Mista lappen....Men hvor lenge?

Prat om tung MC.

Hvor lenge er det til jeg får kjøre sykkel igjen?

2år
11
31%
3år
3
9%
4år
0
No votes
5år
13
37%
mer
8
23%

Total votes: 35

Borg
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

mathiazz wrote:Borg skrev:
Sier meg helt enig i at de fleste har brutt loven en gang el mer mht fart.

Det som for meg var provoserende her var uttalelsen "Slike burde aldri ha lappen i det hele tatt!"

Generelt syntes jeg det er hardt å si, basert på et innlegg, at noen aldri burde hatt sertifikat. Og skal man først gå såpass hardt ut mot andre, syntes jeg, personlig, det er en dårlig markedsføring med en signatur som proklamerer at 50ccm går i 120.

Det skal jo være lov å uttale seg her på forumet men man må vel til tider tåle å få litt igjen når man setter seg selv litt frem på den måten.
Helt enig! :D tengte vel ikke helt før jeg skrev det der ;)[/b]
Ja er du enig Mathiazz, da må vel den uttalelsen kunne sies å være ferdig utdebattert. Så da får vi vel finne på noe annet å skrive om :D
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Aaaaaww....group hug!
bandit
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Post by bandit »

Må si jeg har et litt ambivalent synspunkt på trådstarter. På den ENE siden, så er det jo ille at trådstarter har blitt TATT i å bryte lappengrensen to ganger på kort tid (hvilket tilsier at han mer eller mindre ALLTID kjører altfor fort). Promillekjøring er IDIOTI, men nå er jo dette tre år siden, og vi får håpe trådstarter ikke gjør dette lenger..

På den annen side, så er ikke det å kjøre i 171 i 80-sonen nødvendigvis uforsvarlig etter mine begreper. Må selv innrømme at jeg har "testet" Blackbirden ved en og annen anledning. Da er det snakk om å vri på rulla noen ganske få sekunder bortover en oversiktelig flate, for å kjenne suget i magen, vinden mot visiret, og det adrenalinkicket som medfølger. Da sykkelen øker med ca 15 km/t i sekundet fra 100kmt sier det seg selv at det er lett å havne over lappengrensa en gang imellom. Hvis man har over 150hk mellom beina, og påstår man aldri har kjørt over 80kmt.. Fat chance! :roll: Spør du meg er det stor forskjell på uforsvarligheten av dette, og det å foreta kneskrapersvinger over overgangsfelt i nærheten av en barneskole i 30-sona (for å sette det HELT på spissen). Poenget er at høy fart i seg selv ikke nødvendigvis er så farlig. Men i kombinasjon med lite erfaring, dårlige dekk osv osv kan det selvfølgelig bli skummelt det og..

"Dessverre" er det ikke slik at man har lov til å kjøre i 171 hvis man selv mener det er forsvarlig. Fartsgrenser er fartsGRENSER, og hvis man blir ferska i å bryte loven er det bare å "suck it in". Ingen vits i å legge skylda på snutjävlar osv..
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Borg
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

Leste denne i dag å tenkte jeg skulle legge ut linken. Virker ut til å gjelde samme sak...

Fengsel etter galmannskjøring med motorsykkel:
http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article407306.ece
adoniz

Post by adoniz »

Se der ja.. Regnet med noe i den duren...
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Se der ja.......kom ikke som noe bombe! Ja ja....har vi lært? (håper virkelig det)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
adoniz

Post by adoniz »

hm,.Det jeg lærte på min tilsvarende episode, var å følge med mer rundt meg, ikke grisekjøre HELE tiden.. og kanskje ha litt mer respekt for andre i trafikken.. eller..?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Slik blir utfallet om man kjører litt fort, og SLIK blir utfallet om du går berserk med hagle og insisterer på at du var sinnsyk i gjerningsøyeblikket. Faen heller ! Er så jævla lei den gjengangern der. Selvsagt er ikke slike folk helt gode i huet, det sier seg jo selv ettersom vanlige folk ikke gjør slikt !!!!!!!!! Jeg driter i tilstanden til slike folk, min mening er at HANDLINGEN skal straffes for å verne uskyldige folk fra slikt. Om jeg hadde blitt skutt i trynet med hagle, og overlevd, så hadde jeg ikke taklet at: Jammen han kunne ikke noe for det for han er litt koko i huet. Javel, men da må vedkommende låses inne inntil han blir normal. Er han bare sånn, så får de låse vedkommende inne for life !
Javel, de har det sikkert ikke godt, men skal menigmann i gata bli skutt i trynet med hagle og ta det med et smil ?
adoniz

Post by adoniz »

hva faen???!!??

ingen fengsel på han?...!!:??
tshansen

Post by tshansen »

enkelte ganger må jeg si at måten de gjør det på i kina (hvertall asia en plass) er helt på sin plass

Nakkeskudd og send regninga til familien.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
adoniz

Post by adoniz »

LordShaft wrote:enkelte ganger må jeg si at måten de gjør det på i kina (hvertall asia en plass) er helt på sin plass

Hva med å grave de ned utafor oslo s, og legge masse steiner rundt om i området..?
tshansen

Post by tshansen »

slett ikke dumt det heller :roll:
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Borg
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

LordShaft wrote:enkelte ganger må jeg si at måten de gjør det på i kina (hvertall asia en plass) er helt på sin plass

Det er vel Japan som praktiserer noe i nærheten av dette. Mener jeg leste for noen år siden at om noen tok selvmord ved å hive seg foran undergrunnsbanen så ble familien fakturert for hva opprydding og forsinkelsen kostet. Grunnen var å få slutt på denne formen for selvmord.
Borg
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

LordShaft wrote:Se der ja.......kom ikke som noe bombe! Ja ja....har vi lært? (håper virkelig det)
Tror ikke vi har lært for mye...

Tenk litt over hva som var høyeste hastighet dere var oppe i sist sesong.

Noen som aldri var over 120?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

adoniz wrote:

Hva med å grave de ned utafor oslo s, og legge masse steiner rundt om i området..?
Ahh, du er genial Adoniz. Nå skjønner jeg hvorfor de bygger Operahuset :lol:
Post Reply