
Ryggskinne.
Hmm....det kan jeg ikke svare på 

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Mener du denne,når du sier "pukkelrygg"?RH racing wrote:ja. med løs skinna ja.. men om man har integrert skinne. er det den populære pukkelryggen?

Hvis det er den har den bare en aerodynamisk effekt; Å lage en jevnere luftstrøm bak hjelmen,og nedover ryggen på føreren. Ikke sant?

"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo

- Desmo-Dude
- Posts: 916
- Joined: 28 Jun 2005 00:12
- MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
Tror ikke den pukkelen har noen annen hensikt enn å bedre aerodynamikken.Den skinna som ligger inne i jakka synes ikke noe mer enn den du tar på deg med skulderstropper og nyrebelte.RH racing wrote:ja. med løs skinna ja.. men om man har integrert skinne. er det den populære pukkelryggen?
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Feil, pukkelen som visse skinndresser har er ikke bare for aerodynamikken, men støtsabsorberende. Pukkelen i min dress har akkurat samme materiale i seg som beskytterne ellers på dressen. I tillegg så kan du tenke deg til å lande på ryggen med vanlig kontra dress med pukkel. Overgangen fra flat rygg til hode med hjelm er drøy. Pukkelen vil vel gjøre at man ikke får samme knekken ved impact.
- Desmo-Dude
- Posts: 916
- Joined: 28 Jun 2005 00:12
- MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
Ok,men pukkelen stopper jo midt på ryggen,så du må jo ha ryggeskinne i tillegg...eller?Gixxerman wrote:Feil, pukkelen som visse skinndresser har er ikke bare for aerodynamikken, men støtsabsorberende. Pukkelen i min dress har akkurat samme materiale i seg som beskytterne ellers på dressen. I tillegg så kan du tenke deg til å lande på ryggen med vanlig kontra dress med pukkel. Overgangen fra flat rygg til hode med hjelm er drøy. Pukkelen vil vel gjøre at man ikke får samme knekken ved impact.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
- Alas
- Posts: 1713
- Joined: 22 Sep 2006 15:47
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
- Location: Bergen
Hvis pukkelen deformeres så vil det jo være bra med pukkel, men om den er stiv og ikke deformeres i et krasj, så er det ikke noen automatikk i at det er bedre med pukkel. Hvis man lander på ryggen med pukkel som ikke deformeres så vil jo ryggraden ikke lande flatt, og man vil potensielt kunne få en større sleng på nakken iogmed at bakken og ryggraden ikke er paralelle. Se for deg at du ligger på bakken, har man en pukkel under ryggen vil man kunne legge hodet lengre tilbake enn om man ikke hadde pukkel eller??
Jeg vet ikke, jeg bare tror.
Jeg vet ikke, jeg bare tror.
- Desmo-Dude
- Posts: 916
- Joined: 28 Jun 2005 00:12
- MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
Er det en ting jeg har lært meg,så er det at ingenting er selvsagt!Gixxerman wrote:Selvsagt må man ha ryggskinne i tillegg. Blir bare så sur når enkelte tror at pukkelen kun er poseringseffekt(Nå snakket jeg ikke om deg).

2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Jeg har en Rukka Air ryggskinne. Det er typen som er myk og behagelig (god ventilasjon) ved kjøring, og som skal fordele støtet ved et eventuelt kræsj på en gunstig måte.
Ser omtrent sånn ut:

Jeg er veldig fornøyd med komfort etc, men jeg har aldri prøvd hvor bra den er når uhellet er ute..
Ser omtrent sånn ut:

Jeg er veldig fornøyd med komfort etc, men jeg har aldri prøvd hvor bra den er når uhellet er ute..
'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Tja.. Man skal jo være forsiktig med å bruke pris som kvalitetsindikator, ettersom det ikke alltid er noen direkte sammenheng der. Men en plass mellom 500 og 1000 kr..? Tror min kostet 800 eller noe deromkring..
'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Oki... bør kanskje prøve den, og ikke bare bestille over nettet... kikket på bullfighter sin, men den er jo meget billig da... men kan jo være bra og da... hehe...
hva slags type har du ?
Edit: Ah, så det litt høyere opp ja...

Edit: Ah, så det litt høyere opp ja...
Last edited by Jarle on 21 Feb 2007 18:28, edited 1 time in total.
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Pukkelen bak hjelmen er har OVERHODE ingenting med sikkerhet å gjøre. Det er noe forbanna sprøyt!
-Tenk deg følgende, du tryner, flyr 30-40-50-60 meter uten vinger. Klasker i asfalten med en kraft du overhode ikke kan forestille deg en gang, MED RYGGEN ned. Den pukkelen kommer til å sørge for at du aldri reiser deg igjen. Sorry, Thats a fact!
-Pukkelen brukes av proffer, ja. Det har med aerodynmikken å gjøre. Den pukkelen har en helt annen oppbyggning en den pukkelen som selges til "vanlige" folk. Å tro at en Daineese dress til både 20 og 30 tusen er det samme som proffene bruker, fordi den har samme farge, er bare ufattelig naivt.
Ikke meningen å henge noen ut her, men IKKE kom og fortell at pukkelen er noe man burde skaffe seg fordi det er en sikkerhetsinnretning.
Har selv en slik pukkel på den ene dressen, jeg synes det ser kult ut, men det har ingenting med sikkerhet å gjøre.
Ha en god dag alle sammen, og kjør forsiktig
-Tenk deg følgende, du tryner, flyr 30-40-50-60 meter uten vinger. Klasker i asfalten med en kraft du overhode ikke kan forestille deg en gang, MED RYGGEN ned. Den pukkelen kommer til å sørge for at du aldri reiser deg igjen. Sorry, Thats a fact!
-Pukkelen brukes av proffer, ja. Det har med aerodynmikken å gjøre. Den pukkelen har en helt annen oppbyggning en den pukkelen som selges til "vanlige" folk. Å tro at en Daineese dress til både 20 og 30 tusen er det samme som proffene bruker, fordi den har samme farge, er bare ufattelig naivt.
Ikke meningen å henge noen ut her, men IKKE kom og fortell at pukkelen er noe man burde skaffe seg fordi det er en sikkerhetsinnretning.
Har selv en slik pukkel på den ene dressen, jeg synes det ser kult ut, men det har ingenting med sikkerhet å gjøre.
Ha en god dag alle sammen, og kjør forsiktig

- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Nei, det er nok ikke. En grunn kan være kostnadsbesparelser ved innkjøp av mye stoff av en type, sammenlignet med å kjøpe fler typer stoff .Gixxerman wrote:Først og fremst er det nok for aerodynamikken JA, men det er vel ingen tilfeldighet at stoffet som er i min pukkel er akkurat det samme som sitter i beskytterne på knær og underarmer ?
Ja, jeg er litt "slem".

"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo
