Gixxerman wrote:Personlig har jeg et lite eksperiment med egen maskin. Jeg bruker ingen software firewall eller antivirus, og slik skal jeg prøve å bruke maskinen i et halvt år. Så skal jeg sjekke om jeg i det hele tatt har fått inn noen "ubudne gjester". Bruker kun Ad-Aware for å fjerne cookies og slik snusk. Jeg skal surfe som vanlig, altså med hodet i behold slik jeg alltid gjør.
Har gått fire måneder nå, så skal bli artig å sjekke om to måneder
Gjennomsnitlig levetid for en ubeskyttet windowsmaskin på nettet er 18 minutter før den er kompromittert på ett eller annet vis.
Kommer meldingen når du er inne på en spesiell webside? Tror det er fullt mulig å kaste opp en slik boks vha javascript...
Selv har jeg kjørt WinXP både på en PC hjemme og laptop i mange år uten brannvegg eller antivirus. Aldri vært noe problem, men så bruker jeg ikke "Internet Explorer and Virus Importer (tm)" heller da
Det har ikke kommet opp før i går, og da drev jeg og lastet opp bilder i imageshack.us... da fikk jeg det opp 2 ganger... men jeg har jo lastet opp hundrevis av bilder der før uten å få opp noen slik melding
Jepp imageshack har vel solgt "sjela si" så der er det ofte at slikt kommer opp, og trykker man avbryt så bare lukker den alt eventuelt. Forbanna irriterende, og mange ganger må jeg laste opp samme bildet fire-fem ganger før det funker.