Hva kostet det deg å ta tung-lappen?

Prat om tung MC.
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

KinG^KaoZ wrote:Når en på jobben tok lappen, så stakk en gjeng på 8 på biltilsynet, så fulgte de etter 1stk bil fra biltilsynet. Så kjørte bilen inn et sted det var ulovlig å kjøre. Alle som fulgte etter strøk og resten fikk lappen. tok rundt 20min 8)
Det var jo litt vittig, men jeg tror det er en dårlig måte å teste folk på. Man finner nok heller ut hvor mye de stoler på en autoritetsperson, enn hvor gode de er i trafikken.
V4 fun
User avatar
kofalk
Posts: 44
Joined: 28 Apr 2005 11:29
Location: Tønsberg
Contact:

Post by kofalk »

Rundt ti tusen kroner med 3 kjøretimer i fjor - våren 2004.

Oppdaterte prislister i forhold til de nye reglene finnes her :
http://www.tn-trafikkskole.no/mc.php

kan jo avvike noe fra skole til skole, men tror de fleste ligger på ca det samme, så voldsomt mange tusenlapper er det ikke å spare på å velge riktig skole.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Dæven det er dyrt....!!! :evil: :shock: :(
Death Is The Road To Awe.
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

Kosh wrote:
Impervium wrote:=8.440.
Sett at jeg består teoriprøve og oppkjøring på første forsøk, som sagt.
I såfall klarer du deg med et absolutt minimum av timer, og får dem billig. Tror de fleste i Oslo tar minst 500 kr timen, 2 timer for leie av sykkel til oppkjøring, og har en dobbelttime med kjøretentamen på før de lar deg kjøre opp. De har også vanligvis et forbikjøringskurs som koster omtrent 2 timer, men noe av dette har du kanskje allerede hatt.
Trafikkskolen min interegerer forbikjøringen i landevei kurset.
User avatar
Cleeves
Posts: 5
Joined: 03 May 2005 13:46
MC: SC33, tidligere hatt NC30
Location: Bergen

Post by Cleeves »

Trur det er vanlig at de inkluderer forbikjøring i ladeveiskjøringa ja. Var det da jeg tok lappen hos Byens Trafikkskole i Bergen i fjor. Veldig bra skole med flinke kjørelærere.
Vil anbefale folk å ta en slik pakke som kjøreskoler ofte har med alle timer inkludert. Da vet du prisen på forhånd kan du si (hvis alt går som planlagt). Min var på rett oppunder 10k.

Det blir jo bare dyrere :evil: og vanskeligere å ta lappen ettersom tida går, liker ikke denne utviklinga. Det meste lærer en jo på egenhånd. Så ta kurset før det blir helt forjævlig/umulig/ulovlig :wink: , dere som ikke har den!
User avatar
Cleeves
Posts: 5
Joined: 03 May 2005 13:46
MC: SC33, tidligere hatt NC30
Location: Bergen

Post by Cleeves »

Forresten noen av dere moderatorer som vet hvorfor ikonet mitt ikke vil vises? det skulle innfri kravene om størrelse og pixelstørrelse...
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

Cleeves wrote:Forresten noen av dere moderatorer som vet hvorfor ikonet mitt ikke vil vises? det skulle innfri kravene om størrelse og pixelstørrelse...
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=53
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
User avatar
Cleeves
Posts: 5
Joined: 03 May 2005 13:46
MC: SC33, tidligere hatt NC30
Location: Bergen

Post by Cleeves »

ok, så det funker ikke å laste opp bildet fra denne servern. Det forklarer saken. Thx :lol:
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

np prob :wink:
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
lexuszix
Posts: 20
Joined: 06 May 2005 00:32
Location: Stokmarknes

Post by lexuszix »

Tok lappen i fjor. Betalte ganske nøyaktig 9500,- I år er det jo slik at nye regler er kommet. En av dem er at man MÅ ha 3 timer på bane. De andre er jeg ikke sikker på, men tror nok ikke du kommer under 10000,- Har hørt at hvis du skal kjøre opp til bil må man ha 36 obligatoriske kjøretimer. Regn på det du. Blir dyrt. Men er vel noe annet til sykkel. Er nok best å ikke være FOR hard på gassen i sommer!
Kjør forsiktig, gutter 8)
Utgard Rasarlag !
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Jeg husker ærlig talt ikke hva selve MC lappen kostet meg... :oops:

Tok den sommeren/høsten 1991. Tok både bil og MC samtidig, så selve teoridelen på MC var 2 eller 3 ekstra kvelder med teori. Hadde kanskje 5-6 kjøretimer + sånn kjøring mellom kjegler, oppå planker osv. + 1 time med nødbremsing.

Tok begge teoriprøvene samtidig (bil og MC).

Oppkjøringa var i midten av september og det regna som det aldri hadde regna før... så sensor gadd ikke mer etter ca. 25-30 minutt med litt sentrumskjøring :P (skulle egentlig ha litt sånn kjeglekjøring og en liten langtur... men han var våt og lei)

Uansett kostet ikke selve MC lappen meg mye tror jeg.
Motorstar
Posts: 19
Joined: 16 May 2005 14:07

Post by Motorstar »

Tok lappen i fjor. Det kostet meg i underkant av 8000 i Stjørdal.
ENDURO ZS 200
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Motorstar wrote:Tok lappen i fjor. Det kostet meg i underkant av 8000 i Stjørdal.
Tok'n der jeg også, i år 2000. Kom på 8015kr :D Stjørdal'n er plassen :P
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Skaviseeee......... Nei, det kan jeg ikke huske. Det skjedde i 1982, året etter jeg fikk lappen på bil...... :oops:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
humle
Posts: 66
Joined: 14 May 2005 22:36
Location: Toten

Post by humle »

Jeg holder på med lappen nå og hvis den obligatoriske biten jeg har igjen går bra kommer jeg til å ha brukt 14 500,- ca. før jeg har A,en på førerkortet.
Spar i vei, Shortybebeh!
Post Reply