Ny sykkel med alt utstyr skal kjøpes... Trenger hjelp!
Var bare det første som slo meg når jeg leste om TDM'en din og effektanlegget ditt her også. Stusset lenge på hvordan jeg skulle "ta brodden av det". Vi kan vel konkludere med at jeg ikke klarte det. Sorry.AJ_900 wrote:Til den som kom med denne beskjeden:
"I helv...? Får du provisjon for å selge TDM'er med effektanlegg eller? Synes at uansett hva jeg leser på dette forumet så står det noe om TDM'en din og effektanlegget ditt. Ikke noe vondt ment altså, bare lurte"
Jøss... så sår du er i luggen, da! Jeg får ingen provisjon, det gjør sikkert ikke Lordshaft eller noen andre her heller...
Når folk spør slik Tulling gjør så synes jeg det er greit å levere fra meg noe subjektiv informasjon. Det får også du tåle, ikke sant?
Om dette plager deg i denne tråden eller andre tråder så kan heller bite deg i deg istedet for å begynne innlegg med et frustrerende "I helv...?".
Med andre ord, hold heller kjeft. Ok?
Og bare så det er nevnt helt til slutt. Å "be om unnskyldning" med å brukeblir egentlig bare tåpelig...
Ang. VFR 800:
Jeg har aldri prøvd den, men mener på at det var noe med V-tec systemet som slo inn brått slik at under ett bestemt turtall var den daff og akkurat når man passerer dette turtallet så kommer hestene brått. Men hvis det er flere her som har sykkelen og ikke har merket det/opplevd det som et problem, så er det vel ikke et problem. Fastbikes annbefaler Triumph Sprint ST forran Honda VFR 800. Men så er Fastbikes litt innhabile når det gjelder britiske mc'er...
Har testa doningen jeg, og jeg opplevde ikke dette som noe som kom BRÅTT. Man merker overgangen ja, men den får smilet til å dukke frem. Jeg syntes det var veldig artig jeginunf wrote: Ang. VFR 800:
Jeg har aldri prøvd den, men mener på at det var noe med V-tec systemet som slo inn brått slik at under ett bestemt turtall var den daff og akkurat når man passerer dette turtallet så kommer hestene brått. Men hvis det er flere her som har sykkelen og ikke har merket det/opplevd det som et problem, så er det vel ikke et problem.

Jeg har prøvd og kjørt en del V-tec.
Du merker det når den gir full pupp på 8000 omdreininger. men det er ikke slik at du blir kastet av sykkelen
Det skal sies at VFR V-Tec har slete med lugging akkurat i det hele maskineriet slår inn.
Opplevde dette en del på en demosykkel jeg testet. Og det var forbanna irriterende.
Om dette har blitt fikset i nyere tid eller gjort noe med vet jeg ikke.
PS!! kompisen min har en 2003 modell, han har ikke noe lugging, jeg hadde opplevelsen på en 2006 modell
Blå fargen er veldig fin den. Heller blå enn svart for min del. Svart er tøft altså, missforstå meg rett, men er så lite praktisk
Du merker det når den gir full pupp på 8000 omdreininger. men det er ikke slik at du blir kastet av sykkelen

Det skal sies at VFR V-Tec har slete med lugging akkurat i det hele maskineriet slår inn.
Opplevde dette en del på en demosykkel jeg testet. Og det var forbanna irriterende.
Om dette har blitt fikset i nyere tid eller gjort noe med vet jeg ikke.
PS!! kompisen min har en 2003 modell, han har ikke noe lugging, jeg hadde opplevelsen på en 2006 modell
Blå fargen er veldig fin den. Heller blå enn svart for min del. Svart er tøft altså, missforstå meg rett, men er så lite praktisk
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
Jeg har nå fått tilbud fra Hondaforhandleren. Ut ifra det andre her har tilbakemeldt om alt som er mulig å få med på ny sykkel ble jeg MEGET skuffet! Det var ingenting som var gratis der i gården, nei. Kofferter, kjøreutstyr, alarm, navigasjon og intercom kom seg på totalt kr 55.954. De trakk så fra en rabatt på utstyret på 20% som ble kr 11.190. Ny sykkel med utstyr ble dermed totalt kr 214.000.
Jeg hadde forventet noe bedre...
Stakk derfor innom Yamahasjappe i dag for å se hva de kunne tilby. Der har de kampanje på en ny FZ1 SP Touring inkludert kofferter kr 174.900. Skulle komme godt under kr 200.000 med alt utstyr. Avventer bare endelig tilbud derfra. Noen som har sett sykkelen live? Må si jeg tente litt på den. Var ikke så naken som den vanlige FZ'n. Fant et bilde på nett:
http://www.omv.no/avd.8/framside.htm
Fikk ikke til å lime inn bildet....
Synspunkter på tilbudet jeg fikk fra Honda, evt. nytt tilbud fra Yamaha??
I morgen skal jeg forøvrig se om Kawasaki har noe i min kategori. God ide å hente inn flere tilbud har jeg erfart!

Jeg hadde forventet noe bedre...
Stakk derfor innom Yamahasjappe i dag for å se hva de kunne tilby. Der har de kampanje på en ny FZ1 SP Touring inkludert kofferter kr 174.900. Skulle komme godt under kr 200.000 med alt utstyr. Avventer bare endelig tilbud derfra. Noen som har sett sykkelen live? Må si jeg tente litt på den. Var ikke så naken som den vanlige FZ'n. Fant et bilde på nett:
http://www.omv.no/avd.8/framside.htm
Fikk ikke til å lime inn bildet....
Synspunkter på tilbudet jeg fikk fra Honda, evt. nytt tilbud fra Yamaha??
I morgen skal jeg forøvrig se om Kawasaki har noe i min kategori. God ide å hente inn flere tilbud har jeg erfart!

Slik da er bildene lagt ut

Ja det var ikke noe spes godt tilbud det nei! Hondaen altså!
Men no skal det sies at den Fazeren var drit feit med kåpe. Mye kulere enn vanlig.
Tror nok jeg heller hadde gått for FZ1 i stede for Honda ja.
Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
Jeg har tenkt meg en FZ6-S i år. Mye av grunnen er at jeg syntes sykkelen ser bra ut og prisen er grei. De kjører et el annet jubileums tilbud fram til april.
Hadde helt klart gått for FZ1SP om budsjettet hadde vært noe høyere.
Prøvde FZ6'en for et par måneder siden da den kom fra messa i Tyskland og den passet meg godt
Men så blir jo overgangen stor uansett hva jeg går til så lenge jeg kommer fra en 94'mod ensylindret offroader...
Men hva blir forsikringsforskjellen fra en VFR vs. FZ1?
Hadde helt klart gått for FZ1SP om budsjettet hadde vært noe høyere.
Prøvde FZ6'en for et par måneder siden da den kom fra messa i Tyskland og den passet meg godt

Men hva blir forsikringsforskjellen fra en VFR vs. FZ1?
Har kjøpt meg ny sykkel!
Egentlig så ville jeg ikke ha svart VFR i utgangspunktet,
men jeg falt pladask!
Det er vel ofte slik når man er rundt og ser på sykler at man kan ende opp med noe man absolut ikke hadde tenkt seg på forhånd.
Dette er en 2003 mod med omlakkerte felger,orginalt er de svarte.
Veldig rimelig forsikring også, kun 2400 pr år med full kasko i Gjensidige.
Måtte ut med 7700 for Fazer1000, men det var i IF for 2 år siden.
Gleder meg til snøen går nå!

Egentlig så ville jeg ikke ha svart VFR i utgangspunktet,
men jeg falt pladask!
Det er vel ofte slik når man er rundt og ser på sykler at man kan ende opp med noe man absolut ikke hadde tenkt seg på forhånd.
Dette er en 2003 mod med omlakkerte felger,orginalt er de svarte.
Veldig rimelig forsikring også, kun 2400 pr år med full kasko i Gjensidige.
Måtte ut med 7700 for Fazer1000, men det var i IF for 2 år siden.
Gleder meg til snøen går nå!

- orion
- MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02 - Location: Nærbø
Hihi, Har kjørt i hele år jeg.. *terpe litt*McRide wrote:Takk takk!
Får håpe vinteren snart er over, den varer vel ikke normalt sett lenger enn 8-9 uker til.
Vi har noe å se frem til vi som er bitt av basillen!!

GRATULERER SÅ MYE med ny sykkel!! Den var utroli flått! Håper du får mangen vidunderlige sal timer med beistet ditt! Husk, spar bensin penger før sesong start

Turbo Dream<3