Kjøreutstyr fra Lidl?
Kjøreutstyr fra Lidl?
Ser de har endel kjøreutstyr på Lidl nå, og jeg vurderer å kanskje kjøpe et par av de, men;
Blir hjelm, sko og hansker CE-merket? (for det er de altså ikke hos Lidl, men jakke og bukse er det).
Hvor god tror dere den hjelmen egenlig er?
Blir hjelm, sko og hansker CE-merket? (for det er de altså ikke hos Lidl, men jakke og bukse er det).
Hvor god tror dere den hjelmen egenlig er?
-
- Posts: 3853
- Joined: 26 Apr 2005 19:41
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Er det noen som har satt seg inn i hva en CE merking egentlig betyr for noe?
USA benytter en annen standard etter hva jeg vet, og jeg vet ikke hvorvidt den er bedre eller dårligere enn CE-merking.
I en del sammenhenger har jeg forstått, så er ikke CE-merking ut i fra et sikkerhetsperspektiv en gang verdt papiret den er skrevet på.
Noen som vet noe ?
USA benytter en annen standard etter hva jeg vet, og jeg vet ikke hvorvidt den er bedre eller dårligere enn CE-merking.
I en del sammenhenger har jeg forstått, så er ikke CE-merking ut i fra et sikkerhetsperspektiv en gang verdt papiret den er skrevet på.
Noen som vet noe ?
- Thunder
- Posts: 499
- Joined: 22 Mar 2007 19:15
- MC: Aprilia SXV550 07'
Aprilia RS250 95' - Location: Flekkefjord
CE-merking reguleres ifølge reglementet EN 1621-1 der det utføres en rekke tester på produktet, så CE-merking er ikke bare noe fancy merke som blir stemplet over alt uten grunn.Banditbiker wrote:Er det noen som har satt seg inn i hva en CE merking egentlig betyr for noe?
USA benytter en annen standard etter hva jeg vet, og jeg vet ikke hvorvidt den er bedre eller dårligere enn CE-merking.
I en del sammenhenger har jeg forstått, så er ikke CE-merking ut i fra et sikkerhetsperspektiv en gang verdt papiret den er skrevet på.
Noen som vet noe ?
F.eks ryggskinner, disse reguleres av en annen norm, EN 1621-2, som innebærer at skinnene vi har i norge (alle på markedet i norge er CE-merket) skal tåle en kraft på 50 joule, som blir testet i labratorier.
Mener at USA sine normer har mye strengere krav enn de vi har i europa, husker ikke hva de kaller standaren sin.
Aprilia SXV 550 07'
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino

- Thunder
- Posts: 499
- Joined: 22 Mar 2007 19:15
- MC: Aprilia SXV550 07'
Aprilia RS250 95' - Location: Flekkefjord
Må ikke tro på alt du hører, men så klart, er det god passform og CE-merket så er det sikkert et godt valg.ErlingSG wrote:Tja, både kjørelæreren og han eg kjøpte sykkelen av (forhandler) sa at lidl-kjøreutstyret var gode greier
Erling
Selv bruker jeg kun det beste til å være min garanti om ulykker skulle forekomme, er livet ditt det er snakk om her.
Aprilia SXV 550 07'
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino

-
- Posts: 3853
- Joined: 26 Apr 2005 19:41
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Det vet jeg ingen ting om, så det kan godt hende han har rett. men god i forhold til hva? Holde vær og vind ute, eller til å beskytte?
Innimellom er det en sammenheng mellom pris og kvalitet, og for meg virker det litt suspekt at noen er i stand til å produsere et fullgodt produkt til en pris av litt over 200 kroner som skal takle alt.
Ja, jeg sier 200 kroner litt på synsestadiet, men jeg tror at også Lidle driver butikk etter prinsippet med at fortjeneste er det som fører til at man kan åpne butikkdørene dag etter dag, og legger man på fortjenestemarginen i alle ledd som er vanlig i andre butikker, så vil en slik kjørejakke som de kan selge ut i sluttbrukerleddet ikke koste mye over 200,- i innkjøp. Alle ledd skal ha litt fortjeneste på varen, og ikke minst skal staten skal ha sitt.
Mnjaaaa, skeptisk. Ikke så rent lite heller.
Jeg har tryna, og det var kjøreutstyret som berget meg. Utstyret kostet riktignok litt mere enn en kartong med Marlboro light, men jeg synes det var vel anvendte penger.
Innimellom er det en sammenheng mellom pris og kvalitet, og for meg virker det litt suspekt at noen er i stand til å produsere et fullgodt produkt til en pris av litt over 200 kroner som skal takle alt.
Ja, jeg sier 200 kroner litt på synsestadiet, men jeg tror at også Lidle driver butikk etter prinsippet med at fortjeneste er det som fører til at man kan åpne butikkdørene dag etter dag, og legger man på fortjenestemarginen i alle ledd som er vanlig i andre butikker, så vil en slik kjørejakke som de kan selge ut i sluttbrukerleddet ikke koste mye over 200,- i innkjøp. Alle ledd skal ha litt fortjeneste på varen, og ikke minst skal staten skal ha sitt.
Mnjaaaa, skeptisk. Ikke så rent lite heller.
Jeg har tryna, og det var kjøreutstyret som berget meg. Utstyret kostet riktignok litt mere enn en kartong med Marlboro light, men jeg synes det var vel anvendte penger.
Det er igjen billigere og lage utstyret enn vi tror og. De blir ikke akkuratt lagt ved å stikke på kid og kjøpe stoff, på mxsport å kjøpe noen beskyttere, for så å få et par syerske til å sy jakker... Om du skjønner..?Banditbiker wrote:Det vet jeg ingen ting om, så det kan godt hende han har rett. men god i forhold til hva? Holde vær og vind ute, eller til å beskytte?
Innimellom er det en sammenheng mellom pris og kvalitet, og for meg virker det litt suspekt at noen er i stand til å produsere et fullgodt produkt til en pris av litt over 200 kroner som skal takle alt.
Ja, jeg sier 200 kroner litt på synsestadiet, men jeg tror at også Lidle driver butikk etter prinsippet med at fortjeneste er det som fører til at man kan åpne butikkdørene dag etter dag, og legger man på fortjenestemarginen i alle ledd som er vanlig i andre butikker, så vil en slik kjørejakke som de kan selge ut i sluttbrukerleddet ikke koste mye over 200,- i innkjøp. Alle ledd skal ha litt fortjeneste på varen, og ikke minst skal staten skal ha sitt.
Mnjaaaa, skeptisk. Ikke så rent lite heller.
Jeg har tryna, og det var kjøreutstyret som berget meg. Utstyret kostet riktignok litt mere enn en kartong med Marlboro light, men jeg synes det var vel anvendte penger.
Men hvorfor Lidl kan selge en brukende jakke til 800, mens hos mc-forhandleren må du ut med det dobbelte..? Store innkjøp, ukjent merke.
MEN, er skeptisk selv, derfor jeg spør her

- Thunder
- Posts: 499
- Joined: 22 Mar 2007 19:15
- MC: Aprilia SXV550 07'
Aprilia RS250 95' - Location: Flekkefjord
Utstyret kan være utrolig billig og lage, men ikke så billig og teste utstyret til bristepunktet for og så modifisere visse svake punkter.
Kjente produkter har jo tekstil eller skinn som alle andre merker, men vil tro de har gjort mer omfattende tester på sine produkter enn de du finner på f.eks Lidl.
Kjente produkter har jo tekstil eller skinn som alle andre merker, men vil tro de har gjort mer omfattende tester på sine produkter enn de du finner på f.eks Lidl.

Aprilia SXV 550 07'
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino

- mekkern
- Posts: 5300
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
omtrent alt utstyr er laget i kina eller pakistan...hadde du visst avansen firmane har hadde du nektet å betale over 2000kr for en topp skinndress...
et helt greit par m hansker fks:35 kr....problemet er at fks:jeg skal ikke ha 200 dresser i måneden+500par hansker osv.....hadde en hatt kapital og fått solgt en del så man hadde fått et godt rykte så hadde butikken /merket solgt greit... 


Er helt latterlig å høre hva enkelte betaler for å produsere ett produkt, for så å selge det til langt over det dobbelte.
Hadde vært spennende å se hvor mye det faktisk kostet å produsere en av topp modellene til Dainese eller ett annet kjent merke.
Tror vi hadde fått sjokk
Hadde vært spennende å se hvor mye det faktisk kostet å produsere en av topp modellene til Dainese eller ett annet kjent merke.
Tror vi hadde fått sjokk

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Syntes Lidl høres utmerket ut jeg2takter wrote:Må ikke tro på alt du hører, men så klart, er det god passform og CE-merket så er det sikkert et godt valg.ErlingSG wrote:Tja, både kjørelæreren og han eg kjøpte sykkelen av (forhandler) sa at lidl-kjøreutstyret var gode greier
Erling
Selv bruker jeg kun det beste til å være min garanti om ulykker skulle forekomme, er livet ditt det er snakk om her.


Da jeg var 16 å kjøret 100 ccm, foregikk dette i dongri og vanlig skinnjakke (tynn og uten noen form for beskyttelse). Det er vel også slik de fleste tenåringer kjører i dag. At de ikke har råd til 5-10 000+ og får litt problemer i en diskusjon hvor det argumenteres med at det gjelder livet skjønner jeg godt. Da ender det jo heller med at de ikke kjøper noe...
Lidl er i hvertfall med på at de som ikke har kommet alt for langt opp på økonomibarometeret, har en noe bedre tjans enn jeg hadde da jeg var 16.
All ære til de unge som går til Lidl å kjøper utstyr :smt023