnes når du sover. Legg ut snubletråder og hvinere rundt biken.

Hvis du tar en sykkeltyv på fersken, så er det din biker-plikt å sørge for at han aldri stjeler en sykkel mer så lenge han lever. Reduser bevegelsesevnene hans, gjør fæle ting med ham som også kan ha prevantive virkninger hos andre potensielle sykkeltyver. Hvis alle bikere hadde invalidisert alle sykkeltyver de kom over, ville sykkeltyverier snart blitt historie. Hvis idioten anmelder deg, så tilstå volden men erklær deg "Ikke straffeskyldig" fordi du handlet i selvforsvar, berettiget harme, du var beruset eller du har en traurig barndom. Start kronerulling på alle MC forumer du vet om, vi skal stå samlet og spleise på den best mulige advokat. Hvis allikevel du blir straffet og idioten som stjal eller føkka biken din går fri, legg ut navnet hans på alle MC forum, slik at andre kan bli oppmerksomme på han og ta forholdsregeler.

hmmm, ble visst litt mye, men saken engasjerer mange
Honda TransAlp
I am a mountain climbing cowboy, on a mountain climbing steel horse I ride.
LemonDog
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.

Post by LemonDog »

Jeg skjønner at det er jævlig frustrerende å bli frastjålet sykkelen sin, men å oppfordre til å ta loven i egne hender og utøve vold er bare feil uansett. Det er tross alt snakk om en ting, ikke et levende vesen... :wink:
sorrow

Post by sorrow »

Det er test av låser i nyeste Bike. Det var overraskende STOR forskjell. Vinneren var en Abus med alarm. Varierte fra < 10 sekunder til +60 sekunder for å åpne. Men, skivelås holder ikke hvis de vil ha den likevel. Skaff noe å lenke den fast i. Skru en krok ned i asfalten der du parkerer og bruk kjetting. Det er lettere å be om tilgivelse enn tillatelse :lol:
CBR 900 RR 2001 Silver
bulldogman

Post by bulldogman »

Takker for "koselig" velkoms :D

Enig med deg Adlertag, du er litt hissig som meg når det gjelder sikkerhet.

Får lage et nytt emne om sikkerhet jeg, før dette blir for langt 8)
Post Reply