bike.no

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
bulldogman
Posts: 33
Joined: 24 Jan 2007 10:13

bike.no

Post by bulldogman »

Veldig dårlig av bike.no og være ute av drift hele helgen. Kunne jo lagt en beskjed til alle 10000 brukerne om når de var oppe og klare igjen.

ugh, ugh :smt021 ](*,)
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Det jo relativt innlysende at nedetiden ikke var planlagt, og da funker det dårlig å varsle på forhånd vel? ;)

Men; flere frustrert brukere der; dess flere brukere her :D
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hvorfor er det innlysende, Keihin ? Jeg hørte at de hadde skrevet på fremsiden at de skulle flytte serverparken og at det kunne ta noen dager.
User avatar
bulldogman
Posts: 33
Joined: 24 Jan 2007 10:13

Post by bulldogman »

Poenget er at de er ganske etablerte , så det å ha en site klar med litt info burde ikke vært noe hokus pokus.

Jeg har da litt peiling på data... 8)
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Har men planlagt nedetid så mener jeg det er på sin plass å informere brukerne både før, og under nedetiden. Slik det er nå så er det jo kun en feilmelding, og brukerne vil ikke kunne tyde noe av hvorfor det er slik.
User avatar
bulldogman
Posts: 33
Joined: 24 Jan 2007 10:13

Post by bulldogman »

NoName wrote:Har men planlagt nedetid så mener jeg det er på sin plass å informere brukerne både før, og under nedetiden. Slik det er nå så er det jo kun en feilmelding, og brukerne vil ikke kunne tyde noe av hvorfor det er slik.


:smt023 :smt023 :smt038
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

Rart at de trenger flere dager for å flytte noen servere men. Jeg ville flyttet en server og ført siden over på den først ,og så flyttet resten. Hvor stor mye plass kan bike.no ta? Er jo ikke store siden akkurat.
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Gixxerman wrote:Hvorfor er det innlysende, Keihin ? Jeg hørte at de hadde skrevet på fremsiden at de skulle flytte serverparken og at det kunne ta noen dager.
"Du hørte"? Jeg er der inne relativt ofte og har ikke sett det, og hvis ikke du som _bor_ der inne har fått det med deg så var den meldinga ikke mange minuttene der ;-)

Som forklart av andre så er det mange grunner til at dette ikke er planlagt, eller i alle fall dårlig planlagt. Dette frustrerer mange, bare vent og se til de kommer opp igjen. Kommer garantert masse syting fra brukere og beklagelser fra Bike. Slik mister man brukere.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Tja, bruker ikke internett til egne gjøremål i arbeidstiden, så da blir det kun litt surfing før jobb, og så etter kl 18 på kvelden når jeg kommer hjem. Mener det var han Zerotrix som hadde lest det.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nå er den oppe igjen, og her er svaret:

http://bike.no/content/579
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

"På grunn av overbelastet server"... hehe... Den kjøper jeg ikke :lol:
User avatar
bulldogman
Posts: 33
Joined: 24 Jan 2007 10:13

Post by bulldogman »

UGH, kunne informert skikkelig.......

Nå får jeg ikke logget meg inn der, noen andre som har det det samme problemet?
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

error_msg: Got error 28 from table handler
User avatar
bulldogman
Posts: 33
Joined: 24 Jan 2007 10:13

Post by bulldogman »

Server problem bare i Norge ?

Code: Select all

[b]Av: Magnus_Johansson | Idag 11:04[/b]
Anledningen är att den nya plattformen tar betydligt mer kraft. Vi kör med 6 GB minne och dubbla processorer, men efter att vi la bike.no live i onsdags kväll började servern krascha ungefär var tredje timme... och efter 22 finns ingen personal på plats i serverhallen. Jag tog beslutet att stänga ner bike.no eftersom det är bättre att tre sajter fungerar än att ingen gör det till dess att ny server finns på plats. Den kommer upp innan kvällen är senaste budet och då är ju kapaciteten fördubblad.

Ledsen för strulet
[/b]
User avatar
bulldogman
Posts: 33
Joined: 24 Jan 2007 10:13

Post by bulldogman »

Yngve er sur og klager på bike.se hehe, kult

http://bike.se/forum/thread.php?t=982
Last edited by bulldogman on 20 Feb 2007 00:06, edited 1 time in total.
Post Reply