MC messa 2007 (Hva kjøpte du?)
Hva slags specs er det på proppene du har kjøpt? Flat demping og omtrent 15 db?lgbekk wrote:Det var da voldsomt til teoretiske utredninger disse ørepluggene mine har satt i gang da. Jeg skal prøve å huske på å gi en liten tilbakemelding når jeg får testet dem. Det er vel det som teller tenker jeg
AtW
Jeg kunne ikke gjøre annet enn å stole på de som jobber med dette.
Siden jeg ikke har utdannelse i faget husker jeg heller ikke typebet. på de filtrene han skulle bruke til meg (får vel alle data sammen med de ferdige proppene). Du får lese tabeller selv, de sier ikke meg så mye. http://www.earfoon.no/php/service.php?page=referr
Skal si fra om de funker jeg. Nuff said
Siden jeg ikke har utdannelse i faget husker jeg heller ikke typebet. på de filtrene han skulle bruke til meg (får vel alle data sammen med de ferdige proppene). Du får lese tabeller selv, de sier ikke meg så mye. http://www.earfoon.no/php/service.php?page=referr

Hehe, tenkt å kjøre i 20 år og se om du får høselsskade?lgbekk wrote:Jeg kunne ikke gjøre annet enn å stole på de som jobber med dette.

AtW
Man kan fint få en ny hørselsskade selv om man har en fra før, om man vil kalle det en forverring av skaden eller noen nytt er vel forsåvidt en smakssak.lgbekk wrote:Har skrevet flere ganger at jeg allerede HAR hørselskadeATWindsor wrote:Hehe, tenkt å kjøre i 20 år og se om du får høselsskade?AtW
![]()
Tenker jeg sender tilbakemeldingen som PM til Gixxer'n jeg
Poenget mitt er at om man kjøper de for å hindre hørselsskade, så er det ikke så lett å gi tibakemelding på om det virker sånn umiddelbart. Var bare en slags tørr vits.
Tilbakemelding er alltid interessant.
AtW
Tja, jeg er bare interessert i hvordan lydbildet oppleves kontra "vanlige" earplugs. Kjøper til vanlig silikon propper/plugger på Clahs gjøran og de funker veldig bra, men ettersom de er klebrige første gangen så de skal sitte best mulig i øregangen, så blir jo utfallet deretter. Masse "fin" ørevoks som fester seg, og jeg har prøvd å skylle dem med lite heldig resultat
Kostet 50kr for to par ifjor, og de kan sikkert brukes flere ganger, det bare ser skikkelig nasty ut 

50 kr för 2 par, det låter helt extremt dyrt. Jag kör med Bilsom 303, 100 par för under 200 kr. Kan också användas många gånger, men för under 2kr/paret så får man inte direkt dåligt samvete om man byter efter varje tur. Reducerar ljudnivån med 29dB påstås det, men who knows. Jag tycker de funkar bra ivf.

De fleste billigpropper fungerer bra de, om man trøkker de langt nok inn i æret, men som sagt, så demper de vesentlig mer på høyere frekvens. Og dermed blir lyden litt "innestengt og trykkende", jeg så på de earphoons at de også hadde endle høyere demping høyt opp, blir spennde å se hvordan det oppleves i praksis. Man får ivhertfall tak i propper som er så og si helt flate.rerell wrote:50 kr för 2 par, det låter helt extremt dyrt. Jag kör med Bilsom 303, 100 par för under 200 kr. Kan också användas många gånger, men för under 2kr/paret så får man inte direkt dåligt samvete om man byter efter varje tur. Reducerar ljudnivån med 29dB påstås det, men who knows. Jag tycker de funkar bra ivf.
AtW
Så ut som en cheese doodles dispenserrerell wrote:50 kr för 2 par, det låter helt extremt dyrt. Jag kör med Bilsom 303, 100 par för under 200 kr. Kan också användas många gånger, men för under 2kr/paret så får man inte direkt dåligt samvete om man byter efter varje tur. Reducerar ljudnivån med 29dB påstås det, men who knows. Jag tycker de funkar bra ivf.

Det er vanskligere å få hørselsskade av spesielt lave frekvenser ja (ihvertfall såvidt jeg husker), men for MC-bruk er høye frekvenser så og si irrelevant. Har du en litt ok hjelm er det enormt mye mer lyd på lave frekvenser er høy, både fordi hjelmen demper bedre høyt, og forditurbulensgenerert støy er mye sterkere i lavfrekvensen.Alas wrote:Men er det ikke de høyeste frekvensene som er farligst da? Da vil det jo være best med mest demping der eller?
Har forøvrig sendt mail til Earfoon med noen spørsmål, pris osv. Kan jo se hva det egentlig koster![]()
Sorry for OT, kanskje vi skulle starte egen ørepluggtråd![]()
Mvh
Ellers fant jeg denne norske forhandleren som også selger propper:
http://www.starkey.no/display.php?xmlID ... 7584_f7586
AtW
- Speedy Gonzales
- MC: Z1000 08