
2007 cagiva mito, 4-takter?
Åneidu gutten min, blir nok lenge til de slutter å produsere deler til RS 125 og RS 50. Er nok millionbedrift for Aprilia å selge deler til de.asker-anders wrote:Eller enda mindre da det sluttes med å produseres deler til disseEike_Oak wrote:
Er bare glad for at de fleste nye sykler er 4-taktere, då blir 2-takteren min bare verdt enda mer
- Skyt her -
Aprilia vil tene mer om de tar ut 2 takts deler av markedet og sette inn 4 takts deler..de er dyrere og de som har 4 takt(alle om en del år) må kjøpe de delene..Aprilia vil nok tene mer på salg av 4 takts deler etter at 4 takts syklene er slipt løs på markedet
<3 Yamaha xt 125 x <3
http://www.bikepics.com/members/vegardjev/06xt125/
http://www.bikepics.com/members/vegardjev/06xt125/
Totalt ulogisk.Pille wrote:Aprilia vil tene mer om de tar ut 2 takts deler av markedet og sette inn 4 takts deler..de er dyrere og de som har 4 takt(alle om en del år) må kjøpe de delene..Aprilia vil nok tene mer på salg av 4 takts deler etter at 4 takts syklene er slipt løs på markedet
Aprilia vil tjene penger på å selge 2-takts deler så lenge det eksisterer 2-takts sykler.
Noe som vil eksistere i lang tid fremover.
- Skyt her -
- Olav'en
- Posts: 1992
- Joined: 06 Jun 2005 20:51
- MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar* - Location: Adrenalin hovudstaden - Voss
Steike, tenkt om dei slår to fluer i ein smekk da? Og selger BÅDE 2takts deler OG 4takts deler! ho ho! Nei faen, går vell konkurs da, må jo lage så mykje...Pille wrote:Aprilia vil tene mer om de tar ut 2 takts deler av markedet og sette inn 4 takts deler..de er dyrere og de som har 4 takt(alle om en del år) må kjøpe de delene..Aprilia vil nok tene mer på salg av 4 takts deler etter at 4 takts syklene er slipt løs på markedet

skal ikke se bort ifra at de sleger begge deler om ikke mange år. Utvalget av deler og trimm til 4 takterer blir bare bedre og bedre, så klart arpilia vil prøve seg og..er ikke det logisk? Alle vil jo vere den neste til å finne en kjempe trim til en 4 takter, kan bli kjempebutikk det om de klarer å få en så bra omsetning at de kan presse ned prisene til kjempe knall priserSmalababb wrote:Steike, tenkt om dei slår to fluer i ein smekk da? Og selger BÅDE 2takts deler OG 4takts deler! ho ho! Nei faen, går vell konkurs da, må jo lage så mykje...Pille wrote:Aprilia vil tene mer om de tar ut 2 takts deler av markedet og sette inn 4 takts deler..de er dyrere og de som har 4 takt(alle om en del år) må kjøpe de delene..Aprilia vil nok tene mer på salg av 4 takts deler etter at 4 takts syklene er slipt løs på markedet

<3 Yamaha xt 125 x <3
http://www.bikepics.com/members/vegardjev/06xt125/
http://www.bikepics.com/members/vegardjev/06xt125/
Som tidligere stadfestet kommer alle nyere lettsykler til å bli 4-taktere pga restriksjoner, ikke fordi 4-taktere blir "bedre og bedre".Pille wrote:skal ikke se bort ifra at de sleger begge deler om ikke mange år. Utvalget av deler og trimm til 4 takterer blir bare bedre og bedre, så klart arpilia vil prøve seg og..er ikke det logisk? Alle vil jo vere den neste til å finne en kjempe trim til en 4 takter, kan bli kjempebutikk det om de klarer å få en så bra omsetning at de kan presse ned prisene til kjempe knall priserSmalababb wrote:Steike, tenkt om dei slår to fluer i ein smekk da? Og selger BÅDE 2takts deler OG 4takts deler! ho ho! Nei faen, går vell konkurs da, må jo lage så mykje...Pille wrote:Aprilia vil tene mer om de tar ut 2 takts deler av markedet og sette inn 4 takts deler..de er dyrere og de som har 4 takt(alle om en del år) må kjøpe de delene..Aprilia vil nok tene mer på salg av 4 takts deler etter at 4 takts syklene er slipt løs på markedet...this is my opinion and believe
Jeg har en bekjent som slo av en prat med en fyr som jobbet med å trimme MC for en stund tilbake, han som jobbet med det sa at han skulle klare å ta ut minst 30hk i lettsykkelen hans, som var 4-takter. Uansett kjøpte min bekjente seg en 2-takts KTM til 80 000 kr, som var LANGT billigere enn å få 30hk ut av 4-takteren sin, noe som krevde turbo+++
- Skyt her -
Har aldri sagt at utviklingen innenfor verken 2-takt eller 4-takt stopper, er pretty opplagt at den kommer til å fortsette.asker-anders wrote:det sier seg selv at merkene kommer til å satse på utvikling av 4-taktere når det blir det eneste alternativet... så 4-taktere blir "bedre og bedre"Som tidligere stadfestet kommer alle nyere lettsykler til å bli 4-taktere pga restriksjoner, ikke fordi 4-taktere blir "bedre og bedre".
Og det er også opplagt at det kommer til å bli satset mer på 4-takt når 2-takt blir forbudt pga. utslippsrestriksjoner osv, men dette kommer ikke til å ha store innvirkningen med tanke på at det har vært en sakte men sikker utviklingen innenfor motorfronten de siste 100 årene. Ikke forvent en dobbling i effekt pr 18. måned slik som med datamaskiner selvom det satses mer og mer på 4-taktere.
Så det kommer det til å ta lang tid før du finner en 4-takt 125ccm som du er 18hk uplombert uten at det går vesentlig ut over pris eller motorlevetid/serviceintervaler
- Skyt her -