Har du blitt tatt for trim
Har blitt stoppa 4(!) ganger av diverse grunner som burde få meg til å miste lappen, men har klart å snakke meg ut av det hver gang 

02 Piaggio ZIP Lilla Metallic <- Herpa veiv
Leovince Touring, 47mm Malossi syl., Malossi Carbon Reeds,
SBS keramiske bremseklosser, Turtallsperre, 17.5 dellorto med #95 dyse, Powerfilter, Hebo vario og reim.
'91 Honda Prelude 2l 16v <- Rådebank
Leovince Touring, 47mm Malossi syl., Malossi Carbon Reeds,
SBS keramiske bremseklosser, Turtallsperre, 17.5 dellorto med #95 dyse, Powerfilter, Hebo vario og reim.
'91 Honda Prelude 2l 16v <- Rådebank
- Mantis
- MC: Aprilia RS250 (I wish!)
- It’s my birthday
Har blitt stoppet og de har hatt mistanke ja
Sterk misstanke! Lyste inn i motoren og så på potten. Hun nere nobb kjerringa som var pollti hade jo 0 peiling på det feltet, begynnte å påstå at jeg hadde trimmsylinder da jeg ikke hade det
"se her ja, trimmsylinder har du på den også ser e"
"nei, der står jo 49cc på den og et stort DERBI merke!"
"psss, lett å forfalske"
Steik for et brødhaud av et nek, men når det skal sies hadde jeg jo effektanlegg på da.
Potten min så hun også på, men det er litt vanskelig å se om det ikke er orginal når den ligger under hecken

Sterk misstanke! Lyste inn i motoren og så på potten. Hun nere nobb kjerringa som var pollti hade jo 0 peiling på det feltet, begynnte å påstå at jeg hadde trimmsylinder da jeg ikke hade det

"se her ja, trimmsylinder har du på den også ser e"
"nei, der står jo 49cc på den og et stort DERBI merke!"
"psss, lett å forfalske"
Steik for et brødhaud av et nek, men når det skal sies hadde jeg jo effektanlegg på da.
Potten min så hun også på, men det er litt vanskelig å se om det ikke er orginal når den ligger under hecken

- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Straff varierer fra tilfelle til tilfelle, men det er vanlig å gi 6 mndr utsettelse hvis man kjører ett kjøretøy uten sertfikat.
Har blitt tatt for trim etter å ha ligget i ca. 90-100 på motorvei uten baklys og hull i potten.
Har blitt mistenkt når jeg skrudde på sykkelen mens den sto langs veien, då sa politimannen at det ville bli "full pakke" neste gang han så den rosa sylinderen.
"Full pakke" vil tilsvare ca. 6-10k med tanke på at den ikke har blinklys, tilnærmet null bakbrems +++
Greit å kjøre lettsykkelen, der kan de "bare" ta meg for å ikke ha blinklys og speil.
Har blitt tatt for trim etter å ha ligget i ca. 90-100 på motorvei uten baklys og hull i potten.
Har blitt mistenkt når jeg skrudde på sykkelen mens den sto langs veien, då sa politimannen at det ville bli "full pakke" neste gang han så den rosa sylinderen.
"Full pakke" vil tilsvare ca. 6-10k med tanke på at den ikke har blinklys, tilnærmet null bakbrems +++
Greit å kjøre lettsykkelen, der kan de "bare" ta meg for å ikke ha blinklys og speil.
- Skyt her -
Blinklys er vel ikke påbudt?Eike_Oak wrote:Straff varierer fra tilfelle til tilfelle, men det er vanlig å gi 6 mndr utsettelse hvis man kjører ett kjøretøy uten sertfikat.
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
På lett-MC er det.MacPlaya wrote:Blinklys er vel ikke påbudt?Eike_Oak wrote:Straff varierer fra tilfelle til tilfelle, men det er vanlig å gi 6 mndr utsettelse hvis man kjører ett kjøretøy uten sertfikat.
På moped er det sånn at samtlige blinklys må fungere hvis man har ett eller fler blinklys montert, hvis ikke må man bruke henda.
- Skyt her -
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Politiet var nok ikke så hissige på å kontrollere dette im min ungdom. Og det var vel også mer tungvint å kontrollere?
Ellers i forhold til dette med blinklys trodde jeg det vel strengt tatt er sånn at om sykkelen er typegodkjent med blinklys så skal det være blinklys på sykkelen?
Ellers i forhold til dette med blinklys trodde jeg det vel strengt tatt er sånn at om sykkelen er typegodkjent med blinklys så skal det være blinklys på sykkelen?
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
har ein kompis som blei tatt uten lappen etter å kresja med bil, han fikk ta lett lappen, så rekner med at han får ta mellom også, han fikk eit halvt år utsettelse på bil, og null lærekjøring før han vert 18 og eit halvt år.... blei sjøl tatt for å kjøre moped uten lappen, men fikk berre bota... nokon som jobber i politiet er faktisk greie har eg funne ut.mil0 wrote:
visst en blir tatt for å kjøre bil uten lappen og ikke har alderen, får man utsettelse på mc også da? (mellomtung i dette tilfellet)

no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
Grei og grei, hadde ikke vært så greit mot familien til gutten du kjørte ned, uten sertfikatturboman wrote:har ein kompis som blei tatt uten lappen etter å kresja med bil, han fikk ta lett lappen, så rekner med at han får ta mellom også, han fikk eit halvt år utsettelse på bil, og null lærekjøring før han vert 18 og eit halvt år.... blei sjøl tatt for å kjøre moped uten lappen, men fikk berre bota... nokon som jobber i politiet er faktisk greie har eg funne ut.mil0 wrote:
visst en blir tatt for å kjøre bil uten lappen og ikke har alderen, får man utsettelse på mc også da? (mellomtung i dette tilfellet)

- Skyt her -