Depostøtte

Prat om tung MC.
Post Reply
YamahaYZF600R

Depostøtte

Post by YamahaYZF600R »

Image

Skal disse klaffene bare legges under svingarmen så trøkke den og voila bakdekket er i lufta? Eller skal de legges på bolter? Tror ikke jeg har noen gjenger som jeg kan feste de boltene i på min sykkel.
748R
MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory

Re: Depostøtte

Post by 748R »

YamahaYZF600R wrote:
Skal disse klaffene bare legges under svingarmen så trøkke den og voila bakdekket er i lufta?
Jepp, helt riktig det :smt038
xxx
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jepp de legger du under svingarmen, også løfter du opp sykkelen ved å presse støtta ned i bakkant. Er du alene så må du selvsagt ha en hånd fast i sykkelen så du ikke bare løfter sykkelen litt opp og så begynner hjulene å rulle, og så mister du den i bakken forover.

Om du lurer på om du har hull til feste av bobbins(trådsneller) så tar det brøkdelen av et sekund og sjekke. Skal være slike i bakkant av svingarmen, på hver side. På undersiden.
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Går det ikke an å spenne forbremsen fast med et eller annet? Sånn at den ikke ruller?

(her er visst to tråder om depotstøtter, og jeg er like grønn og spør i begge jeg.... Grønn og redd for å velte sykkelen :oops: )

Mvh
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Har ikke noe å si om den ruller. Jeg tar sykkelen opp og ned på depostøtter alene ganske ofte. Er bare å passe på at fremhjulet står noenlunde beint, sette depostøtten under med ene hånda og holde sykkelen oppreist med den andre. Hvis du ikke vil at sykkelen skal trille, så kan du prøve å skubbe støtten under i stedet for å trille sykkelen.

Det slo meg at dette var vanskelig å forklare skriftlig, men poenget er altså at det går bra.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hvertfall viktig å sikre med ene hånda når man bruker bobbins. På min depotstøtte er det justerbare armer til krokene, men disse kan desverre ikke låses fast i én posisjon, så de vandrer bare fritt. I tillegg er det lett at det kan glippe av og til om man får den litt skeivt på f.eks. Glipper den , ja da går sykkern raskt i bakken om man ikke tenker på dette på forhånd. Derfor tenker jeg å selge den jeg har nå, og heller kjøpe en som dette:

Image

... eller noe sånt...

Image
Kjitta8648
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.

Post by Kjitta8648 »

http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Vet om det merket der, men det koster litt mer. Får se :)
hsimpson
MC: YZF R6 Blå/hvit

Post by hsimpson »

Gixxerman wrote:Hvertfall viktig å sikre med ene hånda når man bruker bobbins. På min depotstøtte er det justerbare armer til krokene, men disse kan desverre ikke låses fast i én posisjon, så de vandrer bare fritt. I tillegg er det lett at det kan glippe av og til om man får den litt skeivt på f.eks. Glipper den , ja da går sykkern raskt i bakken om man ikke tenker på dette på forhånd. Derfor tenker jeg å selge den jeg har nå, og heller kjøpe en som dette:

*Bilde her*

... eller noe sånt...
*Bilde her*
Hvor fant du den øverste? Dyr? Skulle gjerne hatt meg en som løfter under styrekronen, gjør mye arbeide med sykkelen lettere.
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
shinobi
MC: 2007 Yamaha FZ6-S

Post by shinobi »

ikke noe problem å sett sykkelen på depotstøtte alene. Bare å holde i sykkelen med en hånd. Kan gjerne tilpasse og plassere depotstøtta mens sykkelen fortsatt står på støtta si. tingen er bare at sykkelen må stå rett i water når den skal løftes med depotstøtta. Prøv deg frem ;)
- shinobi \:D/

- 1999 Kawasaki ZX6-R (sølv)
- 1998 Kawasaki ZX6-R (Full Akra med dysekit)(grønn)
- 2004 Suzuki GSXR-1000 (blå/hvit)
- 2003 Suzuki SV1000-S (sølv)
- 2006 Suzuki GSXR-600 (blå/hvit/svart)
- 2012 Suzuki SFV650 Gladius (svart)
- 2007 Yamaha FZ6-S (sølv/svart)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

hsimpson wrote:
Gixxerman wrote:Hvertfall viktig å sikre med ene hånda når man bruker bobbins. På min depotstøtte er det justerbare armer til krokene, men disse kan desverre ikke låses fast i én posisjon, så de vandrer bare fritt. I tillegg er det lett at det kan glippe av og til om man får den litt skeivt på f.eks. Glipper den , ja da går sykkern raskt i bakken om man ikke tenker på dette på forhånd. Derfor tenker jeg å selge den jeg har nå, og heller kjøpe en som dette:

*Bilde her*

... eller noe sånt...
*Bilde her*
Hvor fant du den øverste? Dyr? Skulle gjerne hatt meg en som løfter under styrekronen, gjør mye arbeide med sykkelen lettere.
http://www.non-stop.no

Har også til front, som man monterer i krona. Bare å lete :wink:

... men husk, løft hekken først, så fronten !
Post Reply