Plages litt med å få justert forgasseren skikkelig på sykkelen min. Når sykkelen er kald går den stort sett som normalt og yter bra, men når den blir varm virker det som den får for mye bensin. Blandingen er i hvertfall ikke helt rett.
Har merket at forgasseren kondenserer lett når det er kaldt, men problemet er der enda når det er plussgrader ute.
Noen som kan hjelpe meg?
Kawasaki kx-250
Justering av 2t...?
Justering av 2t...?
vrom vrom
Ja, jeg har byttet pluggen. Når motoren er kald er det helt øverst i registeret at den "murrer". Straks den blir varm, taper den effekt lenger ned i registeret...
Har prøvd å justere på blandeskruen, men uten noe bedre resultat. Det er liksom samme murringa om jeg skruer 2 omdr inn eller ut. det skal vel være nok med en halv omdr for å merke om blandinga blir bedre eller dårligere. Lurer på om det kan hjelpe å flytte forgassernåla et hakk opp...?
Har prøvd å justere på blandeskruen, men uten noe bedre resultat. Det er liksom samme murringa om jeg skruer 2 omdr inn eller ut. det skal vel være nok med en halv omdr for å merke om blandinga blir bedre eller dårligere. Lurer på om det kan hjelpe å flytte forgassernåla et hakk opp...?
vrom vrom
Som du sier kan du prøve å flytte forgassernålen opp, den er jo med å bestemme på middels turtall. Når jeg spurte om du hadde sjekket pluggen lurte jeg på hvilken farge pluggen har Prøv å kjør ett par hundre meter på det turtallet den ikke går skikkelig og sjekk pluggen.
Det er jo vanlig at sykkelen ikke går skikkelig når den er kald, spesielt på høyere turtall, så dette skal du ikke bry deg om.
Edit Pluggfarger (totakter):
http://bildr.no/view/27364
http://bildr.no/view/27365
http://bildr.no/view/27366
Det er jo vanlig at sykkelen ikke går skikkelig når den er kald, spesielt på høyere turtall, så dette skal du ikke bry deg om.
Edit Pluggfarger (totakter):
http://bildr.no/view/27364
http://bildr.no/view/27365
http://bildr.no/view/27366
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
Re: Justering av 2t...?
høres ut som du har samme problemet som jeg hadde med husqvarnan.KX-250 wrote:Plages litt med å få justert forgasseren skikkelig på sykkelen min. Når sykkelen er kald går den stort sett som normalt og yter bra, men når den blir varm virker det som den får for mye bensin. Blandingen er i hvertfall ikke helt rett.
Har merket at forgasseren kondenserer lett når det er kaldt, men problemet er der enda når det er plussgrader ute.
Noen som kan hjelpe meg?
Kawasaki kx-250
Den funka normalt når den ble kald, men var umulig etter en liten stund, det var rett å slett fordi stempelringen var svidd/nedslitt, noe som lett skjer på en offroader.
Har du mye kompresjon i kicken på sykkelen enda? eller er den blitt lettere den siste tiden?
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333