Ville bare vite om det var noen folk her inne som visste en del om hvordan denne sykkelen egentlig er!
Har prøvesitti den osv, og den er like stor som en 650 R av samme slag, og toppfarten ligger på 120 km/t originalt allikevel.

Hva synes dere?

Hyosung er ingen Honda for å si det mildt...Pollti wrote:Noen som vet noe om kvalitet på disse to sykkelene ? Har kjørt en Hyosong 650 i våres og den virket OK. Men ?
Far min er mekaniker og har 30 års erfaring med sykler. Han ble skremt av hvor dårlig kvaliteten på Hyosung var.Pollti wrote:Det skjønner til og med jeg
hmm, en kompis har den sykkelen og det er ikke så dårlig kvalitet som noen skal ha det til. Motoren er en blueprint av suzukimotor så tviler på at motoren er problemet her. Den er bygd opp av sterkt materiale rundt om i kåper osv. Jeg så ikke eller følte noen som helst dårlig kvalitetsfølelse av sykkelen da jeg prøvde den. Angående motoren så yter den rundt 14.5 hester, og den har en toppfart rundt 121km/t tross sin enorme vekt. Utover dette har den en tosylindret 75-graders V-motor, det er 4-takt, luftkjølt, 2 overliggende kamaksler og 4 ventiler per sylinder, 2 forgassere og har en kompresjon på 11,3:1.VaraStreet wrote:Far min er mekaniker og har 30 års erfaring med sykler. Han ble skremt av hvor dårlig kvaliteten på Hyosung var.Pollti wrote:Det skjønner til og med jeg
me venta på svarPollti wrote:Og hva var skremmende dårlig på den da ?
Speedy Gonzales 2 har også peiling når han bruker Google : http://www.mcjournalen.no/hyosung/hyogt125rkat06.htmPille wrote:hmm, en kompis har den sykkelen og det er ikke så dårlig kvalitet som noen skal ha det til. Motoren er en blueprint av suzukimotor så tviler på at motoren er problemet her. Den er bygd opp av sterkt materiale rundt om i kåper osv. Jeg så ikke eller følte noen som helst dårlig kvalitetsfølelse av sykkelen da jeg prøvde den. Angående motoren så yter den rundt 14.5 hester, og den har en toppfart rundt 121km/t tross sin enorme vekt. Utover dette har den en tosylindret 75-graders V-motor, det er 4-takt, luftkjølt, 2 overliggende kamaksler og 4 ventiler per sylinder, 2 forgassere og har en kompresjon på 11,3:1.VaraStreet wrote:Far min er mekaniker og har 30 års erfaring med sykler. Han ble skremt av hvor dårlig kvaliteten på Hyosung var.Pollti wrote:Det skjønner til og med jeg
mvh
Pille har peiling
hihispeedy gonzales 2 wrote:Speedy Gonzales 2 har også peiling når han bruker Google : http://www.mcjournalen.no/hyosung/hyogt125rkat06.htmPille wrote:hmm, en kompis har den sykkelen og det er ikke så dårlig kvalitet som noen skal ha det til. Motoren er en blueprint av suzukimotor så tviler på at motoren er problemet her. Den er bygd opp av sterkt materiale rundt om i kåper osv. Jeg så ikke eller følte noen som helst dårlig kvalitetsfølelse av sykkelen da jeg prøvde den. Angående motoren så yter den rundt 14.5 hester, og den har en toppfart rundt 121km/t tross sin enorme vekt. Utover dette har den en tosylindret 75-graders V-motor, det er 4-takt, luftkjølt, 2 overliggende kamaksler og 4 ventiler per sylinder, 2 forgassere og har en kompresjon på 11,3:1.VaraStreet wrote: Far min er mekaniker og har 30 års erfaring med sykler. Han ble skremt av hvor dårlig kvaliteten på Hyosung var.
mvh
Pille har peiling![]()
Det meste, med untak av utseende som slettes ikke er verst.Pille wrote:me venta på svarPollti wrote:Og hva var skremmende dårlig på den da ?
Har bare erfaring ifra 125 modellen. Og der er jeg nesten 100% sikker på at det er "Suzuki" motor. Velger å stole på min far og en mekaniker kompis som selv har skrudd på Hyosung og Suzuki. De sa at motorene var i overkant likePollti wrote:Vel,muligens du har sett det, men er det representativt ? Idag møtte jeg han med Hyosung 650 . Han har ikke hatt problemer av noe slag på 2 år. Iflg ham er det ikke Suzuki motorer men en egen konstruksjon. Diskusjoner pågår visst mellom Hyosung og Suzuki fremdeles. Sykklene produseres under QM fra Suzuki og med japanere i nøkkelroller på fabrikken. Hyosung er en av de største underleverandørene til Suzuki.
Denne gangen kjørte jeg den ikke men vi studerte den litt sammen og det du sier om 125 stemmer ihvertfall ikke for 650.
Den var "korrekt" skrudd sammen. Alle viktige komponenter var lett tilgjengelig,inkludert vifta til radiatoren og koblinger til den. Etter en vinter på Oslo veier var det ikke synlige rustangrep eller misfarging av lakk og aluminum. Det som er eloksert ser også ut til å holde seg godt etter salt angrep på veien. Dobble skiver foran og enkel skive bak av koreansk fabrikat. 2 sylindret V motor. Den ser veldig grei ut for vedlikehold og finishen er bra.
Hvor mange hk den har det har jeg ikke spurt om. Skal ta med kamera så tar jeg bilde neste gang den er parkert foran kontoret vårt.
Som eieren sa, 25% billigere enn japanske sykkeler og bra kvalitet.
Grunn nok til å ha et åpent sinn for denne sykkelen for meg.