2007 cagiva mito, 4-takter?

Prat om lett MC.
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Deler, det vil nok ta lang tid til. men tror ikke 2-takteren som du har nå blir noe spesielt mer verdt nå. Er nok noen år til 2-takter ikke er å få på markedet enda :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
gryn_cr80
Posts: 96
Joined: 15 Dec 2005 19:30

Post by gryn_cr80 »

bremser, felger/dekk, bredde, potter, lyd, kvalitet følelse, 300 km/t på speedo(L) å mye mer som skiller 125 frå tung R sykkel.
polaris 700 sportsman, goped,honda cr 80. thump minicrosser 110cc:p(fun) Aprilia Rs 125 1997 model:d
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

asker-anders wrote:
Eike_Oak wrote:

Er bare glad for at de fleste nye sykler er 4-taktere, då blir 2-takteren min bare verdt enda mer :)
Eller enda mindre da det sluttes med å produseres deler til disse
Åneidu gutten min, blir nok lenge til de slutter å produsere deler til RS 125 og RS 50. Er nok millionbedrift for Aprilia å selge deler til de.
- Skyt her -
User avatar
Pille
Posts: 224
Joined: 31 Oct 2006 12:59
Location: Ã…rdal, Sogn og Fjordane

Post by Pille »

Aprilia vil tene mer om de tar ut 2 takts deler av markedet og sette inn 4 takts deler..de er dyrere og de som har 4 takt(alle om en del år) må kjøpe de delene..Aprilia vil nok tene mer på salg av 4 takts deler etter at 4 takts syklene er slipt løs på markedet
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Pille wrote:Aprilia vil tene mer om de tar ut 2 takts deler av markedet og sette inn 4 takts deler..de er dyrere og de som har 4 takt(alle om en del år) må kjøpe de delene..Aprilia vil nok tene mer på salg av 4 takts deler etter at 4 takts syklene er slipt løs på markedet
Totalt ulogisk.

Aprilia vil tjene penger på å selge 2-takts deler så lenge det eksisterer 2-takts sykler.

Noe som vil eksistere i lang tid fremover.
- Skyt her -
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Husk at de som lager lett-MC og mopeder tjener fett på deler
Millionbedrift det, de tjener mer på deler en på sykkler :lol:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Pille wrote:Aprilia vil tene mer om de tar ut 2 takts deler av markedet og sette inn 4 takts deler..de er dyrere og de som har 4 takt(alle om en del år) må kjøpe de delene..Aprilia vil nok tene mer på salg av 4 takts deler etter at 4 takts syklene er slipt løs på markedet
Steike, tenkt om dei slår to fluer i ein smekk da? Og selger BÅDE 2takts deler OG 4takts deler! ho ho! Nei faen, går vell konkurs da, må jo lage så mykje... :?
User avatar
Pille
Posts: 224
Joined: 31 Oct 2006 12:59
Location: Ã…rdal, Sogn og Fjordane

Post by Pille »

Smalababb wrote:
Pille wrote:Aprilia vil tene mer om de tar ut 2 takts deler av markedet og sette inn 4 takts deler..de er dyrere og de som har 4 takt(alle om en del år) må kjøpe de delene..Aprilia vil nok tene mer på salg av 4 takts deler etter at 4 takts syklene er slipt løs på markedet
Steike, tenkt om dei slår to fluer i ein smekk da? Og selger BÅDE 2takts deler OG 4takts deler! ho ho! Nei faen, går vell konkurs da, må jo lage så mykje... :?
skal ikke se bort ifra at de sleger begge deler om ikke mange år. Utvalget av deler og trimm til 4 takterer blir bare bedre og bedre, så klart arpilia vil prøve seg og..er ikke det logisk? Alle vil jo vere den neste til å finne en kjempe trim til en 4 takter, kan bli kjempebutikk det om de klarer å få en så bra omsetning at de kan presse ned prisene til kjempe knall priser :wink: ...this is my opinion and believe
User avatar
slatten
Posts: 117
Joined: 03 Mar 2007 22:40
MC: Cagiva Mito 2007 <3
Sota Vindskjerm
Carbon Blinkers
Blir: Jolly Moto
Delltoro 34mm
Location: Førde, Sogn og Fjordane.

Post by slatten »

stian wrote:Når skal folk skjønne at en 125 aldri vil høres eller se ut som en tung sykkel?!
Når mordi blir mann
Audi A4
Honda CR 80
x Cagiva Mito 2007
x Yamaha Aerox
x Rieju RS2 Matrix Pro
x Suzuki TSX
x Lomme-sykkel
x Puch Maxi
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Pille wrote:
Smalababb wrote:
Pille wrote:Aprilia vil tene mer om de tar ut 2 takts deler av markedet og sette inn 4 takts deler..de er dyrere og de som har 4 takt(alle om en del år) må kjøpe de delene..Aprilia vil nok tene mer på salg av 4 takts deler etter at 4 takts syklene er slipt løs på markedet
Steike, tenkt om dei slår to fluer i ein smekk da? Og selger BÅDE 2takts deler OG 4takts deler! ho ho! Nei faen, går vell konkurs da, må jo lage så mykje... :?
skal ikke se bort ifra at de sleger begge deler om ikke mange år. Utvalget av deler og trimm til 4 takterer blir bare bedre og bedre, så klart arpilia vil prøve seg og..er ikke det logisk? Alle vil jo vere den neste til å finne en kjempe trim til en 4 takter, kan bli kjempebutikk det om de klarer å få en så bra omsetning at de kan presse ned prisene til kjempe knall priser :wink: ...this is my opinion and believe
Som tidligere stadfestet kommer alle nyere lettsykler til å bli 4-taktere pga restriksjoner, ikke fordi 4-taktere blir "bedre og bedre".

Jeg har en bekjent som slo av en prat med en fyr som jobbet med å trimme MC for en stund tilbake, han som jobbet med det sa at han skulle klare å ta ut minst 30hk i lettsykkelen hans, som var 4-takter. Uansett kjøpte min bekjente seg en 2-takts KTM til 80 000 kr, som var LANGT billigere enn å få 30hk ut av 4-takteren sin, noe som krevde turbo+++
- Skyt her -
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

asker-anders wrote:
Som tidligere stadfestet kommer alle nyere lettsykler til å bli 4-taktere pga restriksjoner, ikke fordi 4-taktere blir "bedre og bedre".
det sier seg selv at merkene kommer til å satse på utvikling av 4-taktere når det blir det eneste alternativet... så 4-taktere blir "bedre og bedre" :!:
Har aldri sagt at utviklingen innenfor verken 2-takt eller 4-takt stopper, er pretty opplagt at den kommer til å fortsette.

Og det er også opplagt at det kommer til å bli satset mer på 4-takt når 2-takt blir forbudt pga. utslippsrestriksjoner osv, men dette kommer ikke til å ha store innvirkningen med tanke på at det har vært en sakte men sikker utviklingen innenfor motorfronten de siste 100 årene. Ikke forvent en dobbling i effekt pr 18. måned slik som med datamaskiner selvom det satses mer og mer på 4-taktere.

Så det kommer det til å ta lang tid før du finner en 4-takt 125ccm som du er 18hk uplombert uten at det går vesentlig ut over pris eller motorlevetid/serviceintervaler
- Skyt her -
Post Reply