Trim til Honda CBR 125R?

Prat om lett MC.
Bewee
Posts: 64
Joined: 01 Nov 2006 16:40

Post by Bewee »

Toppfart og aks henger ofte sammen. Så høy toppfart gir også bra aks. Da blir det morro å kjøre.

Mer behagelig å kruse i 100, enn å ligge på turtall nær rødsona for å få den hastigheten. Så da må den kunne gå mange km/t over fartsgrensa.
Honda nsr
øyvind
Posts: 179
Joined: 23 Jan 2007 22:01
Location: ørje

Post by øyvind »

og det er jo kjekt å kunne bryte fartsgrensa en del å... det er jo moro
Bewee
Posts: 64
Joined: 01 Nov 2006 16:40

Post by Bewee »

øyvind wrote:og det er jo kjekt å kunne bryte fartsgrensa en del å... det er jo moro
hehe og hvis man da blir målt i fartskontroll må man ha masse effekt så man kan kjøre ifra dem :roll:
Honda nsr
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Post by EvenDeven »

Så sant, så sant Bewee :D

Må jo ha litt effekt i sykkelen vet du :twisted:
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

hvor mange tror du som er 16 år og takler en RS/NSR 25- 32hk?
90% tror di takler den
5% vet di ikke takler den
5% takler det!


Når du kjører opp til 125 så kjører du opp til 15 hk å ikke mer,,, det vill jo bli nesten det samme å ta mellomklasse (34hk) å så kjøpe en gsx-r 750 ned blombert og gjøre om til fulleffekt!
Nå: Cbr 125R 05
Image
øyvind
Posts: 179
Joined: 23 Jan 2007 22:01
Location: ørje

Post by øyvind »

Dawes wrote:hvor mange tror du som er 16 år og takler en RS/NSR 25- 32hk?
90% tror di takler den
5% vet di ikke takler den
5% takler det!


Når du kjører opp til 125 så kjører du opp til 15 hk å ikke mer,,, det vill jo bli nesten det samme å ta mellomklasse (34hk) å så kjøpe en gsx-r 750 ned blombert og gjøre om til fulleffekt!
det er jo litt forskjell fra 15hk til 34 hk, som fra 34 hk til langt over 100 hk da
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

prinsippet er det samme da!
Nå: Cbr 125R 05
Image
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Dawes wrote:hvor mange tror du som er 16 år og takler en RS/NSR 25- 32hk?
90% tror di takler den
5% vet di ikke takler den
5% takler det!


Når du kjører opp til 125 så kjører du opp til 15 hk å ikke mer,,, det vill jo bli nesten det samme å ta mellomklasse (34hk) å så kjøpe en gsx-r 750 ned blombert og gjøre om til fulleffekt!
Å takle en kraftig motor er forbanna enkelt, man vrir simpelthen ikke så mye på gassen som man gjør med en mindre kraftig motor.
Å kunne kjøre fort med sykkel krever nok langt mer etterhvert som effekten øken.

Eneste er innstillingen til sjåføren, hvis man bedriver førstnevnte går jo det greit, prøver man seg på sistnevnte kan jeg forstå innlegget ditt.
Handler kun om selvkontrol, ikke kontroll over sykkelen.

Og hvis du måtte lure på årsaken til å trimme lett-MC så er det fordi at det er langt mer behagelig å kjøre motorsykkel med effekt nok til å kunne komme seg ut i en 70-sone med vikeplikt uten problemer, for å ikke nevne bunndrag og turtall på motorvei.
- Skyt her -
Bewee
Posts: 64
Joined: 01 Nov 2006 16:40

Post by Bewee »

Vil tru det er mer forskjel for en plormbert tungsykkel 36hk til uplombret 100+ enn plombret lett 15hk til uplombert 30hk.

Hva med å kjøre uplombert cbr 125 på lettlappen vs upolmbert 600 på mellomtung lappen :lol:
Honda nsr
Post Reply