Crosskart-motor
- Husaberg motard
- Posts: 97
- Joined: 12 May 2005 21:32
- Location: Jevnaker
husabergmotor. uten tvil. sjekk ut http://www.husaberg.no
- Husaberg motard
- Posts: 97
- Joined: 12 May 2005 21:32
- Location: Jevnaker
- Husaberg motard
- Posts: 97
- Joined: 12 May 2005 21:32
- Location: Jevnaker
- Husaberg motard
- Posts: 97
- Joined: 12 May 2005 21:32
- Location: Jevnaker
Er vel variator / sentrifugalclutch som er vanlig på gokart i alle fall. Ellers tror jeg det kunne blitt vel så artig (og driftssikkert, og rimelig) og ha en fast dreving (1 gir) og clutch. Ingen problem å dreve toppfarten til f.eks. 120 og samtidig kunne slure avgårde fra stillestående vil jeg tro, med tanke på de små hjulene og den lette vekten.. Fordelen med fast dreving + clutch er jo at du kan rive løs bakdekkene momentant, i stedet for å vente på at sentrifugalclutchen skal "våkne" etter at du gir gass..
'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Se hva som funker hos andre!
Ser du på hva som brukes i konkurranse crosscarts, så er det (nesten) utelukkende motocross motorer som brukes. Og hvorfor det?
Har du tenkt på den interene giringen i motoren? Forskjellen på en roadracer 125, og en MX 125 f.eks ligger i stor grad i ovreføringen mellom veiv og clutch. En MX må være sterk, den går i tungt terreng, mens en racer går på asfalt med liten motstand mot underlaget. En roadracermotor ville ikke klart å dra en crossykkel på tungt føre, og en crosser ville ikke klare å oppnå hastigheten til en roadracer.
Jeg ville anbefale en 250, luftkjølt crossmotor. F.eks den RM 250 motoren som ligger og slenger i garasjen min. Alternativt en av mine YZ 490 motorer. Aberet er bare at jeg ikke selger noe.
Når det kommer til mc deler, så er det bare byttehandler som gjelder!
Lykke til da..
Har du tenkt på den interene giringen i motoren? Forskjellen på en roadracer 125, og en MX 125 f.eks ligger i stor grad i ovreføringen mellom veiv og clutch. En MX må være sterk, den går i tungt terreng, mens en racer går på asfalt med liten motstand mot underlaget. En roadracermotor ville ikke klart å dra en crossykkel på tungt føre, og en crosser ville ikke klare å oppnå hastigheten til en roadracer.
Jeg ville anbefale en 250, luftkjølt crossmotor. F.eks den RM 250 motoren som ligger og slenger i garasjen min. Alternativt en av mine YZ 490 motorer. Aberet er bare at jeg ikke selger noe.
Når det kommer til mc deler, så er det bare byttehandler som gjelder!
Lykke til da..