Presenning til mc?

Prat om tung MC.
Post Reply
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Presenning til mc?

Post by Alas »

Hei godtfolk.

Selv om det er en liten stund til våren så driver en jo og tenker på hvor flott det skal være og alt det der.

I mangel av et bedre sted å sette sykkelen blir det nok til at den står utendørs i sommer. Er det noen som har erfaring med sånne presenninger? Til beskyttelse mot elementene?

Der jeg bor blåser det en del, jeg er igrunn litt redd for at sykkelen skal velte pga for stort areal hvor vinden får tak, er det egentlig et problem?

Og til slutt er det noen som har tips til hvilke en bør kjøpe? Tenker jo litt vekt, brukervennlighet, holdbarhet osv.

Takker så meget for svar.
Bhrsrk

Post by Bhrsrk »

Jeg har en presenning fra MC-Artikler, blå øverst og sølvfarget nederst, skal tåle temperatur fra eksos og motor etc. Den har fungert veldig greit, har ikke gått hull på den, og den er grei å ta av og på. Tror ikke det er særlig stor forskjell på presenningene så lenge du har en som passer til sykkelen din.

Jeg har sykkelen stående i vindstille bakgård, men jeg tviler på at det vil være veldig stort problem uansett. Du kan vanligvis stille den mot vinden eller forankre den litt dersom det er orkan på vei.

Sykkelen ville blitt veldig møkkete av å stå midt i Oslo uten trekk, både av svevestøv, skitt og pollen etc. Men det jeg liker aller best er at fulle folk og barn ikke ser en rød fristende motorsykkel de kan sette seg på og leke med, og småkriminelle forbipasserende ikke ser en sykkel de kan tipse andre om, og dersom noen gjør rekognosering kan man kanskje oppdage at presenningen er flyttet på.
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Bhrsrk wrote: Sykkelen ville blitt veldig møkkete av å stå midt i Oslo uten trekk, både av svevestøv, skitt og pollen etc. Men det jeg liker aller best er at fulle folk og barn ikke ser en rød fristende motorsykkel de kan sette seg på og leke med, og småkriminelle forbipasserende ikke ser en sykkel de kan tipse andre om, og dersom noen gjør rekognosering kan man kanskje oppdage at presenningen er flyttet på.
Godt tips :) Men hva gjør du med presenningen mens du kjører? Går du helt inn igjen med den?
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

Bhrsrk wrote:Sykkelen ville blitt veldig møkkete av å stå midt i Oslo uten trekk, både av svevestøv, skitt og pollen etc..

sykkler blir sjeldent møkette i oslo sentrum..dem får neppe står så lenge føre noen rapper dem..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Bhrsrk

Post by Bhrsrk »

RH racing wrote:
Bhrsrk wrote:Sykkelen ville blitt veldig møkkete av å stå midt i Oslo uten trekk, både av svevestøv, skitt og pollen etc..

sykkler blir sjeldent møkette i oslo sentrum..dem får neppe står så lenge føre noen rapper dem..
Det kan virke slik på forsikringspremien, selv om min har fått stå helt i fred. Gjensidige nektet tilogmed å gi tilbud på full kasko.
Bhrsrk

Post by Bhrsrk »

demons wrote:
Bhrsrk wrote: Sykkelen ville blitt veldig møkkete av å stå midt i Oslo uten trekk, både av svevestøv, skitt og pollen etc. Men det jeg liker aller best er at fulle folk og barn ikke ser en rød fristende motorsykkel de kan sette seg på og leke med, og småkriminelle forbipasserende ikke ser en sykkel de kan tipse andre om, og dersom noen gjør rekognosering kan man kanskje oppdage at presenningen er flyttet på.
Godt tips :) Men hva gjør du med presenningen mens du kjører? Går du helt inn igjen med den?
Er så heldig at det er en bod ute i bakgården der jeg legger kjetting og presenning mens jeg er ute og kjører. Presenningen vil ikke ta så veldig stor plass, men det er akkurat litt for mye stress å pakke den godt sammen hver gang (særlig når den er våt), og jeg prioriterer heller å ha med regndressen i tankveska når jeg er ute på tur.
macrom

Post by macrom »

Jeg har "MC trekk" fra Biltema.. Funker gull det!

Hadde et MC trekk fra LIDL før den, som også fungerte fint helt til en nabo stjal det mens jeg var ute og kjørte en dag. (tror ikke oppstart og lett rusing i bakgården med ducatien var så populært :) )
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Bhrsrk, jeg er desverre ikke så heldig, har en lyktestolpe jeg har festa "kjettingen" rundt foreløpig, men den lyktestolpen har desverre ikke noe låsbart skap til presenning.. Har ikke tankveske, så må finne en løsning eller gå helt bort til oppgangen og ned i kjellerboden :(
Bhrsrk

Post by Bhrsrk »

macrom wrote:Jeg har "MC trekk" fra Biltema.. Funker gull det!

Hadde et MC trekk fra LIDL før den, som også fungerte fint helt til en nabo stjal det mens jeg var ute og kjørte en dag. (tror ikke oppstart og lett rusing i bakgården med ducatien var så populært :) )
Trekket fra Biltema ligner mye på det jeg har, og ser veldig greit ut. Det tåler å legges på varm motor og eksospotter? Prisen er ikke avskrekkende heller, så man kan kjøpe nytt om det forsvinner i løpet av sesongen.

Jeg pleier å trille Ducatien ut på gaten før jeg starter opp, siden det vil bli veldig mye lyd i bakgården med rette betongvegger på alle kanter, og jeg ikke vil ha for mye uvilje fra naboer siden sykkelen står der ute hele sommeren.
Bhrsrk

Post by Bhrsrk »

demons wrote:Bhrsrk, jeg er desverre ikke så heldig, har en lyktestolpe jeg har festa "kjettingen" rundt foreløpig, men den lyktestolpen har desverre ikke noe låsbart skap til presenning.. Har ikke tankveske, så må finne en løsning eller gå helt bort til oppgangen og ned i kjellerboden :(
Tenker jeg hadde lagt presenningen i en litt stor pose eller lignende, tredd kjettingen gjennom håndtaket og latt det ligge ved lyktestolpen. Da blåser den ikke bort, men dersom noen vil stikke av med trekket klarer de selvsagt det.
McRide

Post by McRide »

De fleste "Mc-garasjer" har en mulighet til å festes med hyssing strips el lignende under sykkelen, jeg bruker strips for å gjøre det litt vanskeligere for tyven.
En annen ting som ikke er tenkt på her, er at trekket helst bør være pustende........altså slippe ut fuktighet og ikke inn.
Slike trekk er noe dyrere.
En annen mulighet er å bruke en slags pose som er 100% tett,
dette er å få tak i, men da må man være sikker på at sykkelen er helt tørr før man setter den bort for vinteren ellers...........rust! :cry:

:D :D :D :D
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Hmm, noen helt låst sak vil jeg ikke ha. Den skal jo bare stå på om natten. Det med hvor jeg legger den når jeg er ute og kjører er jo et poeng, men det er sykkelbod rett i nærheten av der jeg bor så hadde nok lagt den inn der ja.

Og dumme meg hadde ikke engang tenkt på at eksospotte og motor er varm når du stopper. Kunne jo fort blitt kjipe greier det, smeltet plast er ikke noe særlig.

Den fra biltema så jo ikke så gale ut igrunn. Jaja, har nå god tid på meg til det er aktuelt, men liker å være i forkant, avantgarde som det visst heter på pent ( tror jeg da :roll: )
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Biltemas presenning fungerer bra, ingen problemer med varme potter ihvertfall. Strikk nederst gjoer at den holder seg paa plass selv om det blaaser litt.
Post Reply