Hva er ditt yrke? Hva jobber du som?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
bandit
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Post by bandit »

Mekkern: Høres ut som du har fått deg en skikkelig kremjobb der. Har alltid drømt om å få jobbe med maskinene som behandler bæsjen min.

Men dessverre er det ikke det jeg jobber med. Jeg er driftsleder for et lite firma som leverer ymse tekniske produkter av maritim karakter. Leverer for det meste til norske skipsverft, men selger også litt til utlandet. Har bakgrunn i 3 år (bachelor) i markedsføring/ledelse på BI. Stortrives i jobben :wink:
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
rufse

Post by rufse »

Jeg jobber som båtkalesje-maker i et lite firma i Bergen som heter Bela Båtsøm
748R
MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory

Post by 748R »

Jobber som lakkerer, stort sett er det biler det går i, men blir endel mc lakkering på privaten da :wink:
xxx
hsimpson
MC: YZF R6 Blå/hvit

Post by hsimpson »

748R wrote:Jobber som lakkerer, stort sett er det biler det går i, men blir endel mc lakkering på privaten da :wink:
Og det er veldig godt å vite hvis uhellet skulle dukke opp en dag! :D
Jobber som bilmekaniker selv, og har ikke peil på lakking og plast-jobb (bortsett fra å skru av/på og polere :shock: )
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure
It’s my birthday

Post by Ragnhild »

Var bra spredning på jobber og yrkeserfaring her, ja.
Ingen som lakkerer MC nærmere Trondheim, enn 748R?

Selv jobber jeg i Vikartjenesten som Ergoterapeut og hjemmehjelp. Og tar Master i Organisasjon og Ledelse på NTNU sånn inni mellom vakter med vask av ryggene til gamle damer, undervisning i forflyttningsteknikk og diskusjon om Ergoterapeuter har kompetanse på linje med Hjelpepleiere/Omsorgsarbeidere sånn at jeg kan få bruke Medisinhåndteringskurset jeg tok i fjor høst. Men medisinkyndige folk er jo en egen rase, så jeg har meldt meg opp til eksamen for Omsorgsarbeidere og regner med å ta fagbrev som Omsorgsarbeider i løpet av sommeren -07.
Og da har jeg vel kompetanse nok til å være Helsefagarbeider?
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
rerell

Post by rerell »

748R wrote:Jobber som lakkerer, stort sett er det biler det går i, men blir endel mc lakkering på privaten da :wink:
Bara av ren nyfikenhet, vad skulle du ta för att klarlackera en sidokåpa? (Kåpan är egentligen färdiglackad, men jag ska ha på en dekal och så klarlack över.)
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Post by Shortybebeh »

Jeg jobber deltid på Dressmann, deltid på Vita og "flexitid" i hjemmesalongen min :lol:
Utdannet makeup Artist, SFX Makeup artist, Negldesigner, Farge-og Stilkonsulent og (Scene)Pyrotekniker.
Ikke mye penger i den bransjen i Norge enda dessverre.
Men det er ikke noe annet jeg vil bli, så da får jeg bare ha is i magen og jobbe i butikk til det dukker opp noe. :wink:
Death Is The Road To Awe.
748R
MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory

Post by 748R »

rerell wrote:
Bara av ren nyfikenhet, vad skulle du ta för att klarlackera en sidokåpa? (Kåpan är egentligen färdiglackad, men jag ska ha på en dekal och så klarlack över.)
Pm sendt :wink:
xxx
Ironman

Post by Ironman »

Er utdannet byggmester, og driver et lite tømrerfirma. går for det meste på kjøkkenmontering (spesielt nå som det er kaldt ute :wink: )
men sper på med litt "vanlig" tømrerarbeid for å ikke gå altfor lei.
Weezer
MC: Monster S2R800 - 07

Post by Weezer »

Jobber som trafikklærer på bil og bil med henger. Skal i tillegg ha endel mopedopplæring i sommer.
Får se om jeg venter med motorsykkel til neste vår.
A motorbike is an engine you can sit on
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Jobber en gang iblant for ett lyd & lys firma i Bergen som heter KBE events.
Har hatt en del sommerjobber som assisterende snekker og assisterende entrepenør også har jeg hatt en kort tur innom Telio sitt telefonsalg-opplegg
- Skyt her -
Attila
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)

Post by Attila »

Hei.
Er relativ nye her inne.
Jeg jobber som Flymekaniker og Avioniker på F-16.
Arbeidsplassen er på Kjeller.

Ser her inne at det er mange forskjellige yrker, som lakkerer, oppretter osv, osv. Fint om jeg kan få hjelp av dere, så får dere bare si ifra om dere trenger litt hjelp med flyet i garasjen som gjentjeneste :lol:

"R-bikes are planes that fly veeeeery low" Mitt ordtak: copyright :wink:
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
_Adler_

Post by _Adler_ »

Spiti: Velkommen hit ;)

For å oppdatere dere, så har jeg nå slutta i jobben som ekstrahjelp på kjøkken. Det tok mye av energien og fritiden min og karakterene (Almenn VK2) gikk bare mer og mer nedover. Bestemte meg da for å satse på skolen de siste mnd. som er igjen og få et bra vitnemål. Til høsten flytter jeg til Ålesund, hvor jeg skal gå Sykepleien ved Høgskolen i Ålesund. Satser deretter på å videreutdanne meg til operasjonssykepleier, anestesisykepleier (driver på med narkose og overvåking av pasienter under operasjoner f.eks.) eller psykiatrisk sykepleier eller noe lignende. Garantert jobb så å si.
Yamaha Aerox 2004

Image
Attila
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)

Post by Attila »

Takk, takk _Adler_
Tidligere klasse kompis tok samme utdannelse som du skal ta.
Han jobber nå i luft ambulansen.
Garantert jobb som du sier.
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
_Adler_

Post by _Adler_ »

Åja, ikke verst. Har vært litt innom tanken å jobbe i ambulansen. Selv om man ikke trenger sykepleierutdanning i ambulansen (i alle fall på bakken), er det en fordel å ha det. Kunne også tenkt meg å jobbe på plattform. Mer lønn bla. Hvordan er utdanninga for å jobbe i luftambulansen? Påbyggingskurs etter sykepleieeutdanninga? Muligens et sikkerhetskurs av noe slag, hvis man skal jobbe "på" plattform og i marine omgivelser?
Yamaha Aerox 2004

Image
Post Reply