Bilder av "caferacere" og lignende ?
- Husaberg motard
- Posts: 97
- Joined: 12 May 2005 21:32
- Location: Jevnaker
Bilder av "caferacere" og lignende ?
Trenger litt inspirasjon, men finner ikke mange bilder av slike sykler selv. Noen som har noen?
Takk
Takk

97 Suzuki Bandit 600 streetfighter, 98 Honda CBR 600 F, 02 Yamaha YZF R1
- Husaberg motard
- Posts: 97
- Joined: 12 May 2005 21:32
- Location: Jevnaker
Når jeg googlet ordet caféracer så var http://www.caferacer.net/ det første som dukket opp........... kan det hjelpe??
Ikke ta det ille opp men jeg må bare henge på denne linken her http://www.justfuckinggoogleit.com/

Ikke ta det ille opp men jeg må bare henge på denne linken her http://www.justfuckinggoogleit.com/


Enda bedre er vel kanskje caféracerens vugge, Ace Café London.
Link til fotogalleriet: http://www.ace-cafe-london.com/php/f2_4.php?part=1
Link til fotogalleriet: http://www.ace-cafe-london.com/php/f2_4.php?part=1

- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
En kan vel "definere" caferacer som en sykkel med clip-on styre, solosal, fothvilere flyttet bakover og en lang bensintank (ofte i aluminium). De kunne ha en liten styrekåpe/halvkåpe, eller ingen.Sittestillingen på en caferacer ligner den som er på dagens "R"-sykler, framoverlent med skarp knevinkel og mulighet for mer ekstreme nedbrekk enn på sykler med mer "rett opp-og-ned" sittestilling.Noen var "fabrikk-ferdige" caferacere,mens de virkelig intresserte bygde sine egne sykler.
Ducati hadde en del modeller på 70-tallet i caferacer-stil; 750S, 900S og 900SS. Norton hadde 750 og 850 Commando.Moto-Guzzi 850 LeMans passet inn i kategorien caferacer. En virkelig edel bastard var Triton, en Triumph 650 Bonneville-motor i en Norton Featherbed-ramme.
Av rammebyggere var det bl.a. Rickman med sine "Métisse"-rammer;

Her med BSA 750 Rocket3-motor.
Norton 850 Commando;


Triton:

Det er hva jeg har forstått sykler som passer til navnet caferacer.
Ducati hadde en del modeller på 70-tallet i caferacer-stil; 750S, 900S og 900SS. Norton hadde 750 og 850 Commando.Moto-Guzzi 850 LeMans passet inn i kategorien caferacer. En virkelig edel bastard var Triton, en Triumph 650 Bonneville-motor i en Norton Featherbed-ramme.
Av rammebyggere var det bl.a. Rickman med sine "Métisse"-rammer;

Her med BSA 750 Rocket3-motor.
Norton 850 Commando;


Triton:

Det er hva jeg har forstått sykler som passer til navnet caferacer.

"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo

- Desmo-Dude
- Posts: 916
- Joined: 28 Jun 2005 00:12
- MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
Takker for mange utsøkte sykler Desmo!Hadde store planer om å kjøpe meg en 850 Commando som min første sykkel,men det var veldig lite ferdige caferacere å få kjøpt,og å bygge selv ville kostet for mye,og tatt for lang tid...men en vakker dag skal jeg ha en i garasjen 

2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
- Husaberg motard
- Posts: 97
- Joined: 12 May 2005 21:32
- Location: Jevnaker
- indianeren
- Posts: 973
- Joined: 29 Apr 2005 14:54
er det ikke sånn at man bygger caféraceren sin selv da ?Husaberg motard wrote:takk for alle svar!
Herlig, Desmo. Driver å kikker på en BSA om dagen;)
og forresten - hvis noen vet om noen cafèracere tilsalgs, så send meg en PM!

Som en slags personlig uttrykksform..og sin egen stil..
Ellers så kan du sjekke http://www.veteranborsen.no , http://www.nvmc.no eller ebay.. eller på Ekeberg markedet til våren.. eller classic cycles på Sem utenfor Tønsberg...eller på Herning markedet i Danmark..
Selv kunne jeg tenkt meg noe italiensk basert... moto-guzzi eller ducati..
Eller bare kjøfft en ferdig MV 750S.. og lekt litt Agostini

- LinnSurion
- Posts: 614
- Joined: 26 Apr 2005 15:20