Hva ville du gjort?

Prat om tung MC.
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Asfaltkongen wrote:
Tekumseh wrote:Syns dette er helt sinnssykt jeg. Men prisene er takket være idioter som vrir for hardt på høyre håndtak, og havarer pga korttenkthet og fart.
Utrolig. Gleder meg til du kommer med en post om at du har vraket biken din eller at du ble påkjørt av en psyko bilist. Om sykkelen din blir stjålet skal jeg le meg halvt i hjel, men igjen... hvem vil vel ha en LS.
Nå blir jeg sånn småprovosert :). Hvilken som helst bil eller sykkel, inkludert en LS kan bli påkjørt av en psyko bilist eller faktisk bli stjålet. Men hvorfor er den billigere å forsikre? Jo fordi det ikke er ei fartsmaskin som - der jeg igjen siterer meg selv - idioter kjører seg halvt eller helt ihjel på.

Argumentet ditt her var tynt, kong Asfalt!

Mindre tilgjengelighet (høyere priser) fører til mindre kjøp. Dermed får de mindre slike sykler på veiene. Dette er samme politikk som de driver med alkohol her i landet. Men det er ikke å komme vekk fra at disse syklene er involvert i flere stygge ulykker.
Men den statistikken er litt urettferdig for dere, for det er også veldig stor prosent av motorsyklister som kjører R-sykler.

Jeg har full forståelse for at fart og snertne sykler er morsomt. Er selv glad i fart. Men jeg har sett mye sinnsykt, og ser at mange ser opp til disse 'selvmordsvideoene' på bl.a. YouTube.
Så i bunn og grunn mener jeg sånn kjøring og sånne sykler kun burde vært på bane. Nå ble jeg vel populær igjen...

Har forresten i dag tegnet full kasko på LS'n, og det ble 3000,- i året. Så, bare le du :twisted:
Asfaltkongen

Post by Asfaltkongen »

Tekumseh wrote:
Asfaltkongen wrote:
Tekumseh wrote:Syns dette er helt sinnssykt jeg. Men prisene er takket være idioter som vrir for hardt på høyre håndtak, og havarer pga korttenkthet og fart.
Utrolig. Gleder meg til du kommer med en post om at du har vraket biken din eller at du ble påkjørt av en psyko bilist. Om sykkelen din blir stjålet skal jeg le meg halvt i hjel, men igjen... hvem vil vel ha en LS.
Nå blir jeg sånn småprovosert :). Hvilken som helst bil eller sykkel, inkludert en LS kan bli påkjørt av en psyko bilist eller faktisk bli stjålet. Men hvorfor er den billigere å forsikre? Jo fordi det ikke er ei fartsmaskin som - der jeg igjen siterer meg selv - idioter kjører seg halvt eller helt ihjel på.

Argumentet ditt her var tynt, kong Asfalt!

Mindre tilgjengelighet (høyere priser) fører til mindre kjøp. Dermed får de mindre slike sykler på veiene. Dette er samme politikk som de driver med alkohol her i landet. Men det er ikke å komme vekk fra at disse syklene er involvert i flere stygge ulykker.
Men den statistikken er litt urettferdig for dere, for det er også veldig stor prosent av motorsyklister som kjører R-sykler.

Jeg har full forståelse for at fart og snertne sykler er morsomt. Er selv glad i fart. Men jeg har sett mye sinnsykt, og ser at mange ser opp til disse 'selvmordsvideoene' på bl.a. YouTube.
Så i bunn og grunn mener jeg sånn kjøring og sånne sykler kun burde vært på bane. Nå ble jeg vel populær igjen...

Har forresten i dag tegnet full kasko på LS'n, og det ble 3000,- i året. Så, bare le du :twisted:
For det første heter jeg Asfaltkongen og ikke Kong Asfalt. Lær deg det når du snakker til meg, først som sist.
For det andre er sykkelen din stygg, derfor er det ikke så mange som kjører den og det skjer heller ikke så mange ulykker knyttet til den sykkelen. Om du i det hele tatt hadde hatt litt peil ville du visst at de aller fleste ulykker skyldes bilister, og iom at populariteten for r-sykler er størst er det naturlig nok r-sykler som er mest innblandet i ulykker. Og viss du syntes det er så fælt alt du ser så anbefaler jeg deg å lukke øya og holde kjeft. Sykkelen din er for øvrig ikke verdt 3000, så der ble du lurt gitt.
Oscillo

Re: Hva ville du gjort?

Post by Oscillo »

speedy gonzales 2 wrote: Eg skal no kjøpe meg mc, en yamaha R1.
Forsikringen eg har hørt så langt er 25 000 med full kasko hos gjensidige.
Er i akkurat samme situasjonen til deg. Har veldig lyst på en r-sykkel, men for min del så er det uaktuelt å betale 1/4 av kjøpesummen i forsikring. Jeg har også gjensidige som forsikringsselskap, og fikk i likhet med deg forespeilet en pris på 25k i året med full kasko. For en R6 havnet jeg rett i overkant av 20k. Pengene skulle jeg jo alltids klart å spa opp, men det er da tross alt veldig mye annet morsomt man kan bruke de pengene på. Jeg har derfor moderert meg litt og er på utkikk etter en sportstouring-sykkel isteden. For en Honda VFR800 er jeg nede i underkant av 7000kr for full kasko. Da har jeg 18k igjen som jeg kan kjøpe gps, videokamera, effektanlegg og diverse annet snacks for.
Men det handler jo tross alt bare om prioriteringer...
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Asfaltkongen wrote:For det første heter jeg Asfaltkongen og ikke Kong Asfalt. Lær deg det når du snakker til meg, først som sist.
Det visste jeg da, ville bare være nedlatende på en forsiktig måte.
Må ikke være så hissig. Det er ikke godt for hjertet. :smt018
For det andre er sykkelen din stygg, derfor er det ikke så mange som kjører den og det skjer heller ikke så mange ulykker knyttet til den sykkelen.
Jo, det fins mange, mange finere sykler. Den er for spinkel, for liten, den har noen små lakkskader her og der, fastbrent plastikk på potta, og dekkene er skevslitte. Men ellers synes nå jeg den er ganske kurant til endunker å være.
Om du i det hele tatt hadde hatt litt peil ville du visst at de aller fleste ulykker skyldes bilister, og iom at populariteten for r-sykler er størst er det naturlig nok r-sykler som er mest innblandet i ulykker. Og viss du syntes det er så fælt alt du ser så anbefaler jeg deg å lukke øya og holde kjeft.
Ja, jeg skal gjøre det. Men når folk ønsker at jeg skal vrake bilen og få sykkelen stjært, ja da må jeg blande meg.. Til tross for at jeg vet at jeg provoserte deg først med å kalle de som kjører for fort 'idioter.'
Og for å stoppe denne noe usaklige diskusjonen, skal jeg be om unnskyldning for akkurat det.

Og ja, jeg sa det at det er mange R-sykler der ute, så statistikken på det er urettferdig.
Det er nå også en god del utforkjøringer/velter som bilister ikke har noe med. Men jeg har ingen statistikk på dette, og lar den ligge der.
Sykkelen din er for øvrig ikke verdt 3000, så der ble du lurt gitt.
Den er nok verdt rundt 25.000,- kr.

Men for å oppsummere her, så er folk oppgitt over at det er dyre forsikringer på R-sykler. Og det skjønner jeg godt. Sinnssykt dyrt er det. Akkurat som spreke biler, så er det skyhøye premier.
Jeg mener at folk må betale det det koster, for vi kan ikke gjøre noe med akkurat disse prisene uansett. Og er det for dyrt, ja så kjøp heller en sykkel som er billigere å forsikre.

Dette her er vel den klassiske mc-konflikten. Krom mot plastikk.
Like lettløselig som den mellom Israelitter og Palestinere. Og like saklig.

Nå begynner jeg å få feelingen her så nå går jeg til baren under 'Generelt' :arrow:
Einar

Post by Einar »

Kjære KONG ASFALT.

FUCK YOU!
Du trenger bare 1
Borg
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

Asfaltkongen wrote:
Om du i det hele tatt hadde hatt litt peil ville du visst at de aller fleste ulykker skyldes bilister, og iom at populariteten for r-sykler er størst er det naturlig nok r-sykler som er mest innblandet i ulykker. Og viss du syntes det er så fælt alt du ser så anbefaler jeg deg å lukke øya og holde kjeft.
Om alle skulle holdt kjeft hadde det vel ikke vært noe vits i et forum, hadde det vel...
... og når det kommer til "at de fleste ulykker syldes bilister" så vil vel dette strengt tatt ikke ha noe med kasko å gjøre siden det ville gått på bilisten sin forsikring, om det hadde vært denne som hadde skylden.
lassie
MC: 08 HD Fat bob

Post by lassie »

Og hadde man hatt peil ville man visst at de fleste mc-ulykker er single-ulykker. Av ulykker mellom bil og mc var det, hvis jeg ikke husker feil, 70-80% bilistenes feil. Personskadeutbetalingene er vel det som driver prisene mest opp for r-sykler.
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Slapp av no ladies!

Ingen grunn til å gå så voldsomt løs på hverandre. :shock:

Halve poenget med ett forume er å dele forskjellige meninger og RESPEKTERE de..... tell til ti også prøver vi igjen 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Einar

Post by Einar »

Kong Asfalt starta. med sin avdanka FZR 1993 modell som er sikkert ikke verdt mer enn 30-35 tusen og da hvis noe i det hele tatt er så dum å kjøpe den. En halv R sykkel som gir sikkert ikke mer enn ca. 100 hester på en god dag. Hvorfor skal noen som har lyst på og snakker så varmt om R-sykler kjøre noe som ikke strekker til og ingen ser to ganger på når man ankommer treff.
Du trenger bare 1
Winalot

Post by Winalot »

Okey, greit. Ser hvor denne diskusjonen kan ende. Jeg må be dere om å spore dere selv inn litt, og viktigst av alt:

Ikke mobb andre brukere eller syklene deres, respekt er påkrevd hvis dere vil holde diskusjoner åpne her på forumet!

Dette forumet er til for at alle sammen skal kunne snakke sammen om MC. Dette er uavhengig av kjønn, sykkel, rase eller religion. Ber dere alle om å ha dette i tankene neste gang dere poster et skarpt innlegg, og prøv å tell til 10 før dere trykker ok :smt006
Image
Asfaltkongen

Post by Asfaltkongen »

33.R.P.M. wrote:Kong Asfalt starta. med sin avdanka FZR 1993 modell som er sikkert ikke verdt mer enn 30-35 tusen og da hvis noe i det hele tatt er så dum å kjøpe den. En halv R sykkel som gir sikkert ikke mer enn ca. 100 hester på en god dag. Hvorfor skal noen som har lyst på og snakker så varmt om R-sykler kjøre noe som ikke strekker til og ingen ser to ganger på når man ankommer treff.
"Kong Asfalt starta... Buhu!"

Haha... først så lirer du av deg et "Fuck you", som et prakteksempel på det hjernedøde innavlet du er. Deretter klarer du å komme med ovennevnte bullshit, og du er ikke en gang med i diskusjonen. Ble du så provosert av innlegget mitt at du bare måtte joine? Stakkars.
Last edited by Asfaltkongen on 06 Mar 2007 14:48, edited 3 times in total.
Asfaltkongen

Post by Asfaltkongen »

Tekumseh wrote:
Dette her er vel den klassiske mc-konflikten. Krom mot plastikk.
Like lettløselig som den mellom Israelitter og Palestinere. Og like saklig.
Dette går ikke på krom vs plastikk. Om folk kjører det ene eller det andre er meg revnende likegyldig. Syntes kun det er tragisk når du legger all skyld over på folk med r-sykler.
Og jeg ønsker for øvrig ikke at du skal kjøre deg i hjel, (slik som visse brukere skal vri det til). Poenget mitt er at ulykker kan skje alle, også de med LS, og det er veldig ofte ikke føreren sin feil. Ikke legg all skyld over på folk med r-sykkel. :wink:
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Greit, men nå roer vi alle ned ganske mange hakk, og starter med blanke ark, eller så blir jeg nødt til å stenge denne tråden. Dere har fått en advarsel fra en moderator allerede, og her er nummer to. Det blir ingen nummer tre for å si det sånn. Capische.. ?
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Når tråden går over i usakligheter er det vel et tegn på at det opprinnelige emnet oppleves utdebattert. Og det kan være like greit hvis tråden blir stengt. Det jeg lurer på er hva man tror man oppnår ved å skjelle ut andre. Respekt? Aksept? Eller at man blir sett litt rart på? Eller var dette egentlig ment som godmodig erting? (I tilfelle det siste var vi nok mange som ikke forstod det.)
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kommentering av slike svar bringer bare diskusjonen videre rundt dette desverre, så vær vennlig, ikke kommenter videre rundt dette. Har dere noe på hjertet, la det være on topic
Post Reply