Hvor får man kjøpt den billigste helhjelmen?

EN BERGENSK ØSTLENDING!
_ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _
SMC mustang 50
en godkjent hjelm og en godkjent hjelm er ikke altid det samme.. husk at denne skal du ha på hode hele tiden når du kjører, bør da være god å ha på.. men og når det først smeller.. av prinsipp kjører jeg aldri med hjelm under 2000kr. dette er hjelm jeg kan godta for mopped kjøring.. ikke at jeg har den dyreste hjelmen selv. kostet i underkant av 4000kr.. men den er utviklet for sammenstøt, ikke bare satt sammen av glassfiber med visir og blitt godkjent. Godkjeninger rundt i verden er heller ikke lik. man kan godkjenne hjelmen i et land. få den E-merket der. men disse kravene er kanskje mildere enn i andre land. men har den først E-merking så er den godkjent for bruk i hele Europa. Biltemas hjelmer er E-merket.. men ingen forsikringselskaper vil godta disse.. derfor er ikke disse lenger til salg i Norge...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
jeg forstår at dere her inne snakker fælt om at det er viktig å ha en hjelm som tåler å få juling når ulykken intreffer, men jeg har KUN tenkt å ha en når jeg kjører moped, og det går ikke noe fortere enn ca 50 km.
Sefølgelig hadde jeg nok vurdert å kjøpe en hjelm til 4000 viss jeg hadde hatt en 400 ccm og skulle kjørt i 180, men den situasjonen er det lenge til jeg får opleve og derfor nøyer jeg meg med en billig og grei en.
Sefølgelig hadde jeg nok vurdert å kjøpe en hjelm til 4000 viss jeg hadde hatt en 400 ccm og skulle kjørt i 180, men den situasjonen er det lenge til jeg får opleve og derfor nøyer jeg meg med en billig og grei en.

EN BERGENSK ØSTLENDING!
_ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _
SMC mustang 50
De aller fleste dødsulykker på MC skjer i relativt lav hastighet.tbt123 wrote:jeg forstår at dere her inne snakker fælt om at det er viktig å ha en hjelm som tåler å få juling når ulykken intreffer, men jeg har KUN tenkt å ha en når jeg kjører moped, og det går ikke noe fortere enn ca 50 km.
Når det er sagt, så er det heller ikke noe automatikk i at en dyr hjelm beskytter bedre.
AtW
http://www.cruiserclub.no/ har helhjälmar för under 1000-lappen.