Regndress?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Regndress?

Post by Alas »

Jaja, på an igjen. Er masse å spørre om når en er ny i gamet.

Tenkte på å skaffe meg en regndress til våren. Kan jo være kjekt om det skulle begynne å regne når en er på tur.

Har sett litt på denne

Image

Jepp, den er gul, veldig gul. Men i regn så er jo sikten redusert og da kan det være greit at jeg har noe med litt farge på. Også har jeg fått litt sansen for Spidi sine saker, merkelig med at en liker det en selv har.

Men nå har det seg at jeg er åpen for forslag av andre merker jeg. Det viktigste er jo at greia er tørr. Også bør ikke prisen overstige tusenlappen tenker jeg.

Takker for innspill.
User avatar
Tvinitla
Posts: 263
Joined: 02 Apr 2006 13:56
MC: YAMAHA FJ 1200 '89
Location: Hordaland

Post by Tvinitla »

Prøv dressen før du kjøper den. Også prøv å stige opp på sykkelen, endel regndresser er så trang i skrittet at den revner i skrittet når du skal stig opp på sykkelen. :evil:

Når du sitter på sykkelen må du sjekke hvordan glidelåsen legger seg i skrittet, på noen dresser danner glidelåsen en lomme som samler vann som renner inn.

Anbefaler å kjøpe regndress med innerfor, det er enklere å ta den på da, spesielt om MC-dressen har blitt våt.
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
Bhrsrk
Posts: 176
Joined: 02 Oct 2005 21:47
Location: Oslo

Post by Bhrsrk »

Tvinitla wrote: Når du sitter på sykkelen må du sjekke hvordan glidelåsen legger seg i skrittet, på noen dresser danner glidelåsen en lomme som samler vann som renner inn.
På bildet ser det ut som glidelåsen går nedover høyre lår, som vanligvis fungerer veldig bra. Det er samme opplegget på regndressen min fra Jofama, som jeg har god erfaring med.
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Bhrsrk wrote:
Tvinitla wrote: Når du sitter på sykkelen må du sjekke hvordan glidelåsen legger seg i skrittet, på noen dresser danner glidelåsen en lomme som samler vann som renner inn.
På bildet ser det ut som glidelåsen går nedover høyre lår, som vanligvis fungerer veldig bra. Det er samme opplegget på regndressen min fra Jofama, som jeg har god erfaring med.
Det stemmer, jeg var og så på denne idag og den gikk ned mot kneet, og på baksiden av glidelåsen var det en slags lomme, eller vet ikke helt hva jeg skal kalle det, fra midjen og ned ivhertfall. Selve glidelåsen var beskyttet dobbelt opp. Skal se om jeg får prøvd den på en sykkel, hvis jeg kjøper før jeg får min egen på veien.

Takker så langt.
User avatar
bulldogman
Posts: 33
Joined: 24 Jan 2007 10:13

Post by bulldogman »

Likte den gule fargen jeg da, det er jo ekstra viktig og bli sett i regnværsdager

Har forøvriig en som er sort og rød, spyke :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Det første som slår meg når jeg ser denne dressen er fargen. Å ja jeg mener den var kul! Vi snakker godt synlig.

Selv så jeg en test i ett blad der Alpinestar - El Nino regndressen var helt klart best. Jeg må vel gå til innkjøp av regndress når sesongen begynner selv. Men jeg tenkte jeg skulle prøve å få tak i en slik Alpinestar regndress! Best i test gjør liksom litt med slagstalla føler jeg :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bhrsrk
Posts: 176
Joined: 02 Oct 2005 21:47
Location: Oslo

Post by Bhrsrk »

LordShaft wrote: Selv så jeg en test i ett blad der Alpinestar - El Nino regndressen var helt klart best. Jeg må vel gå til innkjøp av regndress når sesongen begynner selv. Men jeg tenkte jeg skulle prøve å få tak i en slik Alpinestar regndress! Best i test gjør liksom litt med slagstalla føler jeg :roll:
Og i en annen test var BMW sin dress best, mens Jofama var anbefalt om man skulle ha noe billigere.
User avatar
Svennis
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2006 00:26
MC: 2007 Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special. Kess tech effektannlegg, ellers ganske original (Ennå:-))
2015 Street Glide Special
Location: Lørenskog

Spidi

Post by Svennis »

Jeg har den samme dressen selv, skikkelig gul farge, men du er godt synlig.

Min erfaring er at den er lett å ta på seg, holder vannet ute (Kjørte fra Molde til Oslo i sommer i pøsende regnvær) og sitter godt på kroppen.

Den er også lett å pakke isammen, og det følger med en fin veske som passer akkurat under sete på min Kawa Z750
No pain, no gain... Mind over body!!

Harley Davidson Street Glide Special
Harley Davidson Night Rod S
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Kawasaki Z750 2004 (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
Post Reply