Hva ville du gjort?
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
- Tekumseh
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Yep, sånn er det.
Jeg vil bare si at jeg ikke legger all skyld på R-sykler.
En sambygning kjørte seg ihjel på HD ifjor sommer, like ved der jeg bor, og to andre sambygninger kjørte seg nesten ihjel på touring-sykler lenger sør i landet.
Det er foresten en nydelig dag i dag, til tross for lett hodepine. Sol, og rundt 0 grader.
Men over til 25.000 i året i full kasko, det er vel bare noe vi må leve med.
Anbefaler trådstarteren Speedy gonzales 2 å undersøke med både lån og forsikring hos alle som driver med utlån og forsikring. Og kanskje har du en god venn eller slekting som kanskje kan kausjonere på om ikke alt, men noe av lånet, så slipper du kanskje å ha full kasko.
Og svar på om du kan ha kasko bare noen måneder, har du vel fått svar på, de forsikrer kun for et helt år av gangen. Ellers må man vel av med skiltene for en periode. Jeg vet ikke om dette stemmer, men det høres sannsynlig ut.
Lykke til!
Jeg vil bare si at jeg ikke legger all skyld på R-sykler.
En sambygning kjørte seg ihjel på HD ifjor sommer, like ved der jeg bor, og to andre sambygninger kjørte seg nesten ihjel på touring-sykler lenger sør i landet.
Det er foresten en nydelig dag i dag, til tross for lett hodepine. Sol, og rundt 0 grader.
Men over til 25.000 i året i full kasko, det er vel bare noe vi må leve med.
Anbefaler trådstarteren Speedy gonzales 2 å undersøke med både lån og forsikring hos alle som driver med utlån og forsikring. Og kanskje har du en god venn eller slekting som kanskje kan kausjonere på om ikke alt, men noe av lånet, så slipper du kanskje å ha full kasko.
Og svar på om du kan ha kasko bare noen måneder, har du vel fått svar på, de forsikrer kun for et helt år av gangen. Ellers må man vel av med skiltene for en periode. Jeg vet ikke om dette stemmer, men det høres sannsynlig ut.
Lykke til!

En mulig løsning... Du betaler, din far forsikrer og du står som medeier i vognkortet, du kjøper så en 125dt fra 1979 og forsikrer den med ansvar slik at du samler bonus. Så bytter du forsikringsselskap 2 ganger i året da man får 10% i bonus ved å skifte selskap. Jeg er 27 og har bare vært i norge i 3 år siden studier og har 70% i bonus nå. Da får du i pose og sekk....
Husaberg Fe400 98 mod
CBR600F2 streetfighter X
Yamaha TT-R 95 mod motard X
Honda XR650L 2002 X
Kawasaki GPZ900R 86 X
Kawasaki Z250 84 X
Kawasaki ZX6R 98 X
CBR600F2 streetfighter X
Honda XR650L 2002 X
Kawasaki GPZ900R 86 X
Kawasaki Z250 84 X
Kawasaki ZX6R 98 X
- Asfaltkongen
For meg har det vært lønsomt. Men jeg har jo da leilighet, reise, bil, mc og personforsikring pluss ungen i samme selskap. Det var en i Vesta som tipset meg om dette. Hadde gjensidige før og var også fornøyd med de på forsikring av motard.
Husaberg Fe400 98 mod
CBR600F2 streetfighter X
Honda XR650L 2002 X
Kawasaki GPZ900R 86 X
Kawasaki Z250 84 X
Kawasaki ZX6R 98 X
CBR600F2 streetfighter X
Honda XR650L 2002 X
Kawasaki GPZ900R 86 X
Kawasaki Z250 84 X
Kawasaki ZX6R 98 X
- Asfaltkongen
Hører du sier det. Kommer litt an på hvem man snakker med det. Forsikring er litt rusisk rulett, det er basert på mye tilfeldigheter da det er littt for ofte personavhengig. Men det er da min erfaring og ikke fasit. 

Husaberg Fe400 98 mod
CBR600F2 streetfighter X
Honda XR650L 2002 X
Kawasaki GPZ900R 86 X
Kawasaki Z250 84 X
Kawasaki ZX6R 98 X
CBR600F2 streetfighter X
Honda XR650L 2002 X
Kawasaki GPZ900R 86 X
Kawasaki Z250 84 X
Kawasaki ZX6R 98 X
-
Forsikringshistorie for førstegangskjøper av sykkel med 100+
Hallais, litt sent ute med kommentar, men legger like fullt inn ett svar da det er mye av problemstillinga jeg har slitt med siste mnd...
fant en strøken R6 og hørte rundt på forsikring...(delkasko)->brann/tyveri
storebrand=22000
Sparebanken=22000
Gjensidige=13500(har 50% på bil og er totalkunde, fikk 50% på sykkel)
If = ca 14500(til jeg forklarte at jeg skulle ha 50% slik som til gjensidige iom at jeg kom over med alle forsikringene mine, altså en gammel bil og innbo + reise)
IF = 8500
MEN, dette måtte selgeren sende til sin leder for godkjenning(skulle nok gå greit blablabla...) De ville ikke ha meg som kunde med den sykkelen fordi jeg ikke hadde kjør R tidligere...
LØSNING : Fant en honda cbr600f(litt daffere utseende og faktisk litt DYRERE?! men med "samme" motor som rr.)
Denne skal If ha 6500 for
Leverer jeg skiltene i oktober og tar de ut mai, vil jeg spare ca 1200 pr år = 5300!!
Neste år har jeg sykkel med guffe og kan forhåpentligvis være aktuell som kunde også med r6, gsxr eller tilsvarende + at bonus går opp...
Nå leste jeg også her at man bør forlange 10% ekstra bonus for å "bytte selskap" dette skal jeg selvfølgelig forsøke
Ellers var nok F et naturlig valg selv om utvalget av "strøkne" sykler var noe beskjedent..yzf thunderb. var også aktuell(kanskje litt penere) men de har omtrent utelukkende høy km eller pensjonistfarger...
GsxF sug!
Finn deg en cbrF mann
fant en strøken R6 og hørte rundt på forsikring...(delkasko)->brann/tyveri
storebrand=22000
Sparebanken=22000
Gjensidige=13500(har 50% på bil og er totalkunde, fikk 50% på sykkel)
If = ca 14500(til jeg forklarte at jeg skulle ha 50% slik som til gjensidige iom at jeg kom over med alle forsikringene mine, altså en gammel bil og innbo + reise)
IF = 8500
MEN, dette måtte selgeren sende til sin leder for godkjenning(skulle nok gå greit blablabla...) De ville ikke ha meg som kunde med den sykkelen fordi jeg ikke hadde kjør R tidligere...
LØSNING : Fant en honda cbr600f(litt daffere utseende og faktisk litt DYRERE?! men med "samme" motor som rr.)
Denne skal If ha 6500 for
Leverer jeg skiltene i oktober og tar de ut mai, vil jeg spare ca 1200 pr år = 5300!!
Neste år har jeg sykkel med guffe og kan forhåpentligvis være aktuell som kunde også med r6, gsxr eller tilsvarende + at bonus går opp...
Nå leste jeg også her at man bør forlange 10% ekstra bonus for å "bytte selskap" dette skal jeg selvfølgelig forsøke

Ellers var nok F et naturlig valg selv om utvalget av "strøkne" sykler var noe beskjedent..yzf thunderb. var også aktuell(kanskje litt penere) men de har omtrent utelukkende høy km eller pensjonistfarger...
GsxF sug!
Finn deg en cbrF mann

-99 CBR 600 F Gult er kult
- Speedy Gonzales
- MC: Z1000 08
Stemmer det ja.inunf wrote:Hvis jeg ikke tar helt feil så var det vel en CBR600F trådstarter solgte i høst...
Men eg har nettopp komt hem fra Trondheim.
Tok meg en helgetur og hentet meg en strøken R6.
Gått 18.000 og 2000 mod.
Mn skulle ønske det var en R1 men får no bare vente til bonusen stiger og alderen er rett

Men er godt fornøyd så langt med den lille turen eg fikk kjørt den idag

Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
Jeg skjønner ikke helt jaget etter hk jeg ? Kubikk ja,hk nei. En kan jo ikke bruke alle de ponniene alikevel.
Dessverre har jeg vært sånn selv men nå kan jeg nesten ikke få det smått nok både i kubikk og hk. Er det talentløs teknikk så er jeg lykkelig for det er et møst. Også er det så billig å forsikre
Forsikringspremiene deres er hva jeg betaler for hus og garasje jo,og mange av dere betaler mere enn hva jeg punger ut for til huset og Kongelimosinen til sammen jo
Jeg setter meget stor pris på mangfoldet av sykkeler men prisen for det er sprø i mine øyne. Kan det være at jeg har et spesiellt forhold til forsikringsselskapet vi bruker?
Ikke vet jeg, men de ender hvert eneste år rundt den summen jeg indikerer jeg er villig til å betale. I år ser jeg de har justert veldig på Kabulkareten og Kongelimosinen. Kabulkareten opp,Kongelimmon ned. Huset har stått stille i 2 år nå. Ørliten oppgang på båten som dama i telefonen forklarte med at det er fordi jeg har egen motorforsikring.
Kjekt å vite,tok egen forsikring for den da jeg byttet motor i tilfelle tyveri. 350 000 for båten og 170 00 for motoren minus aldersfradrag på motoren i tilfelle tyveri. Ganske bra når beste pris jeg kan oppnå i det fallende markedet nå er 380-420K. Og selskapet vet jeg går i pluss så risikoen er kalkulert fra deres side. Jeg gjør mitt for at ingen av oss skal måtte diskutere dette nærmere.
Og for SjefsMoppen betaler jeg kun 1800 kr i året men kun med delkasko. Det er jeg fornøyd med selv om SjefsMoppa ikke kan bryte lydmuren.

Ikke vet jeg, men de ender hvert eneste år rundt den summen jeg indikerer jeg er villig til å betale. I år ser jeg de har justert veldig på Kabulkareten og Kongelimosinen. Kabulkareten opp,Kongelimmon ned. Huset har stått stille i 2 år nå. Ørliten oppgang på båten som dama i telefonen forklarte med at det er fordi jeg har egen motorforsikring.

Og for SjefsMoppen betaler jeg kun 1800 kr i året men kun med delkasko. Det er jeg fornøyd med selv om SjefsMoppa ikke kan bryte lydmuren.

-
oppmerksomt
Jeeei! Jeg har lest godt skjønner jeg...
Henta sykkelen "min" du da tenker jeg
Rød og hvit R6 fra byåsen...hadde bestemt meg for den for ca ei uke siden, men iom at IF gjorde seg vanskelig, så....

Henta sykkelen "min" du da tenker jeg
Rød og hvit R6 fra byåsen...hadde bestemt meg for den for ca ei uke siden, men iom at IF gjorde seg vanskelig, så....

-99 CBR 600 F Gult er kult