Cagiva mito, Ta plomba i svanen eller kjøpe gianelli anlegg?

Prat om lett MC.
Post Reply
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Cagiva mito, Ta plomba i svanen eller kjøpe gianelli anlegg?

Post by NeoN »

Emne sier vel det meste! har vurdert en stund om jeg skal kjøpe et effektannlegg eller ta plomben i svanen.

så hva foreslår dere :D ?
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Post by ErlingSG »

Gianelli gir bedre lyd! :) Vil også tru at det gir meir effekt, men der har eg ikkje personlig erfaring ;)

Erling
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Effektanlegg :twisted: :D

Image
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Turbo'n
Posts: 19
Joined: 15 Apr 2006 17:01

Post by Turbo'n »

Jeg har tatt plomba! koster ingenting da! i motsetning til ett effektanlegg.

sykkelen går greit nok da, men kanskje den vil gå bittelitt bedre med effektanlegg.

Men sykkelen er jo lagd for å gå med org. anlegget, så kanskje sykkelen vi gå litt "renere" med org.

du kan jo prøve å ta plomba uansett, og se om du blir fornøyd;)
Mito FTW!
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Turbo'n wrote:Jeg har tatt plomba! koster ingenting da! i motsetning til ett effektanlegg.
Det som koster er om du må på visning hos biltilsynet. Da kan det fort være greit å bare skru på det orginale igjen. :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Post by EvenDeven »

[quote="mathiazz"]Effektanlegg :twisted: :D

[img]http://www.redracingparts.com/pictures/09/1004C.jpg[/img][/quote]


Gir ikke Jollymoto sånn mopselyd?
Hvilket anlegg gir fetest lyd? :) (Grommest tenker jeg på)

Og noen som har peiling på pris og hvor jeg kan få kjøpt?



Vet dette er litt bort i fra temaet men, folk blir så sure når jeg lager nye topicer av akkurat dette :P
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Moppelyd? Det har jeg aldri hørt om! men 2-takts lyd har jeg hørt om :wink:

Jolly gir best lyd, synnes jeg
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

Turbo'n wrote:Jeg har tatt plomba! koster ingenting da! i motsetning til ett effektanlegg.

sykkelen går greit nok da, men kanskje den vil gå bittelitt bedre med effektanlegg.

Men sykkelen er jo lagd for å gå med org. anlegget, så kanskje sykkelen vi gå litt "renere" med org.

du kan jo prøve å ta plomba uansett, og se om du blir fornøyd;)
jollymoto gir mopedlyd;)

Turbo'n, hvordan tok du plomba på din? er det bare å skru den ut som noen sier eller er det snakk om oppskjæring og sveising etc? eller må jeg banke den ut med hammer og meisel :lol: ? var en som sa at plomba satt på svana ved inngangen til sylinderen!

og hvilken dyse hadde du turbon når du kjørte med åpen eksos?
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

For motoren sin del er det best å kjøre uplombert, sånn den er ment til å kjøres, ikke undervurder ingeniørene som lagde sykkelen din.
- Skyt her -
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

Eike_Oak wrote:For motoren sin del er det best å kjøre uplombert, sånn den er ment til å kjøres, ikke undervurder ingeniørene som lagde sykkelen din.
har jeg undervurdert noe? eller sikte du til noen andre=P?

sykkelen blir jo ødelagt med plombering :(
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

NeoN wrote:
Eike_Oak wrote:For motoren sin del er det best å kjøre uplombert, sånn den er ment til å kjøres, ikke undervurder ingeniørene som lagde sykkelen din.
har jeg undervurdert noe? eller sikte du til noen andre=P?

sykkelen blir jo ødelagt med plombering :(
Var ment som en tommelfingerregel.
- Skyt her -
Post Reply