Husk at det er en grunn til at Bi-xenon er én pære med servo som bytter lysmønster: Xenon bruker opp til 2-3 sekunder på å yte maksimalt, og er ikke spesielt glad for å bli slått mye av/på (tenner/ballast slites og koster en god del).
Jeg er også rimelig sikker på at det ikke på noen måte er lovlig, med påfølgende problemer på PKK.
Hilsen enda en VACN medlem (med xenon kun i nærlys).
Ut ifra det jeg har lest av de som selger xenon kit'ene og har sjekket dette opp, så skal det ikke være ulovlig. Men jeg skal ikke påstå noe. Når du har xenon i nærlyset vil det bli noe annet, da dette er kjørelyset ditt, men fjernlysene dine vil jo ikke sjenere noen ved normal bruk av dimming. Derfor kan det være lurt å montere dette selv, slik at du ved en pkk kan fjerne det lett hvis du er redd det ikke går igjennom.
Skulle nesten tro det blir det samme som ettermonterte xenon tusenmetere.
Tydelig at _all_ ettermontering av satser uten å bytte hele lykta er ulovlig. Det rimer forsåvidt med at lyktene som helhet er godkjent og E merket. Bytter man pæra med en xenon innsats bryter man jo denne godkjenningen.
man blir sjeldent tatt med dette.. dem som stopper deg vet sjeldent hva som er orginalt og ikke org på nyere biler... klarte å overtale dem til at allt understell, bremser og hjul med spacere var org på bilen.. ingen av dem hadde sett en ST200 før. selv om det stod porsche på caliprene og disse var røde.. heh.. dem bare klødde seg i hodet og sa: jaja, detta er jo en sånn værsting så...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Ja, bare en ikke kommer med en skikkelig slurke bil som det umulig kan være xenon på, så er det vel ikke noe problem... Åssen bil er ST200? Kan nesten ikke si jeg har hørt om den selv :oops: