Får vel begynne jeg da...
Det var vel for 1 år siden eller noe sånt. Jeg gikk på ungdomsskolen i alle fall. Den ene læreren vår i norsk var gravid og skulle snart gå av med persmisjon, da måtte jo vi selvfølgelig ha en vikar så lenge som kunne ta norsk undervisningen. En del dager gikk og norksen gikk som vanlig.
Lærer vår kom inn med en ny lærer i klasserommet, han sa han skulle ha et prosjekt om elever og ro på ungdomsskolen. Han skulle bare sitte i en uke å skrive ned alt vi gjorde bakerst i klasserommet, egentlig en ganske stusslig fyr som het Lars Inge. Tror han var fra lærerskolen inne i Volda eller noe, han hadde også gym med oss! Satt der med sjemaet sitt å skrev ned alt vi sa i dusjen osv.
Etter en god stund skulle jo den stakkars spreng gravide læreren vår gå av, og hun fortalte oss hvem vi skulle ha som norsk lærer fremmover. "Dere skal han Lars Inge i norsk, han som har sittet her å oppservert dere i en uke nå"
Det blir helt stille og jeg utbryter høyt i klasserommet "NEI! Ikke han dere gråe kjedelige stusslige fyren der da! Virka jo ikke normal"
Plutselig ser jeg er hode som kommer til syne mellom alle pultene og elevene, FAEN! det er jo Lars Inge som sitter der. Det blir helt stille i noen sekunder før hele klassen knekken sammen av latter og den spreng gravide læreren ser på meg med et oppgitt blikk. Satt der bare å svettet og måpte!
Fyttigrisen! Aldri vært så flau før i hele mitt liv! :oops:
Men fyren viste seg faktisk å være drit grei han i etterkant, men skal innrømme jeg ikke så han rett i øynene der han sto fremme ved kvateteret.