knuppe2 wrote:Tok meg en sviptur til hammerfest i juli 2006. 196 og 70 av dem i øsende regn. Skulle jo hjem igjen også, da kjørte jeg en anne vei, så den turen ble på 224mil på 30 timer uten søvn. Helt vilt men dog så deilig. Er man mc frelst, så er en sånn tur bare kos.:O)
Kjøre i 30 timer uten og sove høres litt slitsomt ut
Hadde en liten rundtur for noen år siden, det var jeg og ei venninde på hver vår nye Monster. Turen starta i Oslo så til Haugesund, båt til Newcastle, opp til Scottland, ferge over til Irland, ned igjennom Irland, ferge over til England igjen. Så tog fra England under kannalen til Frankrike,så Belgia, Nederland, Tyskland, Danmark så Sverige. Det ble 500 mil på 10 dager det. Fin tur men avslutta deverre med krasj i Sverige og kom ikke helt fram til norge på 2 hjul desverre...
Last edited by 748R on 26 Feb 2007 22:55, edited 1 time in total.
Samme erfaring som Oscillo omtrent, 500 mil paa 10 dager, lengste dagsetappe 80 mil. Kjoepte min foerste MC en uke foer turen startet. Ruten var (kortversjonen): Trondheim-Oslo-Kiel-München-Innsbruck-Genova-Monaco-Marseille-Orange-Basel-Freiburg-Hannover-Kiel-Oslo-Trondheim.
Selvfølgelig blir man sliten av å kjøre så langt. men så er jeg helt skrudd når det gjelder slikt. Hadde en 5timers stopp i umeå for å bytte dekk. dårlig asfalt og høy fart er en dårlig kombinasjon.
"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
Lengste turen jeg har hatt var til Skien høsten 2005. Da skulle jeg "jobbe" en lørdag formiddag som MC-tester.... 50 mil på egen sykkel + prøve tre forskjellige sykler i Skiensområdet sammen med Jon A. Lystad.
Så ble det en tur i sommer for å besøke samme Lystad på sykehuset på Lillehammer,og da endte jeg i Skåbu og på Vinstra, siden bla'fyken var hjemme på permisjon. I høst ble det en søndags-"svipp" for å se om det var solskinn et sted i Sør-Norge,og da "måtte" jeg opp på Valdresflya.
Er ikke for å "banke og kjøre" lange turer jeg kjøpte Monster. Småturer rundt i Mjøsdistriktet på de mest svingete veiene jeg vet om var grunnen til det.