Bremselufteverktøy

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
magnuss

Bremselufteverktøy

Post by magnuss »

Noen som vet hvem som har trykkluftdrevet bremselufteverktøy? Har leita nettet opp og ned, men finner ikke noe...

M
Nå: Yamaha Fazer 1000
X:Honda XLV 750R
StenR

Post by StenR »

Hei, lurt på det samme sjøl. Würth og den gjengen har det til blodpris. Det eneste jeg har funnet innenlands er SM Produktker i Sande, Vestfold. Om jeg husker rett, så skal de ha 7-800 kroner. Ellers har Harald Nyborg det i Danmark til 299 DK. For min del blir det nok E-bay. etter hvert. Har lånt på jobben hittil, og det er jo det billigste:)
Kjitta8648
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.

Post by Kjitta8648 »

Hva er gale med gamlemåten? :)
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
magnuss

Gamlemåten

Post by magnuss »

På gamlemåten må man bruke lang tid og helst være to. På nyemåten er det bare plug and play. Akkuratt det jeg vil

Magnus
adoniz

Post by adoniz »

Sps har. Bruker den ofte på jobb. Funker utmerket. Går på trykkluft. husker ikke hva den kostet, men jeg skal kjøpe en. gjør luftingen til en lek :D

http://sps.no/
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

Biltema har.. men den er ikke i katalog...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
magnuss

Post by magnuss »

Ikke i katalogen altså? er det en sånn ting som bare selges i sverige det da eller?

Ellers var jeg inne på sidene til SPS, men kunne ikke finne den. Noen tips? Det er til Verkstedet i MC klubben ser dere, så fint om det holder en stund

M
Last edited by magnuss on 15 Mar 2007 21:44, edited 1 time in total.
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

jeg kjøpte den i sarpsborg en gang.. men er nå snart to år siden..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Den med trykkluft, er det bare å sette på og ta seg en kaffe imens eller :) Hvor mye enklere er det, og eventuelt kjappere ?
magnuss

enklere

Post by magnuss »

La oss si at man skal bytte slanger på forbremsene. Det vil si at de nye slangerne er tomme for bremseveske. Altså må bremsevesken pumpes gjennom med bremsehendele. Som igjen betyr at men må være to, en som pumper på bremsehendelen og en som åpner og lukker nippelen på kalippeen. Dette tar mye lenger tid en det tar å suge bremseveske gjnnom systemet ved hjelp av trykkluft.

M
TheDuke2

Post by TheDuke2 »

Eventuelt ta ei litt stor sprøyte(større en de narkomane bruker) sette på en gummislange og klemme i vei ,funker fint som bare det.
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
runar500

Finnes en enkel og billig metode.. Primitiv, men funker!

Post by runar500 »

Jeg har brukt en liten oljekanne, type håndpumpe for smøreolje. Den har jeg presset en gummislange over tuten på, og gummislangen trer jeg over nippelen på calipperen. Bare å klemme ivei! Merk at det er lurt å klemme ut en del bremsevæske før man kobler det til calipperen, for å ikke presse inn luft!

Billigere blir det ikke!
Kjitta8648

Post by Kjitta8648 »

Trodde dette med mc var en sosial greie. :wink:

- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
runar500

Den satt!

Post by runar500 »

Og hvis vi legger til side den kinkye tolkningen av teksten, så kanskje man kan skaffe seg en rimelig måte å lufte bremser på..

Hvor hvidt mc er en "sosial greie", så får det så være.. Jeg er ikke sosialt anlagt, men foretrekker å praktisere mine hjulløft alene. Ikke sammen med en gjeng wannabees..
Kjitta8648

Re: Den satt!

Post by Kjitta8648 »

runar500 wrote:Og hvis vi legger til side den kinkye tolkningen av teksten, så kanskje man kan skaffe seg en rimelig måte å lufte bremser på..

Hvor hvidt mc er en "sosial greie", så får det så være.. Jeg er ikke sosialt anlagt, men foretrekker å praktisere mine hjulløft alene. Ikke sammen med en gjeng wannabees..
Og hvis mc kun er hjulløft så har jeg nok misforstått litt de siste 25 år. :)

Pumpen din derimot er et godt eksempel på at ting kan gjøres enkelt og rimelig. :)

- Miguel de Unamuno
Post Reply