Vi er en liten gjeng som har lyst starte egen MC klubb her vi bor. Og det jeg lurte på var om noen vet hvordan vi går frem..
Hvor gjør en dette?
Må en være medlem i NMCU for få klubben med i medlemslistene?
Hvem lager ryggmerker osv?
Ellers vil jeg si til alle MC entusiaster: Er ikke lenge igjen før veiene er klare for oss på to hjul
Hei og velkommen til foreumet. Hvis det bare er en vanlig klubb så er det bare å starte opp. Vet ikke hvor mye dere vil legge i det, men dere bør jo ha et styre. Merker får dere laget hos profilerings firmaer. Jeg går utifra at det ikke er en Biker klubb med 3 delt ryggmerke du skal starrte.
Er en gjeng på 4 som vil starte en egenklubb (helt rygg merke )
Men vil jo håpe at vi kan rekrutere en del fra område rundt herfra da.
Så vi vil jo lage skikkeli opplegg med turer, møter osv..Er ikke bare bare starte på bar bakke og ikke vite hvor en skal henvende seg osv..)
trodde vi måtte registrere oss en plass og søke jeg..Hmm
Men takker for svaret!
Hei. Eg e då ei MC jenta m en Yamaha xj 700 maxsim x -89mod. E i startfasen m egen klubb, og gleda meg vilt t dinna sesongen!
Ryggmerke er ferdig tegnet og navnet har ingen andre.
Gjelder bare få stiftet klubben og bestilt ryggmerkene så eg vi i gang.
Går vell med musesteg i begynnelsen til vi er etabler og begynne rekrutere medlemmer. Men snart (håper jeg) vil vi være klare
PS: har du tips ang lakkering av MC? Jeg skal lakere sykkelen min og vil ha en tribal og yamaha på tanken (er dette best få lakkert på eller duger klistremerker vell så bra? tenker litt prismessigt og siden jeg har en så pass gammel sykkel) Og om dette lar seg gjøre på hjelmer og?
Nå spør tøtto mye her gitt.
Hei. Eg e då ei MC jenta m en Yamaha xj 700 maxsim x -89mod. E i startfasen m egen klubb, og gleda meg vilt t dinna sesongen!
Dere har vel kommet nesten i mål med rådene om oppstart av klubb, men jeg hiver inn litt jeg også.
For å sjekke klubbnavn så er nok de fyldigste oversiktene på NMCU-siden og på ABC startsiden. Googlet navnet har dere sikkert også gjort for dere virker sikre.
Har selv god erfaring med Mc-Profil når det gjelder brodering av merker, men det finnes jo flere.
Stilte noen av de samme spørsmålene om oppstart av klubb til NMCU for en tid tilbake. Jeg fikk da mail med kopi av et hefte som de tydeligvis hadde laget. Der sto det massevis av nyttige råd og tips om dette. Sikkert mulig for dere å få samme kopien.
Ellers stiller jeg meg bak de andres råd, begynn pent og forsiktig. Lykke til!
Jeg skal lakere sykkelen min og vil ha en tribal og yamaha på tanken (er dette best få lakkert på eller duger klistremerker vell så bra? tenker litt prismessigt og siden jeg har en så pass gammel sykkel) Og om dette lar seg gjøre på hjelmer og?
Det enkleste og billigste er dekaler.
Om du googler etter bil-tattoo, dekaler etc, så finnes det egne nettsjapper med ørti motiver i forskjellige str og farger.
Om du ikke da kjenner noen som kan lakkere OG tegne
Hei!
Etterhvert som dere vokser vil det være nyttig å ha et mva nr.
Det er gratis å registrere seg i Enhetsregisteret. http://www.brreg.no
Jeg var med og starte http://www.home.no/ldmcn.
Det er "bare" å samle en gjeng, ha et konstituernde møte hvor det blir valgt et styre, så er dere i gang.
Det er fornuftig å sette opp et formål og regler for klubben.
Kikk på andre klubbers regler. Det ligger en del ute på nett.
Det er også fornuftig å ha en egen bank-konto. Da slipper man diskusjoner om hva som skal gjøres med penger, renter osv.